Dobré zprávy pro všechny příznivce virtuálního létání v DCS World

Brzy náš čeká malá revoluce v DCS World, Otevřená Beta 2.7.0 je na spadnutí a velmi brzy se můžeme proletět v nových krásných oblacích.

2.7

Přichází

P-47D Thunderbolt

Zpráva na kterou jsme čekali je konečně tady! DCS World Open Beta  2.7.0 nás potěší již 14.4. 2021 a přinese nám nové počasí (mraky, vrstvy, online synchronizace), nové efekty požáru a kouře. Nejprve si budeme muset vybrat předefinované počasí v editoru misí. Pracuje se ale na pokročilém generátoru počasí. Po vydání vývoj bude pokračovat na přírodních cyklech oblačnosti, nepříznivém počasí, bouřkách a mlze.

Nové mraky potřebují modely radarů a zbraní, pracujících s nimi, což si vyžádalo jejich aktualizaci logických procesů. Toto ale bude ještě potřeba doladit. 

WWII v 2.7

Vrtule

Spitfire Lf Mk. IX

Nová technologie, která dorazí s aktualizací 2.7.0 je technologie, kalkulující exaktní pozici každého listu vrtule. To umožní vykreslit velmi věrný pohled na vrtulové letouny, kde bude každý typ vrtule vypadat odlišně a reálně, v závislosti na počtu listů, otáčkách natočení, nastavení …

P-47D Thunderbolt

Tento přístup umožňuje plynulejší přechod listů vrtule z nehybného stavu do volnoběžných otáček, pojezdu, vzletu, spolu s různou změnou výhledu přes vrtuli, rychlosti letadla, nastavení výkonu a natočení listů vrtule.

P-47D Thunderbolt

F/A-18C Hornet

Nové funkce a systémy

F/A-18C Hornet

Aktualizace 2.7 přinese i nové funkce pro Horneta.

F/A-18C Hornet

Především se jedná o ATFLIR zaměřovací POD, který bude dostupný paralelně s existujícím Listening Targeting Pod.

ATFLIR přináší nový možnosti zorného pole a možnosti přiblížení, schopnost posouvat senzorem zaměřovače v režimu SCenE, zobrazení waypointů a rozšířené možnosti zobrazení souřadnic.

F/A-18C Hornet

Režim “Coupled Autopilot” umožňuje letounu automatický let na nastavenou pozici. Ta může být waypoint, TACAN stanice nebo umístění cíle (TGP) v režimu “AUTO delivery”

F/A-18C Hornet

Nové radarové režimy jsou WACQ (Wide Auto Acquisition). Tento režim je již v Hornetu od vydání v předběžném přístupu, ale nyní tu máme nový nezachycený režim, který nám umožní specifikovat oblast, kterou bude WACQ prohledávat, což umožní zkrátit potřebný čas a více se zaměřit na určitou oblast prohledávání.

Dále tu máme nový režim SPOT, který umožní prohledávat specifickou oblast pod úzkým úhlem a za použití dlouhého stisknutí TDC.

F/A-18C Hornet

K dispozici budou také dva nové režimy střely AGM-88C HARM určené k ničení radiolokátorů: předem na briefovaný režim, který umožňuje zaútočit na nepřátelské pozemní radary z velké vzdálenosti a možnost “Self Protect with Pull Back”, která umožňuje automatický režim, kdy HARM zaútočí na hrozby SAM a vyřadí je za letu.

F/A-18C Hornet

Po vydání DCS World 2.7 nás čekají další funkce Hornetu:

  • AGM-84K SLAM-ER 
  • Offset Aim Points (OAP)
  • RAID Single Target Track (STT) režim
  • Nové klamné cíle (světlice) se zvýšenou kapacitou

HARM

Development Report

AGM-88C HARM

Předpovídání optimálního letového profilu a dosahu

Nejprve došlo k aktualizaci autopilota střely HARM, aby byly letové trajektorie realističtější. To je nyní nejen omezeno na konstantní úhel stoupání, ale zahrnuje také polo-balistický let s optimálním úhlem, který poskytuje hladkou trajektorii, zvyšuje rychlost střely při nárazu a minimalizuje dobu letu.

Optimální úhelletu je vypočítán letadlem a předán střele před startem. Pro výpočet doletu je použit regresní model, který vyžadoval, aby byly provedeny desítky tisíc simulací odpálení HARM za různých podmínek. Generovaná data pak byla předána regresivnímu modelu a zkompilována do několika rovnic s několika desítkami relevantních koeficientů.

Řešení těchto rovnic s ohledem na různé proměnné umožňuje získat různé typy použitelných dat. Například na HUDu Viperu můžete vidět maximální dolet střely, dolet střely pro aktuální letové podmínky a úhel stoupání nebo náklonu potřebný k zasažení cíle v dosahu střely.

Dolet střel závisí na rychlosti letadla, nadmořské výšce, stoupání a azimutu k cíli, takže dostřel je ohraničen 4D hyper-povrchem, který může být částečně reprezentován pro pevnou nadmořskou výšku a rychlost, která definuje část 4D povrchu. Níže můžete vidět takovou sekci s doletem v závislosti pouze na cílovém azimutu a úhlu stoupání letadla.

AGM-88C HARM

orl_cz