Podle posledních informací společnost OctopusG právě dokončuje vydání DCS: La-7 pro předběžný přístup a zároveň tu máme zprávu od Heatblur o odložení vydání DCS: F4E ale s ní je tu i mnohem více o tomto modulu pro DCS World.

DCS: La-7 se dokončuje pro předběžný přístup

In Dev 15.03.2024.8

Zdroj: Eagle Dynamics

Podle aktualizace se DCS: La-7 dokončuje k vydání, přičemž modely poškození a letu jsou nyní hotové. Stejně tak je hotová příručka a 2D výtvarné prostředky pro letoun. Vše se dokončuje před vydáním La-7 do předběžného přístupu.

V aktualizaci se poukazuje na přesné ovládání a letový model letounu, přičemž zvláštní pozornost je věnována aerodynamickým složitostem spojeným se systémem chladičové clony letounu s narušeným prouděním vzduchu podél kořene křídla, které způsobuje mírné snížení vztlaku.

Hero3.thumb .png.14596bc41b2db9a4d23fc8faeba8d8f7

Zdroj: Eagle Dynamics

Máme pro vás také několik videí, která ukazují schopnosti letounu při bombardovacích misích vzduch-země a jeho mechanismy otevírání vrchlíku. Ani jedno se nezdá být nové, ale jsou příjemnou připomínkou toho, jak modul vypadá.

 

Zpoždění DCS: F-4

dcs heatblur f 4e delays 01

Zdroj: Heatblur

Lidé z Heatbluru nám před pár dny přinesli obrovskou aktualizaci vývoje hry DCS: F-4E Phantom, která je rozdělena do dvou částí. První část se zabývá zprávou, kterou jste již pravděpodobně uhodli… DCS: F-4E se odkládá. Druhá část se podrobně věnuje některým základním funkcím modulu a tomu, co bude následovat. Dokonce je do toho vhozeno i video o navigaci. Zde je shrnutí.

To, co se Heatblur podařilo s DCS: F-4E, není nic jiného než velkolepé. Pokaždé, když tento tým přichází s novým modulem, posouvá hranice možného a neustále nás ohromuje DCS: AJS-37 Viggen a poté DCS: F-14A/B Tomcat. F-4E opět posouvá hranice… ale to vedlo k určitým problémům a nakonec ke zpoždění.

Nicholas Dackard, kterého mnozí z vás znají pod přezdívkou Cobra<><, poskytl upřímné informace o F-4E a jejich rozhodnutí o odkladu. Zpoždění není dlouhé, nyní tým nově předpokládá duben nebo nejpozději květen. Nicholas se podrobně věnuje všem problémům, se kterými se tým potýká.

Prvním problémem byla nemoc v týmu, kdy podle jeho údajů bylo jen v posledních měsících 90 % týmu postiženo infekcí Covid. To způsobilo, že lidé byli nemocní a nepracovali nebo pracovali ve snížené míře oproti normálu. To není ideální, když pracujete na vydání modulu.

Druhým problémem je funkce, kterou společnost Heatblur nazývá HBUI (Heatblur User Interface) a která umožňuje vykreslovat webové stránky a informace v okně DCS World. Společnost Heatblur vyvinula tuto technologii tak, aby nám umožnila například kliknout na přístroj a vyvolat uživatelskou příručku. Heatblur ji také používá pro nové rozhraní Jester 2.0, které má styl Commo-Rose z první verze, ale s většími možnostmi a také ve spojení s novým konverzačním systémem, díky kterému s vámi Jester v některých situacích aktivně komunikuje. To vše zní neuvěřitelně.

 

Zdroj: Heatblur

Podle všeho toto nové rozhraní HBUI funguje pro většinu lidí skvěle, ale 5-10 % jejich testerů narazilo na problémy s výkonem hry. Nicholas to nejlépe shrnul touto větou:

Zabralo nám to stovky hodin ladění a bombardování postiženého hardwaru a jednotlivců experimentálními sestaveními a nakonec, přestože jsme oslovili i kontakty z oboru, jsme nenašli jiné řešení, než přepsat významné části naší vrstvy uživatelského rozhraní, abychom problém vyřešili. Nejenže jsme strávili nepřiměřeně mnoho času zkoušením všech možných kombinací řešení, které nás napadly, a zdálo se, že jsme na pokraji průlomu, ale nakonec jsme nenašli jiné rozumné řešení než se vrátit a přepsat tuto klíčovou část F-4.

Podle toho, co hlásí aktualizace, nikdo z vývojového týmu problém neměl a teprve když se obrátili na testery, začali nacházet uživatelské konfigurace, které problém měly. Byl tak zásadní a rozbíjel hru (ke spuštění letadla potřebujete obrazovky Jesterova uživatelského rozhraní), že musí být opraven.

Na konci první části se mluví o jejich závazku ke spuštění a nutnosti porušit jejich původní okno pro vydání a nahradit ho výše zmíněným dubnovým-květnovým. Plánují nabídnout vrácení peněz těm, kteří o to budou stát, a jsou ochotni prodloužit slevu na předobjednávku o dva týdny po dni vydání jako poděkování za podporu.

Optimismus v druhé části

Druhá aktualizace vývoje, je optimističtější, pokud jde o dobré věci, které se dějí. A je jich poměrně dost.

Když pomineme problém se zpožděním HBUI, vypadá to, že Fantom dosáhl z větší části fáze dokončení funkcí pro předběžný přístup s hotovou grafikou, zvukem a systémy. Hodně se mluví o dobrých vlastnostech HBUI, synchronizaci více posádek, stejně jako o dalších livrejích, misích a kampaních, na kterých se pracuje – to zahrnuje i tréninkové mise.

Jednou z věcí, která je již připravena, je nové tréninkové video. Epizoda III je zaměřena na navigaci Phantomu a problémy spojené s řízením tohoto složitého letounu.

Druhá část aktualizace se také významně věnuje výkonu. A to je na místě, protože v poslední době se objevilo mnoho spekulací, zčásti neopodstatněných, zda celá složitost F-4 nepovede k nízkému výkonu.

Společnost Heatblur dopředu uvádí, že F-4E bude těžší než průměrný modul, a to kvůli hloubce, do které se dostal. Ale některé ze zveřejněných grafů naznačují, že ve skutečnosti na tom není tak špatně.

První graf, a pravděpodobně ten nejméně optimistický, ukazuje scénář s omezeným CPU (spíše než s omezeným GPU), který ukazuje, že F-4E má o něco horší snímkovou frekvenci než AH-64D Apache, který je jedním z nejtěžších modulů v simulaci. Ve většině z nich je rozptyl mezi nimi poměrně nízký…., ale i tak bude trochu obtížné spustit jej na systémech s omezenějším CPU.

cpu limited

Zdroj: Heatblur

Druhá varianta je o něco optimističtější s vyšším systémem s lepší rovnováhou mezi GPU a CPU, kde Phantom jede uprostřed mezi F-15E s nejlepším výkonem ze všech tří a AH-64 s nejhorším.

gpu limited

Zdroj: Heatblur

Heatblur jsou často optimističtí v tom, že se věci sejdou tak, jak doufají, ale také posouvají hranice možného, což znamená, že vždy narazí na něco, co je nečekané a zároveň je to pro projekt zásadní blok.

Sestavení modulu DCS není jako sestavení stavebnice Lego, musíte si dát tu práci a pak zjistit, zda bude vůbec správně fungovat na všech různých systémech, na kterých pak musí běžet. Někdy je tak trochu zázrak, že to všechno vůbec funguje. Heatblur se zjevně vydal cestou ke skvělé nové funkci (HBUI bude podle mě měnit pravidla hry, až ji zprovozní), která se stala základním fundamentem pro funkci modulu, a teprve pak zjistil, že nefunguje za některých velmi specifických, ale kritických okolností. To musí být demoralizující.

DCS: F-4E episode 2 video hovoří o letovém modelu

Ještě se vrátíme ke starší aktualizaci, kterou jsme zde nezveřejnili.

Společnost Heatblur vydala druhý díl své několikadílné série videí před vydáním hry DCS: F-4E. Tento díl se zaměřuje na letový model a blíže se věnuje práci, kterou Heatblur odvedl, aby tento F-4E létal ve světě DCS. Pojďme se na něj podívat!

F-4E s lištami na náběžné hraně se zřejmě označuje jako verze s “měkkým křídlem”. Tato verze křídla, nabízející oproti dřívějším modelům zvýšenou stabilitu, se objevila později ve vývoji F-4. Kompromisem bylo, že typ měl o něco vyšší odpor vzduchu ovlivňující celkové výkony typu.

Heatblur se podrobně zmiňuje o řídicích systémech F-4 i o své práci na modelování všech aspektů motorů F-4E od sání přes systém vstřikování paliva až po přídavné spalování. Diskutuje se také o poruchách systémů, jako je “měchový vstup”, který ve velkých výškách zamrzá a způsobuje problémy s ovládáním. Stručně řečeno, Heatblur vymodeloval systémy F-4E mistrně až do obvyklých jemných detailů. Pro veterány vývoje DCS World a Heatblur to není žádné překvapení.