Včera bylo pondělí a tak jsme dostali další tutoriál od Sunstag Ancient Gamera z připravovaného letounu pro DCS World Mosquito FB VI. Na tomto videu se zaměřuje na vše potřebné pro pojíždění a vzlet.

Připravte se na vzlet

V nejnovějším výukovém videu najdete všechny podrobnosti, které potřebujete k tomu, aby se Mosquito odlepilo od země a vzlétlo do výšky – od závěrečných kontrol před vzletem až po techniku pojíždění a vzletu. Jako bonus na konci videa také zazní hudební motiv, který zní jako hudba inspirovaná 633. letkou – pravděpodobně téma hlavní nabídky tohoto modulu.

Pod videem jsou rozepsané postupy, které budu postupně překládat a zařadím je do sekce s manuály.

Předobjednat lze modul se slevou 30 % na:
DCS World Store: https://www.digitalcombatsimulator.com
Obchod služby Steam: : https://store.steampowered.com/

Posupy pojíždění a vzlet:

První z kontrol před pojížděním, kterou musíme provést, je kontrola tlaku vzduchu. Pokud je tlak nízký, ujistěte se, že čerpadlo rozhodně tlak zvyšuje. Pokud tomu tak není, letadlo by nemělo létat.

Dále se obraťte na pozemní personál; musí odstranit klíny a zajišťovací krytky. Otevřete okno portu a stiskněte tlačítko PPT comms pro vstup do nabídky. Vyberte možnost 8, následovanou možností 4 a nakonec možností 2.

Poslední kontrola se týká klapek, jejichž číselník by měl ukazovat úplně nahoře a rukojeť voliče by měla být ve středové neutrální poloze.

Pojďme pojíždět na dráhu, musíme uvolnit brzdy kol a přidat výkon, abychom se rozjeli. pojíždění s Mossi je velmi podobné jako u Spitfiru a vyžaduje vstupy do brzdového kormidla a plynu. Sešlápnutí pedálů směrového kormidla následované krátkými vstupy pomocí brzdové páky pomůže natočit letadlo do požadovaného směru.

První kontrolou před vzletem je trim výškovky, který závisí na tom, jak je letadlo zatíženo. Nastavení závisí také na tom, zda jsou pro pomoc při vzletu použity klapky: Při zasunutých klapkách bude lehce zatížené letadlo vyžadovat půl stupně těžkého příďového trimu, který je zvýrazněn na panelu trimování výškovky vlevo.Za druhé a opět při zasunutých klapkách bude těžce zatížené letadlo vyžadovat jeden stupeň těžkého příďového trimu.

Třetí a poslední nastavení trimu výškovky je spojeno čistě s použitím klapek při 15 stupních dolů a je stejně použitelné jak pro lehce, tak pro silně zatížené letadlo. V tomto případě je třeba použít jeden a půl stupně těžkého příďového trimování. Poznámka……Používáte-li klapky pro pomoc při vzletu, mohou být pro vzlet nastaveny maximálně na 25 stupňů  a měly by být vysunuty až po vypnutí motorů a  s oběma motory se stejnými volnoběžnými otáčkami.

Dalším bodem kontrolního seznamu je trim kormidla, které musí být nastaveno mírně doprava. Poslední nastavení trimů, které je třeba zkontrolovat, je nastavení křidélek, které by mělo být nastaveno do neutrální polohy. Malý kosočtverec nad ovladačem by měl být ve střední neutrální poloze.

Přesuneme-li se doleva, musíme zkontrolovat, zda jsou ovladače otáček vrtule v poloze úplně vpřed. Následuje kontrola paliva, při níž se ujistíme, že máme dostatek paliva pro let, a to kontrolou ukazatelů na propojovací skříňce B vpravo. Nyní se ujistíme, že jsou palivové kohouty nastaveny na vnější nádrže, které jsou umístěny za pilotním sedadlem.

Nyní přejdeme k nastavení klapek. Abychom mohli použít rukojeť klapek, musíme nejprve ovládat západku, která nám umožňuje jejich pohyb. Nyní můžeme klapky podle potřeby zasouvat nebo vysouvat. Pro dosažení požadovaného nastavení stačí sledovat polohu klapek na ukazateli a po dosažení cílového úhlu proces zastavit. Například 15 stupňů dolů spustíme rukojeť klapek a jakmile uvidíme, že číselník registruje 15 stupňů, zvedneme rukojeť a proces zastavíme.

Poslední dvě kontroly jsou: Zaprvé přeplňování… přepínač by měl být v poloze dolů pro nízký převodový stupeň a chladiče by měly být otevřené. Kontroly jsou tedy dokončeny a můžeme vzlétnout.

Zatáhněte knipl dozadu a zároveň stiskněte rukojeť brzdy. Nyní pomalu a plynule přidávejte plyn až do 3000 ot/min s maximálně 16 až 18 liber plnicího tlaku. Tlak plnicího tlaku musí být co nejdříve po startu snížen na 12 liber na čtvereční palec.

Nyní uvolněte brzdy. Jakmile pojedete po dráze v přímém směru rychlostí vyšší než 34 mph, nechte ovládací páku mírně posunout dopředu přibližně o půl palce. Jakmile se ocasní plochy zvednou, letadlo se začne otáčet, a abyste mu pomohli, můžete v případě potřeby použít malý protitlak.

Nyní, když jste ve vzduchu, je třeba zatáhnout podvozek. aktivujte brzdy kol, aby se kola přestala točit. uvolněte blokovací mechanismus podvozku. zatáhněte podvozek.
Nyní můžeme snížit otáčky na 2 850 nastavením ovladačů otáček vrtule. Pomocí příkazů plynu také snížíme plnicí tlak na 9 liber na čtvereční palec.

Letadlo vytrimujte pro ustálené stoupání do výšky 1 000 stop. Jakmile se dostanete do požadované výšky, můžete provést trim pro vodorovný let a snížit otáčky na 2 650, což jsou ideální cestovní otáčky. Snižte také plnicí tlak na 7 liber na čtvereční palec.