V posledním newsletteru ED představili DCS: F-100D Super Sabre od Grinnelli Designs. “Hun” je jednomístný jednomotorový stíhací letoun navržený společností North American Aviation, který byl původním stíhacím letounem legendární série Century. Super Sabre byl prvním stíhacím letounem USAF schopným dosáhnout nadzvukové rychlosti při vodorovném letu. Hojně létal ve Vietnamu a jeho přínos byl nezastupitelný.

Další práce v ED byly na hlasovém přepisu Petrovičovy umělé inteligence pro DCS: Mi-24P Hind. Byly také provedeny úpravy řídicího systému 9K113 a v příští otevřené betaverzi bude k dispozici přesnější konstrukce zaměřovače. Podrobnosti si prosím přečtěte níže.

Pokračují práce na modernizaci starších modelů AI a především letounu B-52H Stratofortress.

DCS: F-100D Super Sabre

Hero1

Zdroj: Eagle Dynamics

F-100D je pokročilá verze letounu Super Sabre, která má vylepšenou avioniku, přistávací klapky a větší křídla a směrovku. Vylepšená avionika zahrnuje bombardovací systém AN/AJB-1B pro nízké výšky a radarový naváděcí a výstražný systém AN/APR-25.

Hero2

Zdroj: Eagle Dynamics

F-100D má čtyři 20mm kanóny Pontiac M39A1 a šest pevných závěsů schopných nést AIM-9 Sidewinders, neřízené raketové podvěsy LAU-3/A a konvenční pumy.

Hero3

Zdroj: Eagle Dynamics

Stíhací bombardér Super Sabre létal hojně nad Vietnamem jako hlavní letoun blízké vzdušné podpory amerického letectva. F-100 sloužil 17 let a před svým vyřazením v roce 1971 nalétal přes 360 000 bojových letů.

Hero4

Zdroj: Eagle Dynamics

DCS: F-100D Super Sabre aspiruje na nejvěrnější rekonstrukci Hunu, která kdy byla vyrobena pro leteckou simulaci. Tým Grinnelli se ve spolupráci s veteránskými piloty Hunů věnuje simulaci avionických systémů, zbraní, výkonů a unikátního letového modelu ve vysoké věrnosti.

Mi-24P Hind

Hero5

Zdroj: Eagle Dynamics

V příští otevřené betaverzi je plánováno zařazení první sady hlasových projevů umělé inteligence Petroviče. Aby byla nalezena správná volba, pořízeny byli nahrávky, na kterých vystupují dva bývalí vojenští piloti se slovanským přízvukem, aby poskytli autentické a informativní hlasové projevy. Tím se počet namluvených frází dostane na podobnou úroveň jako v DCS: AH-64D.

V budoucích aktualizacích se ED chystají přidat nové hlasové projevy pro obě umělé inteligence posádek vrtulníků. Plánuje se také podpora přepínání mezi jazyky voice-overu v nastavení speciální karty.

Po obdržení nových dat vylepšují zaměřovač ATGM. První změnou zaměřovače a naváděcí jednotky ATGM jsou vlastnosti jeho řídicí osy. Řídicí napětí se používá k pohybu gyroskopicky stabilizované zaměřovací osy systému 9K113. Existuje omezení, jak nízké může být, a minimální rychlost, kterou se mohou motory pohánějící tuto jednotku pohybovat. Minimální rychlost tohoto systému je 0,07 stupně za sekundu. Toto omezení  implementovali pro Mi-24P Hind a bude k dispozici v příští otevřené betaverzi. Operátoři pocítí rozdíl hlavně ve scénářích, kdy je systém ATGM používán na maximální vzdálenost a kdy je cíl malý nebo se pohybuje rychlostí, která odpovídá minimální rychlosti zaměřovací osy nebo je nižší.

Hero6

Zdroj: Eagle Dynamics

Druhá změna se týká zaměřovací mřížky, která vychází z nových údajů a referencí, jež pocházejí od odborníka na danou problematiku a z Ústředního leteckého muzea v Moninu. Se zvláštním poděkováním se muzeu se pracuje na úpravě chybějící symboliky v režimu x3.3 (zaměřovací mřížka a stadiametrické dálkoměry). Různé úpravy celkové velikosti mřížky spolu s vylepšením FOV pro oba režimy (x3,3 a x10) ji přibližují jejímu skutečnému protějšku. Výše uvedený diagram odráží vzdálenost k cíli na 2 km.

B-52H Stratofortress

In Dev 19.08.2022.4

Zdroj: Eagle Dynamics

Máme tu informace o pokroku ve vývoji 3D modelu AI B-52H. Textury letounu jsou téměř dokončeny. Výše uvedený snímek obrazovky ilustruje pozornost věnovanou detailům podvozku, který je nyní namalován a animován. Osvětlovací zařízení letounu bylo nastaveno a nyní se texturuje pumovnice.

Zdroj :