Živý přenos, který byl plánován na dnešek na YouTube pro Laminar Research byl stažen. Vyjádnění bylo celkem nejasné, a bylo ve smyslu, že nechtějí ukazovat jak hodlají soupeřit s chystaným MSFS2020.

Pár postřehů ale zůstalo v článku na THRESHOLDX.net

Minulý týden bylo oznámeno, že vývojáři z Laminar Research budou čelit publiku a otázkám na budoucnost X-Plane 11 a X-Plane Mobile.

Zakladatel studia Austin Meyer poskytl přeled otázek a odpovědí.

Přítomno bylo 9 členů týmu X-Plane: Austin Meyer, Ben Supnik, Thomson Meeks, Michael Brown, Chris Serio, Marty Arant, Jennifer Roberts, Alex Unruh a Tyler Young.

Microsoft Flight Simulator 2020

První otázka byla o novém Microsoft Flight Simulatoru. Austin reagoval, že návrat na trh FS navrátí boj do starých časů, kdy soupeřili X-Plane s FS2002,FS2004 a novějšími verzemi.

Zajímavé je, že Meyer to považuje za prospěšnou věc pro X-Plane – konkurence přece pohání trh kupředu.

X-Plane má a bude mít konkurenční výhodu především v možnosti spuštění na Linuxu a macOS + plně funkční mobilní verze.

Marty Arant věří, že “vynikající letový model” v X-Plane bude dále lákat více náročné piloty.

X-Plane Mobile

Dalším bodem programu byla aktualizace mobilní verze simulátoru. Chris Serio uvedl, že doufá, že do konce roku bude X-Plane mobile obsahovat 36000 letišť po celém světě – z toho 14 000 bude z X-Plane Scenery Gateway.

Cílem X-Plane Mobile je dostat se na úroveň X-Plane 11 pro PC a být stejným simulátorem bez ohledu na platformu.

Vulkan

Ben Supnik měl své místo v sekci otázek na Vulkan.

Spolu s grafickým partnerem má k dispozici X-Plane s implementovaným novým API (Vulkan pro Windows, Metal pro MacOS).

O veřejné beta verzi se zmínili slovy “BRZY”, i když na tiskovce minulý měsíc ohlásili, že bude do konce roku.

Pokud jde o očekávané údaje o vlivu na výkon, máme předběžné tvrzení, že na kartách Nvidia se výkon zvýší až o 20% a na kartách AMD/ATI až o 60% ve windows a o 40% na MAC. Znovu zdůrazňují, že Vulkan/Metal řeší problémy především spojené s procesorem v X-Plane a odemykají možnosti pro větší využití grafické karty. Kromě zvýšení výkonu bude aktualizace řešit i problémy s vykreslováním na OpenGL.

Jakmile bude X-Plane 11 uvolněno, začne se pracovat na předešlých úkolech jako model osvětlení, PBR a dalších možností implementace do nového API.

Přechod na Vulkan

Další téma bylo zaměřeno na vývojáře a přechod na Vulkan.

Všechny 2D doplňky budou ve výchozím nastavení fungovat, i když 3D doplňky budou muset běžet na OpenGL “mostu” mezi API, který bude přítomen ve verzi Vulkan X-Plane.

Doplňky, které budou nově vytvořené jako např XSquawkBox, X-Ivap, VATSIM a POSCON budou fungovat v nejnovější X-Plane SDK.