Společnost Laminar Research vstupuje do nového roku se značným rozmachem. Nová aktualizace 12.1.4 pro simulátor přináší zcela nový systém výuky, nový kamerový systém, nové letištní scenérie, novou demo plochu pro uživatele demo verzí, nové funkce G1000, nový bezpečný režim a nové objekty v knihovně.
Letový výcvik s Austinem
Začínáte? Máme pro vás řešení! Usedněte do kokpitu s Austinem a nechte se jím provést dovednostmi, které potřebujete, abyste si X-Plane užili naplno.
Cirrus SR-22
Nové první čtyři lekce se zaměřují na zvládnutí letounu Cirrus SR-22, který je skvělou platformou pro výuku základů létání v bezpečném, moderním letadle se skvělými vlastnostmi.
Lancair Evolution
Až budete připraveni na vyšší level, je čas letět s Lancairem Evolution. Jedná se o Austinovo osobní letadlo v reálném životě, takže by vás mohl něco naučit. Tento jedinečný letoun nabízí jedinečný zážitek z létání, který protáhne vaše dovednosti a naučí vás, jak fungují turbínové pohonné jednotky v letectví.
Fyzikálně založená kamera
V této verzi LR zavádí novou možnost kamery založenou na fyzikálních zákonech, která simuluje síly působící při letu letadla. Snadno se o tom můžete přesvědčit v akci – stačí při pojíždění dupnout na brzdu a účinku si okamžitě všimnete.
Nový systém kamery se zaměřuje na vylepšení pohledu z pilotního sedadla, ale přidali také režim ruční kamery pro pohledy zvenčí. Ten zavádí jemné pohyby, které vytvářejí pohlcující zážitek, a je ideální pro nahrávání videí z vašich letů.
Zde je náhled toho, co můžete v těchto nových režimech očekávat:
Scenérie
Nové letecké lekce vás zavedou do krásného Rakouska, jehož centrem je překrásné město Salcburk. Vylepšen byl místní autogen, letiště Salzburg (IATA: SZG, ICAO: LOWS), a přibyli zde hangáry Red Bull a slavný salcburský hrad, díky nimž toto alpské město ožije jako nikdy předtím.
Letiště Barra (IATA: BRR, ICAO: EGPR) je jedním z nejunikátnějších letišť na světě. Nachází se na ostrově Barra ve skotských Vnějších Hebridách a je známé svou jedinečnou přistávací dráhou a malebným okolím.
Kde jsou tedy ranveje?
Vzletové a přistávací dráhy letiště Barra se nacházejí na přílivové pláži. Je to jediné letiště na světě, kde pravidelné lety přistávají a startují na pláži.
Důležité informace o letišti Barra
Letiště funguje v souladu s přírodou. Letové řády se řídí dobou přílivu a odlivu, protože při přílivu jsou přistávací a vzletové dráhy ponořené. Piloti musí zajistit, aby přistávali a vzlétali v určených obdobích odlivu.
Přesný stav přílivu a odlivu udávají přílivové hodiny umístěné na letišti Barra a na nedalekém letišti Benbecula (IATA: BEB, ICAO: EGPL). Start z kterékoli rampy na letišti Barra je bezpečný v kteroukoli dobu. Přílivové hodiny na letišti Benbecula se nacházejí v blízkosti věže a jsou viditelné z hlavní odbavovací plochy.
Dvě vzletové a přistávací dráhy jsou označeny dřevěnými sloupy s bílými světly umístěnými těsně u jejich konců. V době přílivu a odlivu jsou větrné rukávy na letišti Barra sundány, když je letiště oficiálně uzavřeno.
Nová DEMO oblast
S novými letovými lekcemi v okolí malebného Salcburku přibyla také nová rozsáhlá ukázková oblast zahrnující části Rakouska, severní Itálie a jižního Německa. Spolu s dalšími stávajícími demo oblastmi mají nyní noví uživatelé bohaté možnosti, jak prozkoumat a vyzkoušet svět X-Plane ještě před jeho zakoupením.
Ať už budete plachtit nad ikonickým hradem Salzburg nebo se pohybovat po kopcích jižního Německa, o zábavu při létání nebude nouze!
Garmin G1000 – Search and Rescue (SARS)
Funkce SAR (Search and Rescue) avionického systému Garmin G1000 je navržena tak, aby pomáhala pilotům v nouzových situacích a pomáhala jim efektivně navigovat a lokalizovat nouzový signál nebo cílovou oblast.
Funkci SAR lze aktivovat prostřednictvím nabídky systému G1000 a pomáhá pilotovi efektivně pokrýt určitou oblast pátrání optimalizací dráhy letu letadla. Funkce SAR v systému G1000 umožňuje pilotům zadat předem definované pátrací vzory, jako je například vyhledávání po linii dráhy nebo spirálový pátrací vzor.
Nové objekty v knihovnách
Knihovna byla rozšířena o mnoho nových objektů pro vytváření letišť Gateway.
Pro ty, kteří o tom nevědí, v listopadu v týmu Laminar se objevil nový člen Justin (MisterX). Pravděpodobně ho není třeba představovat, protože jeho práce na scenériích je mezi komunitou legendární.
Během zimního období se Petr a Justin pustili do práce na nových scenériích pro X-Plane. Některé z nich byly vysoce nominovány na žádostech o funkce na Discordu. Mezi tyto prostředky patří;
Statické prostředky – Zařízení na odstraňování sněhu a námrazy
Statické prostředky – Hasičské a záchranářské vozy
Statické prostředky – Nákladní automobily
Statické prostředky – Provozní část letiště a letištní provoz
Gateway Airports
Od poslední aktualizace bylo upraveno 1 481 letišť na “Gateway”
Safe Mode
Dostali jsme „nouzový režim“ pro situace, kdy X-Plane spadne kvůli zásuvnému modulu. Ten lze aktivovat také ručně podržením klávesy CTRL během spouštění nebo pomocí nových spouštěcích skriptů umístěných ve složce (X-Plane/Support). Nyní již nebudete muset podstupovat zdlouhavý proces odstraňování doplňků jednoho po druhém, abyste izolovali pády.
Opravy a vylepšení
Hlavní
- Nové profily pro VKB S-TECS Throttle Mini
- Vylepšeno magnetické pole v X-Plane aby lépe odpovídalo reálným datům
- Oprava chyby při změně velikosti oken pomocí relace Wayland v systému Linux
- Letadla s umělou inteligencí budou při finále dodržovat výšková omezení STAR (XPD-16285)
- Opravena chyba při změně zvukových zařízení na stránce nastavení zvuku (XPD-16365)
- Pád kluzáku při aktivaci převzetí řízení TCAS (XPD-16422)
Letadla
Cessna 172 SP
- Vylepšený výkon při stoupání a volnoběhu, aby lépe odpovídal výkonu skutečného letounu.
Grumman F-14 Tomcat
- Toto vydání obsahuje zcela novou příručku o ovládání letounu F-14 Tomcat. Příručku snadno najdete ve složce letadla.
ATC
- Zadání letiště do letového plánu jako bodu trasy již nepřepisuje cílové letiště.
- LR Aktualizovali hlasový balíček a přidali další výrobce a modely letadel.
- Nepovolovat zpětné čtení před úplným vyslechnutím zprávy (XPD-163479)
- Hlas pilota říká „Ukraine International“ místo „international“ v ENGM (XPD-16405)
- Mnoho dalších oprav a menších vylepšení
Scenérie
- Na mezinárodním letišti princezny Juliany (IATA: SXM, ICAO: TNCM) byly přidány značky „Varování před otřesy proudových motorů“.
Systémy
Hlavní
- Oprava KDAB ILS7L.HANAV při letu s pomalým letadlem, jako je Cessna 172.
- Autopilot letadla Boeing 737 se při zachycení LOC otočí na sever namísto příletového kurzu při letu ILS32R na EDDK (XPD-16462)
Garmin G1000
- Stisknutí malého knoflíku FMS na MFD již nemá vliv na zobrazení mapy (XPD-16433).
FMS
- Opraveno zadrhávání při výpočtu výšky přechodu na Mach.
Počasí
-
- Vylepšeno zobrazení směru větru na mapě počasí.
- Mnoho vylepšení v oblasti čtečky METAR, zejména práce s daty GRIB.
Web API
- Přidána podpora pro volání příkazů pomocí rozhraní Web API. Další dokumentaci brzy zveřejníme na našich vývojářských stránkách!
Kompletní galerie