Tým z Laminar Research odcestoval tento týden do Cosfordu ve Velké Británii, kde se zúčastnil Flight Sim Show a představili novinky v X-Plane 11.

Novinky pro X-Plane do konce roku 2019

X-Plane Mobile bylo první téma konference s Ringlerem, který obhajoval dobu vývoje, kterou zdůvodnil tím, že PC verze s mobilní sdílí téměř celé kódové jádro. Více než 70% kodu v mobilní verzi je již součástí PC verze X-Plane 11.

Hlavním tématem v X-Plane mobile bylo vše okolo Globální scenérie. Mělo by se jednat o více než 35 000 letišť, z toho 10 000 jich bude mít vlastní 3D scenérii.

Po mobilní verzi simulátoru přišla řeč na X-Plane 11.40. Původně zde bylo 11 000 plně 3D letišť. Ve verzi 11.40 nám přibilo dalších více než 1 400.

V X-Plane 11.50 by měli být přidány další orientační body, budovy a památky především z měst Los Angeles a San Francisco. Konkrétně most Golden Bridge, Bay Bridge a mnoho budov tvořících panorama LA.

DAlší žhavé téma bylo o novém letovém modelu v X-Plane 11.40 ale o tom jsme již psali dříve.

Zde jen bodově seznam změn:

  • Tripped stall
  • Rotor bounce-back
  • Per-element thermals
  • Vertical wind profile
  • Exhaust thrust in turboprops
  • Wake turbulence from AI planes
  • Better supersonic transitions
  • Wing/body separation (T-Tails)
  • Seaplane/improved water waves
  • Electric reverse and re-gen
  • Afterburners/reheat

Nejočekávanější část prezentace se týkala novinek z přechodu na Vulkan a Metal. Ringel uvedl, že Vulkan pomůže především systémům s omezeným přístupem k procesoru – nepomůže počítačům, které se potýkají s omezením kvůli GPU.

Ve shrnutí: současné API v X-Plane je OpenGL, ovladač, který dělá mnoho úkolů, ale ne moc rychle. Novější API Vulkan a Metal budou efektivnější a celkový čistý výkon by měl být lepší.

Výsledky testů, které byly prezentovýny ukazují, že výkon na Nvidii a AMD jsou lepší na Vulkanu, přičemž u AMD to je mnohem zřetelnější než na OpenGl. To platí i pro uživatele Mac a výkonu na Metal.

Hlavní otázka večera KDY??? Ringler odhalil, že vybraní beta testeři se dočkají ještě tento rok, plné vydání by mělo být nejdříve v roce 2020.