Licence, hodnosti a typové hodnocení – kariérní systém

Každý pilot, který se zaregistruje u FTW, začíná na kariérním žebříčku dole s licencí PPL-A a hodností druhého důstojníka.

Se zvyšujícími se zkušenostmi bude získávat nové licence. To mu také umožňuje získat nové typové kvalifikace za účelem rozšíření typů letadel, jimž může letět.

Stejně jako v reálném letectví jsou letové hodiny (letové hodiny, FH) nejdůležitějším ukazatelem. FTW také počítá letové hodiny pro aerolinky, tj. Hodiny, které pilot létá jménem leteckých společností. Letové hodiny jsou rozhodující, pokud jde o vydávání licencí.

Licence jsou předpokladem pro určité typové kvalifikace.  Hodiny pro leteckou společnost jsou na druhé straně rozhodující pouze pro postavení pilota – a to nejenže přináší hezký odznak, ale také hotovost.

Licence

Ve FTW jsou celkem čtyři licence, které odrážejí letové zkušenosti pilota a lze je získat během kariéry pilota. Každá licence vyžaduje určitý počet letových hodin, než může být vydána. Kromě toho jsou u každé nové licence aktivovány určité typové klasifikace.

LicencePotřebné hodinyTypová hodnocení / třída
PPL-A ⇒ Licence soukromého pilota (letadla)0Lehká / SPA (malá pístová letadla)
CPL ⇒ Licence komerčního pilota100Light / HPA (High Performance Aircraft)
MPL ⇒ Pilotní licence pro větší letadla250Střední (regionální letouny)
ATPL License Licence pro leteckou dopravu750Těžký (widebodies)

Všechny licence jsou pilotovi automaticky přiděleny, jakmile je dosaženo požadovaného počtu hodin.

Typová klasifikace nebo třída Light / SPA je k dispozici každému pilotovi hned od začátku. Je to jediná typová klasifikace, která zahrnuje několik modelů od různých výrobců.

Jedná se hlavně o malé vrtulové stroje s pístovými motory. Pokud cestujete pouze na volné noze a chcete si letadlo pronajmout soukromě, abyste mohli létat na svůj vlastní účet, platí omezení uvedená v tabulce výše.

Na druhou stranu, pokud pilotujete pro letecké společnosti, můžete létat s většími letadli hned od začátku. Předpokladem je, že:

  • Pilot je členem letecké společnosti a
  • tato letecká společnost také vlastní kopii požadovaného typu letadla.

Pokud jsou tyto požadavky splněny, může být zahájena typová kvalifikace. Letecká společnost může – ale nemusí! – převzít náklady na tuto typovou kvalifikaci nebo spojit převzetí nákladů s určitými požadavky (např. minimální počet letových hodin nebo hodin společnosti).

Pokud máte plnou licenci CPL nebo MPL, můžete si stroje příslušné třídy znovu pronajmout na svůj vlastní účet a létat zakázky. Kromě toho, pokud letí pilot s leteckou společností a udělí odpovídající typovou kvalifikaci, může také létat na letounech s licencí MPL. Letouny (např. 747-400, MD11 nebo A340) lze pronajmout soukromě pouze po obdržení licence ATPL a neplatí žádná omezení – kromě nezbytných typových kvalifikací.

Typová hodnocení

Aby bylo možné využívat jakéhokoli letadla ve FTW, jsou vyžadovány typové kvalifikace.

Kdykoli je letadlo pronajato ve FTW, provede se kontrola, aby se zjistilo, zda má pilot odpovídající typovou kvalifikaci. Jednotlivé typové klasifikace lze rozdělit do čtyř tříd: Light / SPA, Light / HPA, Medium a Heavy. Klasifikace jednotlivých tříd letadel až na několik výjimek odpovídá přidruženým kategoriím. V hangáru pod „Nastavení a technické údaje“ letadla najdete hodiny potřebné pro typovou kvalifikaci.

Typové hodnocení třídy “Light / SPA”

Nově registrovaní uživatelé mají od začátku typové hodnocení s názvem SPA. Tato zkratka je zkratka pro „Small Piston Aircraft“ a umožňuje létání malými pístovými letadly. Tato typová klasifikace spíše odpovídá obecnému oprávnění k letu letadlem určité velikosti a typu pohonu. Typickými příklady jsou Beechcraft Bonanza a Baron, Piper PA28, Cessna C210 Centurion nebo Britten-Norman Islander.

Typové hodnocení třídy “Light / HPA”

Jakmile je dokončeno prvních 100 letových hodin, lze získat první správné typové kvalifikace třídy „Light / HPA“ (High Performance Aircraft). Mezi ně patří modely jako Cessna 208 Caravan, Pilatus PC-12, Piper PA-31 Cheyenne, Beechcraft King Air a deHavilland DHC-6 Twin Otter. K zahájení typové kvalifikace v této třídě se obvykle vyžaduje licence CPL. Piloti, kteří dosud nemají tuto licenci, ale jsou členem letecké společnosti, která vlastní kopii typu letadla, který chtějí, mohou začít dříve. Pouze s přijetím licence CPL je však možné si stroj této třídy pronajmout soukromě, abyste mohli létat na svůj vlastní účet.

Typová hodnocení třídy „Střední“

Letadla a větší turbovrtulové motory se používají ve střední třídě. Měřeno počtem sedadel, tato třída začíná velikostí Dash 8Q-200 a končí velikostí Boeing 757-300. Zahrnuje všechny modely od turbovrtulových po regionální proudové a úzkotrupé dopravní letouny. Chcete-li si pronajmout model této třídy soukromě a mít možnost létat zakázky na svůj vlastní účet, piloti potřebují licenci MPL. Piloti, kteří vlastní pouze licenci PPL-A nebo CPL, musí být zase členem letecké společnosti, jejíž flotila zahrnuje požadovaný model.

Typové hodnocení třídy “Heavy”

Ve třídě „Heavy“ jsou zastoupeny širokotrupé a velké nákladní letouny. Je to takřka nejvyšší třída, ve které jsou zastoupeni významní představitelé jako Airbus A380, Antonov 124, Boeing 747-400 a McDonnell Douglas MD-11. K zapůjčení stroje této třídy potřebuje pilot licenci ATPL. Ale zde je opět možné sedět na kapitánském křesle dříve, pokud jste členem letecké společnosti, která má takový stroj na skladě. V tomto případě je vyžadována pouze licence MPL. To znamená, že každý, kdo chce létat v FTW Heavies, potřebuje nejméně 250 letových hodin.

Získání typových hodnocení

Pro zahájení výcviku na novou typovou kvalifikaci postačuje jednoduše pronajmout odpovídající letadlo. V pozadí se kontroluje, zda je uživatel oprávněn tak učinit, tj. Zda má potřebnou licenci, je členem letecké společnosti a v tomto případě je pronajatým letadlem jejich majetek. Jakmile byl dokončen první let se strojem, objeví se v seznamu typových hodnocení v nastavení počet nově přeletěných hodin nový záznam. Kromě toho se z účtu pilota odečítá poplatek za výcvik za letovou hodinu.

Ve většině případů zahrnuje typová kvalifikace několik typů nebo variant letadel, které jsou si velmi podobné. Dobrým příkladem je Airbus A320. Pokud máte toto typové hodnocení splněno, můžete – stejně jako ve skutečnosti – létat také s Airbus A318, A319 a A321. Během výcviku lze střídavě létat i několik typů, které jsou kombinovány pod typovou kvalifikací. Jakmile je dosaženo požadovaného počtu hodin, je typové hodnocení v uživatelských nastaveních nastaveno na stav „splněno“. Nyní může pilot zahájit nové hodnocení, pokud chce. Samostatný seznam ukazuje, kolik hodin je vyžadováno pro jednotlivé typové kvalifikace, jaké licence jsou vyžadovány a jaké náklady jsou s tím spojené.

Přehled: Kdo s čím může létat?

Příklad získání typové kvalifikace s licencí MPL

Pilot Otto z FTW nalétal 250 hodin za pár týdnů, a tak získal licenci MPL. Nyní by se rád zaměřil na konkrétní letadla a získal odpovídající typovou kvalifikaci. Vybral Embraer. To trvá 10 letových hodin, z nichž každá stojí 7 500 EUR. Protože Otto vlastní plnou licenci MPL, může si vybrat, zda udělá typovou kvalifikaci u letecké společnosti, nebo si jednoduše stroj sám pronajme. Rozhodl se pro druhou možnost, protože na jeho domovském letišti v Hamburku stojí opuštěná E170. Pronajímá si je a přepravuje cestující do Frankfurtu, za což se mu připisuje 80 000 eur. Kromě ostatních nákladů je nyní splatný poplatek za školení ve výši 7 500 EUR. Pak letí do Mnichova, odtud do Paříže a zpět do Hamburku, protože vklad by neměl výsledek snížit. Otto se poté podívá do svého nastavení a kromě nové položky „E-JET“ také objeví šest letových hodin, které právě dokončil. Takže další čtyři hodiny chybí. Nicméně: Pro dnešek to stačí a je potřeba trochu rozmanitosti.

Příklad pro získání ratingu středního typu s PPL-A

Pilot Ansgar má mnoho zkušeností. Již pracoval jako pilot  pro několik virtuálních leteckých společností a nyní se poprvé obrací k Fly The World. První šok následuje krátce po registraci: PPL-A a související Light / SPA. Ansgar, který je zvyklý oblétat virtuální planetu pomocí velkých dopravních letounů (Boeing a jeho milovaný MD11 si nemůže pronajmout) a nechce si zvyknout na myšlenku, že se musí nejprve přepnout na pístová letadla. Koneckonců, pouze blokují cenný vzdušný prostor, ucpávají pojezdové dráhy a udržují sestupnou cestu navždy obsazenou.  Stručně řečeno: nic, co nedosáhne Mach 0,70 a udržuje ekology proti rachotu letadel spokojené se 100 decibely v noci, není pro něj “letadlem”.

Naštěstí je Ansgar jedním z nejvážnějších pilotů a dvakrát přečetl manuál FTW. Ví proto, že může letět také jako začátečník s proudovými letouny ve FTW, pokud bude létat pro leteckou společnost. Možná ještě neletěl s opravdu velkými letouny, protože to vyžaduje ATPL, ale se spokojí s 737-800 a A320. Vzhledem k tomu, že ještě nemá aktiva, která by stála za zmínku, Ansgar se na fóru zeptá, zda mu letecká společnost platí typovou kvalifikaci, a jen o hodinu později si může vybrat z několika nabídek. Vybere si leteckou společnost ze Stockholmu, která vlastní Boeing 737-900ER. Zanedlouho po konzultaci je zde oprávněn provádět typové hodnocení. Jediný požadavek: měl by udělat celkem alespoň 20 CH, tj. Letět 20 hodin pro leteckou společnost. Ansgar přijímá, pronajímá letadlo a začíná trénovat.

Typová klasifikace 737NG se zadává po pouhých 12 hodinách. Asi po 100 hodinách opouští Ansgar leteckou společnost jako čerstvě razený první důstojník s licencí CPL k letu v jiné části světa. Pokouší se pronajmout si ze zvyku 737-800, což nefunguje navzdory úspěšně dokončenému typovému hodnocení, protože v současné době není členem letecké společnosti a zatím nemá licenci MPL. I kdyby byl, nemohl si jen pronajmout stroj, který nevlastní. Licence CPL, kterou právě získal, mu také nepomůže, pokud jde o letadla. Obrací se tedy na kanadskou leteckou společnost, jejíž flotila zahrnuje 737–700. Tam se znovu najímá a pokračuje v kariéře prvního důstojníka.

Hodnosti

Pozice pilota ukazuje na jedné straně letový zkušenosti a na straně druhé hodiny pro letecké společnosti. Pro klasifikaci jsou rozhodující hodiny společnosti (CH).

Je tedy zcela možné, že pilot, který upřednostňuje práci na volné noze, může shromáždit stovky hodin, ale nemůže překročit hodnost druhého důstojníka. Pokud by naopak tyto letové hodiny dokončil pro svůj vlastní tým nebo pro leteckou společnost spoluhráče, byl by postupně povýšen.

Pokud hráč opustí leteckou společnost, ve které byl povýšen jednou nebo více řadami, zůstanou CH i samotná hodnost zachována. To platí i v případě, že přešel na jinou leteckou společnost.

odznakPřehled odznaků pro piloty
FIXMENa volné noze nebo na úrovni druhého důstojníka
FIXMEPožadavek prvního důstojníka: 100 CH
FIXMEPožadavek na prvního důstojníka: 250 CH
FIXMEPožadavek na kapitána: 500 CH
FIXMEPožadavek na kapitána: 750 CH
odznakPřehled odznaků pro administrátory FTW a MOD
FIXMENa volné noze nebo na úrovni druhého důstojníka
FIXMEPožadavek prvního důstojníka: 100 CH
FIXMEPožadavek na prvního důstojníka: 250 CH
FIXMEPožadavek na kapitána: 500 CH
FIXMEPožadavek na kapitána: 750 CH
FIXMESenior First Officer (člen rozvoje) Požadavek: 250 CH, stejně jako tvrdá práce a vytrvalost
FIXMEKapitán (člen vývoje) Požadavek: 500 CH a velmi silné nervy
FIXMESenior kapitán (člen rozvoje) Předpoklad: 750 CH a téměř biblická schopnost trpět
%d bloggers like this: