Konkureční prostředí v oblasti civilních leteckých simulátorů sílí zejména kvůli značnému progresu titulu P3D (Lockheed Martin) a také aktivitám spojených se strategií nového majitele FSX kódu – tedy firmy Dovetail Games, která se chystá vydat zbrusu novou verzi FS na koneci tohoto roku. Současně na trh vstupují inovace v podobě VR (technologie spojené s virtuální realitou znamenající značný posun v oblasti soudobé videoherní zábavy). Grafické chipsety současnosti již umožňují všechny tyto význačné technologické inovace a záleží na každém výrobci leteckého simulátoru, zda dokáže nejen držet krok s technologiemi IT, ale zda dokáže současně uspokojit každého uživatele nejen obsahem, ale též způsobem ovládání – tedy tím, jak co nejefektivněji a současně nejsnáze dokázat využít nabídky příslušného programu. V tomto směru byl X-Plane odjakživa titulem, který v této sféře značně zaostával za konkurencí a to by se v první řadě mělo změnit právě v nově připravované verzi X-Plane 11. X-Plane 11 má přinést celou řadu inovací, vylepšení, integrity zasahující nejen to, jak celý simulátor bude na obrazovkách monitorů vypadat, ale zda dokáže vnést trochu světla i do moderních technologií ovládání včetně podpory VR. V tomto smyslu budeme muset ještě nějakou dobu vyčkat, nicméně stále platí to, že X-Plane 11 bude v celé historii existence simulátoru X-Plane tím nejpokročilejším, který lze na osobní počítač nainstalovat.

Pozitivní zjištění v případě X-Plane 11 je samozřejmě skutečnost, že myslí na všechny uživatele “světa”, tedy bez rozdílu a příslušnosti prostředí, do kterého chcete X-Plane 11 instsalovat. Je to jediný letecký simulátor na trhu podporující PC/WIN, MAC/OS, LINUX a to je rozhodně jedním z pilířů plošného pokrytí uživatelů, kteří preferují alternativní operační systém oproti nejrozšířenější platformě Windows. 

Výrobce slibuje zcela neopakovatelný letecký zážitek. Nový 3D grafický engine, nové stínování a celkově nový fyzikální model osvětlení scenérie, stínování, ale i vykreslování terénu na horizontu. Grafické efekty podporující DX11 nabídnou tedy nové expresívní výrazové prostředky v plně dynamickém prostředí. To vše s ještě lepším průběhem FPS – tedy nadstandardními fcemi optimalizace. Mezi další vylepšení patří zcela přepracované audio simulátoru. 3D zvuková složka nabídne vysoce realistické samply v maximálním rozlišení a s dynamickou strukturou generování zvuku v závislosti na jeho zdroji. 

Zmínit musíme též záměr vývojářů podpořit technologii generování prostředí (OPEN STREET map kartografické podklady) s plně automatizovanou integritou generování zemského terénu v nejvyšších detailech včetně dynamického okolního prostředí. Součástí standardní verze bude více než 3000 letišť z celého světa na zcela jiné grafické úrovni. V neposlední řadě bychom měli upozornit i na nové GUI (grafické prostředí ovládání programu) a též zcela přepracovanou databázi letounů a vrtulníků. Letouny základní verze by měly být na shodné úrovni zpracování – včetně plně funkčních 3D kabin ve vysokém rozlišení (tedy prý již žádné “freeware” vypadající letouny v základní verzi simulátoru).

– nový grafický 3D engine 
– nové grafické prostředí ovládání simulátoru (GUI)
– nové 3D interaktivní kabiny letadel
– nová fyzika světelných efektů, stínování
– nová fyzika 3D zvukové složky
– více integrity Open Street Map databáze
– více než 3.000 letišť na vysoké grafické úrovni
– více výrazových prostředků spojených s DX11
– lepší optimalizace
– potenciál dalšího vylepšení (v čase bezplatných nástaveb ke stažení)

%d blogerům se to líbí: