V pátek jsme se spolu s novým týdeníkem ze světa DCS World dočkali i nové, v mnohem revoluční aktualizace pro otevřenou betu, ta přináší první iteraci podpory více vláken procesoru tzv. multithreadingu.
Dále jsou součástí nejnovější verze DCS Open Beta všechna nejnovější vylepšení pro DCS: F-16C Viper, DCS: F/A-18C Hornet a několik modulů třetích stran, které zahrnují DCS: Mirage F1, DCS: AV-8B N/A, DCS: M-2000 a další. Úplný seznam všech nových funkcí a odstraněných chyb naleznete v úplném seznamu změn.

Otevřená beta verze

Aktualizace vývoje

Hero1.png.9aa99bedcf160cf2e74db469eec49be0

Zdroj: Eagle Dynamics

Díky nejnovějším aktualizacím Open Beta můžete i vy poprvé nahlédnout do první iterace vícevláknové verze DCS. Ačkoli se jedná o ranou fázi, z dlouhodobého hlediska půjde o výrazné zlepšení. Pokud si ji chcete vyzkoušet a dozvědět se o multithreadingu více, přečtěte si návod, jak se správně přepnout, níže v příspěvku pod Multi-threading FAQ.

Navigační systém Garmin NS340 není v současné době kompatibilní s vícevláknovou verzí systému DCS. Úplný seznam všech známých problémů a nejnovějších změn v nejnovější otevřené betaverzi naleznete v úplném seznamu změn.

Pokud si chcete vícevláknovou verzi vyzkoušet ve Steam edici DCS, stačí ve Steam Launcheru vybrat možnost “Multithreading Preview”.

Hornet a Viper

Pokrok ve vývoji

Hero2.png.b3dc449abb272bf013c304685f1cdcf3

Zdroj: Eagle Dynamics

Jak jste si možná všimli, Hornet i Viper jsou neustále vyvíjeny, aby se kromě přidávání funkcí a odstraňování chyb vylepšovaly detaily a vlastnosti. Po mnoha letech odhodlané pozornosti se oba moduly blíží ke stavu kompletních funkcí.

Jak Hornet, tak Viper budou těžit z refaktorizace radaru, která zajistí realističtější chování se znatelným zlepšením času mezi detekcí a sledováním, výkonem při pohledu dolů a vlivem nastavení azimutu a pruhu. Kromě toho oba letouny dostanou nové 3D modely pilotů s realistickými animacemi, přidružené digitální přenosové karty Mission Editor a Planners, stejně jako novou podporu roznětek včetně programovatelných roznětek a možností výbuchu ve vzduchu.

A konečně, DCS: F/A-18C Hornet v současné době prochází aktualizací letového modelu a systému řízení letu, úpravou vnějších světel a Loftových pokynů pro zbraně naváděné pomocí GPS.

Hero3.png.2e5762487c973dc9189128cd765020ea

Zdroj: Eagle Dynamics

Stejně tak i Viper prochází několika unikátními doplňky, jako je režim radaru Velocity Search, více funkcí datalinku a režim předávání výstražného radarového přijímače. Vývoj bude pokračovat i poté, co oba letouny opustí Early Access.

AH-64D

Pokrok ve vývoji

Hero4.png.2723a287e2a588fdbd4803cabe7d9b7d

Zdroj: Eagle Dynamics

Práce na letounu DCS: AH-64D neustále pokračují a z velké části se zaměřují na opravy chyb a vylepšení. Než dostaneme další nové funkce, je velmi důležité, zajistit pevný základ, na kterém se bude stavět. Kromě toho byl vyvinut velký tlak na opravy a ladění, aby se zmírnily zmatky a frustrace hráčů.

Nejdůležitější body práce jsou zde:

  • Vyladění modelu poškození.
  • Problémy se startováním motoru.
  • Vylepšení letového modelu, systému zvýšení stability (SAS) a režimů vyčkávání.

Ačkoli oprava chyb a ladění bylo prioritou, pracuje se na nových funkcích, které nejsou omezeny stávajícími chybami. Některé z nich zahrnují: možnost odstranit přídavnou palivovou nádrž pro více kanónových nábojů, přidání radarem naváděných střel AGM-114L Hellfire, vylepšený modem datového spojení (IDM) a síť Longbow Net, radar řízení palby (FCR), laserový bodový sledovač (LST), animované dveře chlazení motorové gondoly a stěrače odstraňující kapky deště.

Nejdůležitější a často kladené dotazy k vícevláknové verzi DCS

Uživatelé, kteří chtějí otestovat novou vícevláknovou verzi systému DCS, tak mohou učinit podle níže popsaných kroků. Otevřená beta verze Multithreadingu obsahuje některé známé problémy.

Spuštění systému Multithreading DCS

Pro samostatnou verzi z  eShopu DCS:

Po příští aktualizaci Open Beta najdete novou složku “bin-mt” v hlavní kořenové složce DCS Open Beta, kam jste nainstalovali DCS Open Beta, tedy “X:\Eagle Dynamics\DCS World OpenBeta\”.

Chcete-li spustit vícevláknovou verzi, přejděte do složky “bin-mt” a spusťte z ní soubor DCS.exe, tj. “X:\Eagle Dynamics\DCS World OpenBeta\bin-mt\DCS.exe”.

Pro své pohodlí si můžete na ploše vytvořit zástupce “X:\Eagle Dynamics\DCS World OpenBeta\bin-mt\DCS.exe”.

Upozorňujeme, že zástupce pro spuštění DCS, který se automaticky vytvoří na ploše po instalaci DCS, spustí DCS updater z “X:\Eagle Dynamics\DCS World OpenBeta\bin\DCS_updater.exe”. Možná jste si zvykli na proces, kdy spustíte DCS a před spuštěním hry se zkontrolují dostupné aktualizace. Pokud vytvoříte zástupce pro vícevláknovou verzi (tj. “X:\Eagle Dynamics\DCS World OpenBeta\bin-mt\DCS.exe”), pak tento zástupce spustí DCS a před spuštěním hry nebude kontrolovat aktualizace.

Pro uživatele STEAM

V možnostech spuštění použijte Play MT Preview. Chcete-li tak učinit, klikněte pravým tlačítkem myši na DCS World Steam Edition ve službě Steam a vyberte možnost PLAY; mělo by se zobrazit níže uvedené vyskakovací okno.

Co je vícevláknové zpracování (MT)?

MT je programovací technika, která umožňuje existenci více vláken v rámci jednoho procesu. Vlákno je nezávislá cesta provádění v rámci programu a MT umožňuje programu provádět více úloh současně, což zvyšuje jeho výkon a odezvu. MT však také přináší některé složitosti, jako je synchronizace vláken a sdílení zdrojů, které je třeba pečlivě řídit, aby se předešlo problémům, jako jsou závodní podmínky a deadlocky.

Proč nevidím žádný nebo jen malý nárůst výkonu?

To může mít několik příčin.

Máte omezený grafický procesor (GPU). To znamená, že vaše grafická karta omezuje výkon. I když máte výkonný procesor, MT bude mít malý nebo žádný nárůst výkonu, pokud ho brzdí vaše GPU.
MT je nejefektivnější ve velkých misích s mnoha jednotkami. V malých misích s omezeným počtem jednotek nejsou výpočty CPU limitem výkonu. V malých misích proto nemusíte zaznamenat velký nárůst výkonu MT.
Starší procesory nebudou mít z MT takový prospěch jako modernější procesory s větším počtem jader/vláken.
Ujistěte se, že používáte aktuální otevřenou betaverzi a že používáte DCS.exe ze složky Eagle Dynamics\DCS World OpenBeta\bin-mt\, pokud používáte samostatnou verzi

Existují nějaké známé problémy, o kterých bych měl vědět?

Jako počáteční testovací verze ano.

  • NS430 nefunkční. Ani ve 2D, ani ve 3D
  • Exportované displeje
  • DCS se nespustí na počítači s procesorem s více než 32 vlákny.
  • Sporadické zadrhávání ve 2D a VR
  • Ka-50: Zobrazení IT-23 je barevné.
  • Světla signálních hůlek a lišta Hold back jsou neviditelná.
  • Supercarrier: na displejích LSO není žádný obraz.
  • Problémy se zobrazením u omezené sady zařízení VR
  • Supercarrier. Světla signálních hůlek a lišta Hold back jsou neviditelné.
  • Dedikovaný server se po aktualizaci poprvé nespustí automaticky, hostitel musí server spustit ručně kliknutím na tlačítko “Start” pro misi nebo samotný server ve webovém grafickém rozhraní.
  • Při prvním spuštění simulace dochází náhodně k roztažení rozlišení kokpitu.
  • Rozmazání pohybu způsobuje modrou/černou “mlhu” (pouze v jednom vlákně).
  • Pokud si všimnete dalších problémů, které byste chtěli nahlásit, navštivte prosím: (Temp) – Fóra ED (dcs.world)

Proč je MT v současné době volitelný?

Jelikož je MT komplexním doplňkem DCS, je pro počáteční veřejné testování volitelným. Jakmile bude plně otestován a bude dobře fungovat, bude ve výchozím nastavení povolen.

Jak dlouho bude MT v předběžném přístupu?

Záleží na výsledcích veřejného testování a zpětné vazbě.

Jaký je maximální počet vláken, která může hra využívat?

Pro potřeby grafiky je vyhrazena přibližně polovina jader P. V současné době se vykreslovací pool škáluje až na 16 vláken na jádrech P (1 jádro = 2 vlákna). Ostatní jádra P využívají hlavní logické vlákno, vlákna zvukového enginu a pomocný fond vláken, který zabírá veškerý dostupný prostor. Jádra typu E využívá pouze pool streamování zdrojů, který nemá žádná omezení (1 jádro = 1 vlákno).

Bude mít VR a plochá obrazovka stejné zlepšení výkonu?

MT je agnostický mezi 2D monitorem a VR. U obou dojde ke stejnému poměru zlepšení. Všimněte si, že VR je obecně náročnější, takže vzhledem k vyšší režii vykreslování uvidíte nižší FPS než výkon na ploché obrazovce.

Zlepší se výkon pro lidi, kteří jsou v současné době omezeni svým GPU?

MT nemusí pomoci s výkonem, pokud máte úzké hrdlo v GPU. Je to proto, že GPU je zodpovědný za vykreslování a zpracování grafiky a pracuje nezávisle na CPU. MT tedy nemusí přímo zlepšit výkon GPU, ale může pomoci zlepšit celkový výkon aplikace tím, že úlohy nesouvisející s GPU přenese na samostatná vlákna CPU.

Má MT nějaké nevýhody, pokud mám procesor s několika jádry (například staré čtyřjádro)?

Zatímco u CPU s více jádry může MT zlepšit výkon, u CPU s několika jádry nemusí přinést významné výhody. Ve skutečnosti může v některých případech dokonce vést ke snížení výkonu.

Bude dedikovaný server také vícevláknový?

V současné době je dedikovaný server ST, do budoucna se plánuje práce na dedikovaném serveru MT.

Budu moci hrát na MT serverech/velkých misích, které jsem dříve nemohl?

Ve větších misích byste měli zaznamenat zlepšení, ale tvůrci misí by měli stále brát v úvahu počet jednotek v každé misi, kterou vytvoří. Přetížení mise pro více hráčů jednotkami bude mít za následek ztrátu výkonu.

Budou MT a jednovláknové mise (ST) aktualizovány samostatně, nebo současně?

DCS můžete aktualizovat obvyklým způsobem.

Mohou se klienti MT a ST připojit ke stejnému serveru?

Ano, uživatelé MT a ST mohou hrát na stejném serveru.

Mám v systému BIOS základní desky povolit HT / SMT?

V současné době by uživatelé s více než 32 vlákny měli HT/SMT zakázat, ale všem ostatním doporučujeme HT/SMT povolit.

Mohu u MT očekávat více chyb a lze je hlásit stejným způsobem, nebo je třeba provést samostatná hlášení pro MT a ST?

MT je velmi komplexní doplněk DCS,  můžete narazit na problémy. Pokud ano, nahlaste je prosím na fóru v sekci Chyby. Při hlášení problémů prosím jasně uveďte, že používáte multithreading, a to buď přidáním “MT” do názvu, nebo v samotném tématu.

Nezaznamenal jsem žádné zlepšení, co mohu udělat?

Pokud jste nezaznamenali žádné zlepšení výkonu, napište prosím příspěvek do fóra s dxdiagem dcs.log a příkladem přehrávání stopy do sekce fóra o problémech s výkonem.

Jak mohu spustit VR v MT?

Stejným způsobem jako nyní, ale pomocí bin-mt/ dcs.exe s přidanými parametry spouštění. ( příklad “C:\DCS Open Beta\bin-mt\DCS.exe” –force_enable_VR )
Uživatelé služby Steam budou mít ve vyskakovacím okně při spuštění možnost MT VR. Nebo zkuste spustit ve 2D a povolit VR na kartě DCS VR a poté DCS restartovat.

Mi-8 v českých barvách

Screen 230310 195131 e1678578300686

Zdroj: Simulators Czech

A nakonec ještě jedna malá poznámka k aktualizaci. Do hry byl přidán nový skin pro Mi-8 v čekých barvách, viz úvodní obrázek.

Zdroj :