V listopadu loňského roku se mnozí z nás dozvěděli o simulačním produktu s názvem NOR Platform. Simulátor přišel s působivou upoutávkou se špičkovým vizuálním zpracováním a detaily, které byste mohli očekávat od produktu nové generace leteckých simulátorů. Nedávno se opět objevil na scéně s novým trailerem a novým veřejným představením na nedávné konferenci. O Unreal Enginu hovoří také společnost Lockheed Martin. Nic z toho není určeno nám, nadšencům do leteckých simulátorů na spotřebitelské úrovni, nicméně určitý potenciál do budoucna tu stále může být.

Platforma NOR?

Vyvíjí ji společnost Metrea Simulations, tento vývojář je dceřinou společností společnosti Metrea, dodavatele obranných zařízení se sídlem ve Washingtonu DC. Sami sebe označují za dodavatele obranného průmyslu “informačního věku” a je to přesně ten typ společnosti, který budeme pravděpodobně vídat stále častěji, protože výcvik a projektování se stále více přesouvají na digitální platformy.

To bude znamenat, že komerční letecké simulátory se budou stále více pohybovat ve stejném prostoru jako tyto projekty obranných dodavatelů. Není zatím jisté, jak to dopadne, protože to může jít různými cestami, ale je pravděpodobné, že simulátory jako DCS World posunuly hranice věrných požitků z leteckých simulátorů pro fanoušky bojových leteckých simulátorů a obranní dodavatelé se snaží nabídnout stejný druh zážitků svým vojenským klientům.

Zde je nový trailer, který vyšel.

Unreal Engine jako základ

Na webových stránkách Unreal Engine společnosti Epic byl vytvořen propagační článek, který hovoří o výhodách Unreal Engine a o tom, jak jej využívá společnost Lockheed Martin pro dlouhodobý výzkum a vývoj a výcvik.

Po internetu kolují pochybnosti, jestli jsou předváděné obrázky také z platformy NOR, nebo jestli Lockheed přišel s něčím, co vypadá nápadně podobně, ale v obou případech se zdá, že vidíme letecké simulátory poháněné Unrealem.

Zde je něco málo o tom, co Lockheed a Epic říkají o použití Unreal Engine pro účely obranných dodavatelů:

Aby si společnost Lockheed Martin udržela náskok a nabízela nejlepší produkty ve svém oboru, přirozeně tíhne k novým slibným způsobům využití technologie. Za tímto účelem se společnost v současné době věnuje dlouhodobému výzkumu a vývoji s cílem vytvořit simulační řešení nové generace založené na Unreal Engine.

unreal engine lockheed martin header 1920x1080 59fbc3f8973f

Zdroj: Lockheed Martin

Co to bude znamenat pro letecké simulace?

Ne každý to ví, ale Eagle Dynamics nenabízí pouze DCS World, ale má také paralelní produkt, který je určen pro vojenské a obranné společnosti. The Battle Simulator (TBS) míval propagační webové stránky, ty už jsou nyní mimo provoz, propagace není samozřejmě potřeba jako v případě produktů pro veřejnost.

Slyšeli jsme příběhy a viděli články, které ukazovaly skutečné vojenské piloty, kteří trénovali buď na samotném DCS, nebo na jeho odnoži, TBS, aby dosáhli různých výcvikových cílů. Víme, že ji používá letecká národní garda USAF, a v dalších rozhovorech jsme se dozvěděli, že ji pro prvky svého výcviku používá i několik dalších zemí.

Mohli bychom se dočkat toho, že NOR bude mít nějakou odnož v podobě bojového leteckého simulátoru na spotřebitelské úrovni? Mohlo by se to stát? Mohl by Lockheed otočit a nabídnout novou generaci Prepar3D využívající Unreal Engine? I to by se mohlo stát.

Ačkoli je tedy současná diskuse kolem NOR jako nějakého konkurenta DCS nepravděpodobná nebo přinejmenším tak předčasná, že o ní v tuto chvíli nemá cenu uvažovat. Možné však je, že to dokazuje Unreal Engine v jeho nejnovější iteraci jako potenciální platformu pro komplexní simulace způsobem, který jsme dosud neviděli.

Až doposud byl Unreal omezen ve svém prostoru, který vyžadoval načítání světa po jednotlivých segmentech. Unreal Engine 5 zjevně umožňuje vytvářet mnohem větší světy a plynuleji je do nich načítat. To by mohlo vytvořit prostor pro další odvážné projekty ze světa leteckých simulátorů.

Jakmile se dozvíme něco nového, určitě o tom budeme informovat.

Zdroj :