Rádi bychom vám připomněli, že tento víkend máte poslední šanci využít skvělé slevy v celé nabídce modulů v rámci podzimního výprodeje DCS 2021. Upozorňujeme, že výprodej končí 6. prosince v 15:00 SEČ.
Vývoj nového pilotního modelu pro DCS: Mi-24P Hind pěkně pokračuje. V současné době se pracuje na padáku, náramkových hodinkách a rukavicích. Podívejte se na snímky z vývoje.
Dnes byl představen nový letový model letounu s umělou inteligencí. Tento nový FM, který ED pojmenovali General Flight Model (GFM), bude zpočátku zaveden u všech stíhacích letounů a poté postupně u letounů AI druhé světové války. Všimněte si, že vrtulníkový AI FM již létá s podobným GFM využívajícím fyziku tuhých těles, kontaktní model a komplexní fyziku rotoru. Na tomto rozsáhlém vývoji se stále velmi intenzivně pracuje a my se těšíme, že vám v novém roce poskytneme další podrobnosti.
DCS: MiG-29S Fulcrum C je nyní použit jako efektivní testovací letoun pro vývoj charakteristik vzletu a přistání s bočním větrem, strafingu, opětovného spojování formací, obecné akrobacie, turbulentních podmínek a soubojů vzduch-vzduch. Podívejte se na příklad nového GFM zde:
Hlavní letoun pilotuje hlavní expert na aerodynamiku a fyziku Dima “Yoyo” Moskalenko a ostatní 3 letouny jsou řízeny umělou inteligencí. Všimli jste si, jak pilot č. 4 nezvládl super těsnou smyčku v minutě 4:35 a dostal se mimo formaci, do turbulence, ale přesto se dokázal zaseknout zpět?
Podzimní prodej
Poslední šance
Podzimní výprodej DCS World 2021 se blíží ke konci, proto si nenechte ujít příležitost využít speciální ceny všech modulů se slevou až 50 % v e-shopu. Pospěšte si, nabídka končí 6. prosince v 15:00 SEČ.
Mi-24P Hind
Pokrok ve vývoji
Pokrok ve vývoji nového pilota Mi-24 jde hladce. Na screenshotech výše můžete vidět letecké rukavice a hodinky sovětského navigátora. V roce 1976 zahájil První moskevský hodinářský závod (Poljotský hodinářský závod) výrobu nových stopek: chronografu Navigator model 3133. Tento model byl vyroben v omezeném množství pro armádu a v současné době není k dispozici k prodeji.
Modeluje se také záchranný padák S-4U určený pro piloty s celkovou hmotností do 120 kg. Padák se vysouvá okamžitě po oddělení od letounu při horizontálním letu rychlostí až 400 km/h a ve výškách od 70 m do 4000 m.
Obecný letový model
Zpráva o vývoji
Než začneme popisovat nový obecný letový model (GFM) pro AI, může být užitečné projít si historii vývoje letových modelů v DCS od jeho vzniku. Zpočátku byl používán model trajektorie nazvaný Standardní (SFM) pro lidské hráče a velmi jednoduchý model pro AI, který využíval primitivní fyzikální zákony. Nakonec byl vyvinut pokročilý letový model (AFM) a jeho nástupce, profesionální letový model (PFM), a SFM byl upraven pro letadla AI. Ačkoli SFM vytváří přesné parametry trajektorie, jako je rychlost zatáčení, měrný přebytek výkonu, letová obálka atd. trpí nedostatkem přirozeného krátkodobého pohybu a přepínaných modelů pro zemi a let.
Rozšíření použití PFM nebo dokonce AFM pro letadla s umělou inteligencí by nebylo rozumné kvůli několika klíčovým faktorům, zejména AFM i PFM vyžadují značnou práci při vytváření modelu letových dat každého jednotlivého letadla. Kromě toho by zatížení procesoru pro runtime data v misi bylo nadměrné a výrazně by ovlivnilo výkon, zejména pokud je v misi přítomno mnoho různých letadel.
Přístup v našem novém GFM zajistí přesný výkon trajektorie AI a zkopíruje charakteristiky PFM s krátkou periodou z modelů řízených hráčem, které již máme k dispozici. “Pilot” GFM bude používat stejné výchylky řídicích ploch jako PFM a může přirozeně přetahovat a točit se také; GFM také zažívá vzdušné turbulence. Je zajímavé, že krátkoperiodické charakteristiky nových modelů přirozeně závisí také na Machových číslech.
Největší výzvou při zahájení prací na GFM bylo vytvoření unikátního víceúrovňového autopilotního systému schopného řídit všechna letadla. Na rozdíl od standardních přístupů k programování autopilotů, které vyžadují individuální nastavení každého letadla, umožňuje nový přístup automatické využití letových parametrů letadel. To přináší značnou úsporu času a přesnější a realističtější chování autopilota, které oceníme zejména při transsonických a supersonických změnách režimu, které nyní již nevyžadují zásadní ladění.
Tato zásadní práce si vyžádala přibližně dva roky programování, přičemž samotné létání ve formaci si vyžádalo dalších 5 měsíců intenzivního vývoje. Hlavním úkolem bylo naučit umělou inteligenci správně létat, ale ne jako nadpřirozený dron, ale spíše jako lidský pilot, včetně mikro-zpoždění, chyb a omezení. Brzy si tak každý pilot bude moci nacvičit roli vedoucího formace a rozvíjet vysoce realistické dovednosti, aniž by musel hrát online a spoléhat se na nedostatečné wingmany, aby zdokonalil svůj talent.
Zcela přepracovány byly také všechny běžné úkoly, jako je vzlet, přistání, vzdušný boj, pozemní údery a bombardování. Realizace se očekává v průběhu roku 2022.