Po delší době se vracíme k oznámení z DCS World. Konečně se dnes dozvíme něco zajímavějšího než jen oznámení slev apod. Hlavní zprávou, která nás zajímá, je oznámení prací na vylepšení enginu EDGE, který pohání DCS World a bude lépe využívat vícevláknový výkon.
Vícevláknové vylepšení pro DCS World
Zpráva o vývoji
K dnešnímu dni DCS vykonává většinu výpočetních úkonů v jednom vlákně (některé zvukové komponenty byly přesunuty do samostatného vlákna). Ve většině případů to nebyl problém, protože většinu práce vykonávala grafická procesorová jednotka (GPU) a FPS bylo většinou omezeno výkonem GPU.
S vývojem DCS se GPU staly mnohem výkonnějšími, zatímco výkon jednoho jádra CPU zůstal prakticky nezměněn. Místo toho výrobci CPU zvyšovali spíše počet jader než taktovací frekvenci jednotlivých jader. V důsledku toho se výkon DCS stal omezeným na výkon CPU. Současně se svět DCS stal mnohem složitějším a zvýšila se závislost na výpočtech CPU, což tento problém ještě zhoršilo.
Aby se zlepšila efektivita využití zdrojů CPU, přepracovali v ED jádro enginu. Nejprve jej na architektonické úrovni rozdělili na dvě hlavní vlákna: grafické a logické. Tím se otevřely nové možnosti pro další paralelizaci výpočtů ve vláknech v logické i grafické části enginu nezávisle na sobě.
Za druhé, aby byly splněny požadavky škálovatelného vícevláknového zpracování a potřeby moderních grafických API, byla grafická část enginu výrazně vylepšena. Kromě toho bylo aktualizováno nebo od základu napsáno mnoho subsystémů.
Bylo zahájeno interní testování a aktualizovaný grafický engine DCS (EDGE) je plánován na příští rok. Počáteční verze podpory vícevláknového zpracování bude obsahovat kompletně přepracovaný engine včetně přípravy grafického rámce a oddělení grafické a logické části na dvě nezávislá vlákna.
Je třeba také poznamenat, že nejvýznamnější zlepšení výkonu se bude týkat větších misí. To bude vítaná změna, zejména ve hře více hráčů, kde jsou počty jednotek obvykle mnohem vyšší. U velkých misí dojde také k výraznému zlepšení výkonu VR.