Kvůli delší neaktivitě si dnes shrneme nejdůležitější novinky z DCS World za březen 2025. Check Six Simulations končí s vývojem pro DCS, Eagle Dynamics hlásí milník v ATC a hledá skutečné dispečery, nové kampaně pro Mosquito a Hornet, Ugra Media představují mapu DCS Cold War Germany, DCS World: nová funkce ukládání stavu, video o spolupráci s reálnými piloty na T-38A pro DCS, stav vývoje Marianas WWII a nové Q&A s Mattem Wagnerem a více
Check Six Simulations oznamují ukončení vývoje pro DCS World
Začneme poněkud smutnější zprávou.
Společnost Check Six Simulations, která se objevila na scéně před několika lety, oznámila, že se chystá vytvořit mapu pro Austrálii a trenažér PC-9/A. Zdá se, že tyto plány se staly neuskutečnitelnými, protože vývojář oznámil, že v nich již nepokračuje.
Vývoj mapy a letadel byl zastaven
Někdy jde vývoj podle plánu a někdy ne a podle společnosti Check Six Simulations, která to oznámila prostřednictvím příspěvku na Discordu a poté zkopírovala na fórum DCS World, byl vývoj projektů DCS zastaven.
Zde je jejich vyjádření:
Vážená komunito DCS,
s těžkým srdcem vám v Check Six Simulations s lítostí oznamujeme, že jsme učinili nesmírně obtížné rozhodnutí s okamžitou platností ukončit vývoj všech produktů DCS a ukončit činnost. Důvodem jsou výhradně interní záležitosti v rámci společnosti Check Six. Rádi bychom využili příležitosti a poděkovali komunitě a ED za veškerou trvalou podporu a zpětnou vazbu v průběhu našeho vývoje. Přejeme komunitě DCS jen to nejlepší, aby se posunula vpřed a dál. Děkujeme
Společnost Check Six Simulations již dříve oznámila DCS: Top End of Australia, mapu o rozměrech 1 400 x 800 km, která zahrnovala základny RAAF Darwin a RAAF Tindal. Oznámili také turbovrtulový cvičný letoun PC-9/A, který měl být vyvinut jako doprovodný díl.
Oba projekty jsou v tuto chvíli na základě výše uvedeného oznámení pravděpodobně zastaveny.
Pokrok ve vývoji CH-47F | Model pilota A-10C | Turnaj AMVI
Od poslední aktualizace letounu CH-47F ED zdokonalovali stávající funkce a přidávali nové, což vedlo k delší vývojové fázi, než bylo očekáváno. Pokračují práce na stránkách MFD a ovládacích prvcích CDU, pokročilých funkcích visení DAFCS, vylepšeném plánování letu, palivovém systému s prodlouženým doletem (ERFS II) a robustnějším modelu poškození. Podrobnosti si přečtěte níže.
S potěšením se s vámi podělíme o pokrok na připravovaném modelu pilota letounu A-10C, který je pečlivě navržen tak, aby zachycoval autentickou výbavu i výraznou estetiku pilotů Warthogu. Každý detail, od vlastních mechanismů hledí přilby až po jemné prošívání kapes letecké kombinézy, byl pečlivě prozkoumán a reprodukován pro větší pohlcující zážitek. Podívejte se na vývojové screenshoty.
Dne 7. dubna 2025 odstartuje Joint Thunder 2025 mezinárodní kampaň plná milsimů, kterou pořádá AMVI – Aeronautica Militare Virtuale Italiana. Dobře zavedená akce, na které se každoročně setkává více než 130 pilotů a lidských řídících v asymetrickém, realistickém a pohlcujícím operačním scénáři.
CH-47F
Pokrok ve vývoji
Od aktualizace zpravodaje CH-47F minulý měsíc ED přidávali nové funkce a ladili ty stávající. Poslední sada funkcí byla poměrně komplikovaná
Pracuje se na dalších stránkách MFD a četných ovládacích prvcích prostřednictvím CDU. V současné době se soustředí na nativní funkce DAFCS, mezi které patří režim hover. Nativní funkce digitálního pokročilého systému řízení letu (DAFCS) budou zahrnovat inerciální funkce, držení rychlosti radarového výškoměru a držení polohy. Mezi další položky ve vývoji patří nové funkce plánování letu, vylepšený systém poškození a další schémata nátěrů. Ve vývoji je také palivový systém s prodlouženým doletem (ERFS II).
Model pilota A-10C II
Pokrok ve vývoji
Prohlédněte si aktualizovaného pilota A-10C, navrženého s velmi přesnou výbavou a vizuálními efekty. Nová přilba Scorpion má lehkou skořepinu a tónované hledí s realistickými značkami opotřebení a roztržení. Konektory a řemínky kyslíkové masky byly přesně vymodelovány tak, aby se přirozeně pohybovaly s otáčením hlavy pilota, což vytváří autentičtější zážitek z VR nebo TrackIR.
Hero3.png
Letecká kombinéza je vyrobena z nehořlavého materiálu podobného Nomexu s realistickými záhyby, vráskami a pečlivě umístěnými kapsami. Přezky, popruhy a prvky G-obleku odpovídají skutečnému hardwaru. Budeme pokračovat ve zdokonalování textur, odrazů v hledí a fyziky pohybu kyslíkové hadice, abychom zajistili skutečně realistické zobrazení při pilotování Hoga.
AMVI
Joint Thunder 2025
Živé a dynamické divadlo války
Dvě koalice, MODRÁ a ČERVENÁ, se střetnou na Sinajském divadle v rozsáhlém strategickém konfliktu. Proti vzdušné převaze BLUE stojí mohutné pozemní síly RED, což vytváří taktickou rovnováhu, která vyžaduje neustálé plánování, koordinaci a přizpůsobování.
Realistické mise, koordinace jednotek
Každý let bude mít rozhodující dopad. Vzlety, vstupy do divadla, útoky a návraty budou řízeny skutečnými lidskými operátory ATC, AWACS a JTAC, což zajistí nekompromisní úroveň realismu.
Zdokonalený a neustále se vyvíjející zážitek
Joint Thunder není soutěž, ale zkušební základna pro piloty a letky, kde je klíčový výcvik a schopnost fungovat jako tým. Každá role bude mít strategický dopad – od misí na zamezení přístupu do vzdušného prostoru až po podporu pozemních jednotek a obranu vzdušného prostoru.
Joint Thunder 2025 začíná 7. dubna 2025. Připojte se ke kanálu AMVI discord.
Společnost Eagle Dynamics hlásí milník ATC a hledá dispečery z reálného provozu pro pomoc
Přizpůsobení jádra DCS World moderním požadavkům trvá nějakou dobu, ale vždy je dobré vidět pokrok a podle Matta Wagnera z Eagle Dynamics dosáhl tým klíčového milníku v procesu modernizace systému řízení letového provozu simulátoru.
Hledají se dispečeři z reálného světa
Z příspěvku Matta Wagnera na fóru DCS World vyplývá, že tým aktivně hledá odborníky na danou problematiku (SME), konkrétně vysloužilé nebo aktivní vojenské dispečery, kteří by pomohli s implementací nové funkce.
Zde je to, co Matt řekl v tomto příspěvku na fóru Eagle Dynamics DCS,
Vážení,
dosáhli jsme milníku ve vývoji nového systému ATC pro DCS a nyní potřebujeme malou skupinu vojenských ATC, kteří by s námi konzultovali a pomohli nám zajistit podporu hlasového přenosu. Pokud jste aktivní nebo vysloužilý vojenský ATC dispečer a chcete pomoci, napište mi prosím zprávu.
S pozdravem,
Wags
Aktualizace jádra DCS World, nové kampaně Mosquito, Hornet a další aktualizace
Minulý týden vyšla nová aktualizace DCS World plná nových a aktualizovaných funkcí pro simulátor. Také se dozvídáme o několika nových kampaních pro Mosquito a Hornet a je tu i několik dalších položek, které je třeba probrat.
Aktualizace jádra simulace v centru pozornosti
Aktualizace postupu vývoje od společnosti Eagle Dynamics minulý týden přichází nabitá poměrně velkým množstvím informací.
Mezi základní aktualizace patří vylepšení AI letadel upravující způsob, jakým AI létá ve formaci a provádí útočné vzory. Došlo také ke změnám v zátěži. Mezitím mají lodě a pozemní vozidla AI nové efekty a nový kouřový efekt, když jejich procento zdraví klesne na 25 % nebo níže.
Upravena byla také logika slučování střel AIM-120, přepracována byla střela R-24 a různé další lodě se dočkaly úprav profilů odporu a naváděcích systémů.
Pracovalo se také na uživatelském rozhraní, aby se vyřešily některé problémy s pomalou odezvou rozhraní.
Přidali také beta test nového systému ukládání misí, který byl podrobně popsán minulý týden. Opravdu nás zajímá, jak to bude fungovat.
Spousta modulů se dočkala individuálních aktualizací, včetně F-16C, F/A-18C, Mi-24P, Ka-50, F-5E, a dokonce i F-86F a Jak-52 se dočkaly oprav. Také se objevily nové efekty pro Su-27 a Su-33.
Společnosti Eagle Dynamics a Ugra Media představují mapu DCS: Německo za studené války
Uživatelé DCS World již delší dobu žádají o modernější „zelenou mapu“, protože některé sušší oblasti světa byly prozkoumány v dalších vydáních mapy. Nyní Eagle Dynamics a Ugra Media přicházejí s trochu jinou mapou z období studené války. Pojďme se podívat na nejnovější novinky!
Je to studená válka!
V souladu s trendem, který se vytváří již několik let, fanoušci a vývojáři DCS World vyrábějí a vydávají poměrně velké množství letadel z období studené války, se kterými můžeme v DCS World létat. Tento fenomén dosáhl kritické masy, když před několika lety prudce vzrostla popularita serveru Studená válka společnosti Engima (nyní server Studená válka společnosti Heatblur). To a vydání letadel jako Aerges Mirage F1, RAZBAMův MiG-19, vlastní Mi-24P Hind od Eagle Dynamics, stejně jako rostoucí zájem o dlouholeté veterány série, jako jsou F-5E a MiG-21bis. Růst zde bude pokračovat, protože máme F-100, G.91, MiG-17, A-7 Corsair II a mnoho dalších verzí v různém stádiu vývoje. To je hodně úvodu… pojďme si říct, co o mapě víme!
Tuto mapu vyrábí společnost Ugra Media, která zjevně využívá všechny triky, které se naučila v projektu DCS: Syria. Mapa je zasazena do 80. let 20. století a její rozměry jsou 980 × 800 km a podle sdělení pokrývá následující země:
- Západní Německo
- Východní Německo
- Polsko
- Československo
- Nizozemsko
- Belgie
Na mapě je zvýrazněna Fuldská proláklina, Berlín, Frankfurt, Hamburk, Lipsko a Hannover. Zahrnuto je 100 letišť a heliportů a další vojenské základny a kontrolní stanoviště mezi východním a západním Německem.
Více snímků
Společnost Ugra Media se řídí svou typickou strategií vydávání, kdy první fáze vydání zahrnuje níže vyznačené zóny, zatímco druhá a třetí fáze rozšíří a rozšíří oblast pokrytí. Předchozí vydání DCS: Syria od Ugra Media bylo několikrát rozšířeno z mnohem menšího měřítka na mapu pokrývající velkou část divadla s desítkami letišť, pamětihodností a měst přidaných postupem času. Je pravděpodobné, že se touto metodou budou v určité míře řídit.
V rámci plánů předběžného přístupu přidávají další sezóny. Mapa začne pouze s letní sezónou a postupem času se rozšíří o další sezónní druhy, přičemž v plánu jsou jarní, podzimní a zimní sezóny.
Ani Ugra Media, ani Eagle Dynamics neuvádějí, kdy bude tento projekt vydán, nicméně relativně kompletní obrázky a videa naznačují, že hlavní práce jsou v plném proudu. Obvykle když Ugra Media začala zveřejňovat videa, znamenalo to, že spuštění není příliš daleko.
Vývojáři DCS World hovoří o nové funkci ukládání stavu
Ukládání stavu se blíží, ale je to to, v co jsme doufali?
Tato aktualizace zpráv ze světa DCS uvádí, že se pracuje na nové funkci ukládání stavu. O této funkci už nějakou dobu víme a nejvíce mě na ní nadchla možnost provést dlouhou kampaňovou misi, zastavit se, uložit ji a vrátit se k ní později, až bude k dispozici více času. Po přečtení popisu toho, co budují, si nejsem úplně jistý, jestli je to přesně ono.
Údajně si funkce bude pamatovat, jestli jste byli v letadle, kde se nachází, kde jsou ostatní letadla, co dělají ostatní jednotky, jaká je jejich rychlost a směr a umístění, jestli byly zničeny nebo ne, co bylo uloženo ve skladech logistických jednotek atd. To zní jako systém ukládání her, ale pak jsem si přečetl popis toho, k čemu je určen, a máme tu toto.
Funkce Ukládání stavu mise má hráčům usnadnit vytváření nových misí na základě uložených událostí z rozehrané mise. Nová funkce Uložit neukládá stav všeho v misi, ale aplikuje události z divadla operací na nově vytvořenou misi. To umožňuje vytvářet propojené mise s perzistencí mezi nimi.
Skoro to vypadá, že je to zaměřeno spíše na vytváření perzistentních stavů pro kampaně, konkrétně pro dynamický systém kampaní, ale potenciálně i pro jiné scénáře, přičemž o multiplayeru se mluví poměrně často.
Vývojářské video společnosti Veco Simulations se zaměřuje na to, jak skuteční piloti pomáhají svému letounu T-38A pro DCS
Vývojáři ze společnosti Veco Simulations poskytli pětiminutové vývojářské video zaměřené na nejnovější práci jejich týmu na velmi detailní modifikaci letounu T-38A pro DCS World. Pojďme se podívat na to nejnovější!
Odborníci pomáhají s vyladěním modelu T-38
Veco Simulations jsou týmem, který dělá na projektu modifikace, který hodlá dát volně k dispozici pilotům DCS World, ale musí se jim nechat, že jejich vývojářské aktualizace mají vysokou produkční kvalitu.
Nejnovější aktualizace se zaměřuje na to, jak jejich projekt T-38 testují skuteční piloti Talonu, kteří létají a poskytují zpětnou vazbu k vyvíjenému letounu.
T-38 Talon je, jak nám video připomíná, letoun s velmi ostrým a přesným řízením pomocí kniplu a kormidla a není podporován systémy fly-by-wire. Vše je o pilotovi a řízení letounu. Tým chce tento zážitek zopakovat v DCS World a údajně spolupracuje s odborníky na danou problematiku, aby jim pomohli vyladit ovládání letounu.
Část této zpětné vazby se již údajně dostala do vyladěného letového modelu a upravených parametrů motoru.
Společnost Eagle Dynamics nás informuje o stavu druhé světové války v Marianas, podává zprávu o vývoji a zveřejňuje nové otázky a odpovědi Matta Wagnera
Aktualizace Marianas WWII
Začněme s Marianas WWII. Jedná se o volnou, dobově přesnou rekonstrukci ostrovů, jak vypadaly během války. Jedná se o protějšek rovněž bezplatné moderní verze mapy, i když s některými zjevnými rozdíly. Snímky obrazovky, které společnost Eagle Dynamics zveřejnila, docela dobře ilustrují, jak se scenérie v průběhu let změnila.
Cílem hry DCS: Marianas 1944 je věrně ztvárnit podmínky, které určovaly boje v roce 1944. Můžete se těšit na autentická dobová letiště, budovy, vegetaci a zemědělství, silnice a železniční tratě. Verze z roku 1944 představuje jedinečnou výzvu v podobě starší navigační techniky, omezené logistické podpory a obojživelných operací s vysokým rizikem. Toto prostředí z období druhé světové války nabídne strhující pohled na intenzitu války v Tichomoří.
Eagle Dynamics se zmiňuje o historii ostrovů, z níž vynikají bitvy o Saipan (červen až červenec 1944), Guam (červenec až srpen) a Tinian (rovněž červenec až srpen).
Nabízí se také rozdělení, které podrobně popisuje některé rozdíly, jako je role Guamu v moderní době, kdy je velkou americkou základnou, zatímco v období druhé světové války to byla malá města, vesnice a jen malá infrastruktura.
Více snímků
Matt Wagner odpovídá na další otázky
Matt Wagner převzal otázky položené v komentářích z minulého Q&A a shrnul je do dalšího Q&A.
Při zahájení otázek a odpovědí se Matt zabývá některými otázkami týkajícími se dynamické kampaně a hovoří o jejich snaze být systémem vzdušného úkolování pro nastavení hlídek, úderných balíčků a dalších bojových formací.
Mluví také o umělé inteligenci a nastavování úderů na cíle při pochopení známých úrovní nepřátelských sil. Systém úkolování by vás například neměl posílat na jednosměrné mise. Umělá inteligence by také měla být schopna reagovat na vyskakující hrozby, které mění scénář ohrožení.
Matt říká, že doufají, že do konce roku budou mít co ukázat, alespoň ve hře pro jednoho hráče. Řekl také následující:
Děláme, co je v našich silách. Chápeme, že je to pro vás nesmírně důležité. Pravděpodobně je to položka číslo jedna, kterou chce většina uživatelů DCSe. Já osobně chci v DCS vidět to, co už více než deset let. Takže mi věřte, když říkám, že to není kvůli nedostatku odhodlání, prostředků a práce.
Matt se přesunul dál a mluvil o debatě F-35 versus Super Hornet (kterou zřejmě někteří lidé vedou). Matt hned říká, že je to něco, co by mohli udělat (obzvláště ranou partii), že mají dokumentaci, a následuje prohlášení, že mají v úmyslu dosáhnout co nejblíže 100 % u staršího Hornetu, než začnou uvažovat o dalším modelu. Letový model a MSI jsou konkrétně zmíněny, aby byly dokončeny předtím, než se bude pokračovat dál.
Dozvídáme se něco málo o Hellcatu. Na letovém modelu F6F se stále pracuje společně s mechanickými systémy a modelem poškození. Většina ostatních prvků, jako je kokpit, model pilota a vnější model, je údajně hotová. Očekává se, že Hellcat bude uveden na trh ještě letos. Matt říká, že Corsair vypadá také velmi dobře, ale nechce se více vyjadřovat k vývoji třetí strany.
Matt říká, že se pracuje na zlepšení výkonu obecně, což má v souvislosti s některými otázkami týkajícími se VR snad vyřešit i problémy s výkonem VR. Do rukou vývojářů se prý dostává více jednotek VR, aby je mohli testovat.
Mluví se také o Combined Arms! Matt říká, že je to pro ně vlastně docela úspěšný produkt, a poznamenává, že byl původně vyvinut jako technologické demo pro profesionálního zákazníka pro provádění výcviku JTAC. Požadavek umožnit pohyb JTAC po mapě vedl k vývoji Combined Arms jako spotřebitelského produktu. Říká, že Combined Arms 2 je spíše otázkou kdy než zda.
Matt hovoří o některých otázkách týkajících se F-35. Když shrne obsah, uvádí, že existuje překvapivé množství veřejných informací o F-35, které jim to umožňují. Moderní typ REDFOR jako Su-35 nebo Su-57 jich má údajně mnohem méně, stejně jako modernější verze Super Hornetu (museli by udělat dřívější blok).
Matt také říká něco podobného o vrtulníku Blackhawk s tím, že by ho opravdu rádi udělali, ale že by to byl pravděpodobně UH-60L, a ne modernější varianta jako UH-60M kvůli dostupným zdrojům. Říká také, že jejich vrtulníkové týmy mají plné ruce práce s AH-64, CH-47 a… neoznámeným vrtulníkem.
Aktualizace Su-25T se zatím neprovádí, ale někdy k ní dojde.
Matt se zabývá některými otázkami týkajícími se přehrávání souborů tratí. Současný systém je například režim ladění bez možnosti přetáčení. Říká, že to nebude letos, ale že aktivně zkoumají technologie pro nový systém přehrávání (pozn. red.: Prosím, dříve než později!).
Nakonec Matt odpovídá na otázku ohledně získání dalších ruských typů s pevným křídlem, jako jsou Su-30 nebo Su-25SMT, a říká, že reference jsou pro ně největší výzvou. Také všem připomíná, že na bezplatné aktualizaci Su-25 a DCS: MiG-29 se již pracuje.
Je toho ještě trochu víc, ale to je shrnutí všeho, co bylo řečeno.
Záběr z kokpitu MiG-29
Máme tu také nový záběr kokpitu MiGu-29. Neobsahuje příliš mnoho souvislostí, ale je hezké vidět, že se blíží. Zdá se, že Eagle Dynamics stále plánuje uvedení na trh ve druhém čtvrtletí a my se začínáme přibližovat k tomuto termínu, takže uvidíme, jak to dopadne.
Zpráva vývojářů hovoří také o vývoji zbraňových systémů. Shrnutí obsahuje informace o tom, jak tým provedl úpravy v tom, jak se objevují contrails z raket, přičemž nižší teploty znamenají, že by se contrail z rakety měl tvořit i v malých výškách. Kola a teploty -30c jsou konkrétně zmíněny.
Další aktualizace zahrnuje přidání výraznějších výkyvů v navádění starších stejných jednotek, jako jsou SA-2 a SA-3, se zvýšenými chybami při zaměřování.
Dalším zajímavým kouskem skládačky je přidání realističtějšího obrazce výbuchu z blízkosti SAM s tvarem „kola vozu“, který lépe reprezentuje obrazce z raket, než kulový průmět, jak tomu bylo dříve. Máme k dispozici i sdílené vizuální znázornění.