V roce 2024 bude pro DCS World představeno rozhraní Vulkan API, které nabídne lepší snímkovou frekvenci pro většinu hráčů a také nové grafické možnosti, jako je ray tracing a lepší výkon VR. Kromě nových letadel, terénů a rozhraní Vulkan API se jádro DCS dočká mnoha nových funkcí a také oprav chyb a vylepšení na základě zpětné vazby a požadavků.
Vulkan API pro DCS World
Po uvolnění vícevláknového rozhraní a DLSS/FSR je dalším velkým úkolem systému DCS podpora aplikačního programového rozhraní (API) Vulkan. Vícevláknové zpracování bylo nezbytným předpokladem pro podporu backendu rozhraní Vulkan API a zvýšení výkonu/efektivity systému.
Velká část práce na rozhraní Vulkan API se v posledních několika letech soustředila na přizpůsobení interních nástrojů systému DCS tak, aby se bezproblémově integrovaly s optimalizovanými funkcemi a zajistily špičkový výkon. Jednalo se o náročnou snahu opravit všechny chyby validace, zefektivnit grafické a zpracovatelské úlohy, zlepšit kompatibilitu s hardwarem Nvidia, AMD a Intel a různorodou sadou ovladačů a vytvořit a zdokonalit základy pro vykreslování ve více vláknech, které umožní ještě pokročilejší grafické možnosti.
Při přechodu do roku 2024 bude vývoj pokračovat v optimalizaci a zdokonalování výkonu, aby byli překonány možnosti rozhraní DirectX 11. Je důležité, aby i nadále byli posouvány grafické standardy a zároveň se zachoval vynikající výkon jak pro 2D, tak ještě více pro VR.
Stejně jako u vícevláknového zpracování a DLSS/FSR se však výsledky budou u jednotlivých hráčů lišit v závislosti na jejich hardwaru a nastavení.
DCS Core
Zde jsou některá zajímavá vylepšení funkcí v systému DCS:
Uložit hru. Nový systém perzistence hry vám umožní uložit si hru uprostřed mise a později se k uloženému bodu vrátit.
Systém opakovaného přehrávání. Současný systém souborů stop byl původně vytvořen jako ladicí systém, který jednoduše reprodukoval vstupy ze hry a sestavoval tak opakování mise. Tento systém však závisí na omezených změnách verze DCS mezi okamžikem nahrání stopy a jejím přehráním. Systém vyvíjený pro rok 2024 je navržen tak, aby tento problém řešil a nabídl další možnosti.
Vylepšení pěších jednotek. V roce 2024 se bude pracovat na nových modelech a animacích pěchoty spolu s realističtějším chováním.
Nové letecké, pozemní a námořní jednotky. V roce 2024 budou k dispozici nové jednotky, které budou sahat od druhé světové války až po současnost. Vytvoření každé jednotky si vyžádá tisíce člověkohodin a budou poskytovány jako volitelné balíčky v nejvyšší úrovni detailů. Standardní verze budou k dispozici také zdarma, aby byla zajištěna kompatibilita pro jednoho i více hráčů.
Grafická vylepšení. Kromě grafických vylepšení, která umožní rozhraní Vulkan API, bude se také vylepšovat graf vykreslování pro lepší výkon VR, nové a vylepšené speciální efekty a další pokroky v systému vykreslování FLIR.
Počasí. Počasí se v roce 2024 zaměří na nový systém mlhy a vznosné mraky s vhodným blokováním přímého výhledu.
Hlasový chat. V roce 2023 došlo k velkému zlepšení konektivity a unikátnímu zpracování hlasu v reálném čase, které uživatelům umožňuje upravovat hlasy tak, aby kopírovaly různé éry a technologie rádia. V roce 2024 se bude pokračovat v integraci vysílaček do vozidel, lodí a dalších jednotek. Plánuje se také podpora externích aplikací a další funkce, které si hráči vyžádali.
Sférická Země. Jednou z největších změn, které se v DCS chystají, je sférická Země. Na této zásadní práci se pracuje, nicméně vzhledem k rozsáhlosti tohoto úsilí nepředpokládá se její vydání v letošním roce.
Dynamická kampaň. Přečtěte si prosím zpravodaj z 29. prosince 2023, kde se DCS věnuje kampani podrobně.
Řízení letového provozu. Ačkoli je pevný návrh, který má poskytnout výjimečný zážitek z řízení letového provozu, velká část práce v roce 2024 se bude týkat způsobu generování hlasového dialogu a vytvoření značně vylepšeného rozhraní.
Zlepšená přístupnost. Aby bylo DCS přístupnější novým hráčům, bude aktualizováno grafické uživatelské rozhraní, aby bylo uživatelsky přívětivější, a bude obsahovat spouštěč s novými možnostmi. Vyvíjí se také nové interaktivní mise, které zmírní křivku učení u oblíbených modulů, jako je F/A-18C.
Vývoj střel vzduch-vzduch. Plánuje se migrace raket R-27 (AA-10) a R-73 (AA-11) na novou konstrukci a letovou dynamiku. To bude spojeno s novým modelem přibližovacího zapalovače, který zohledňuje dopplerovskou rychlost přibližování, upravenými vyhledávači a realističtějším modelem interakce mezi střelou a podpůrným radarem. To bude provedeno v rámci širšího projektu MiG-29. Stejným způsobem budou vyvíjeny i další typy střel.
Munice vzduch-země. Pokračuje se ve vývoji nové munice a také v aktualizaci stávajících zbraní vzduch-země tak, aby zahrnovaly nový model komponent s pokročilými letovými vlastnostmi. To zahrnuje řízené bomby a taktické střely.
Pokud jde o protiradiolokační střely (ARM), vyvíjí se úzkopásmové specializované vyhledávače, které se používaly u prvních ARM z 60. až 80. let před modernějšími střelami třídy AGM-88 HARM se širokopásmovými vyhledávači. Tyto starší systémy ARM, jako například AGM-45 Shrike z vietnamské éry, budou modelovány s jinými staršími systémy ARM.
ECM. Vyvíjí se pokročilejší principy elektronického boje, které umožní simulaci většího množství způsobů a možností útoku a protiopatření elektronického boje. Jedná se o velmi složitý úkol a důvěrné téma. Neočekávají se rychlé výsledky, ale na uspokojivé simulaci této nepřehledné oblasti moderní války se pracuje.
Nový přistávací podvozek. V loňském roce byl pro letoun Mosquito uvolněn nový dvousložkový podvozkový systém. Letos bude se pokračovat v jeho integraci do dalších letounů. Plánuje se samostatný článek v bulletinu, který vysvětlí nové možnosti a to, co přináší do chování podvozku.
Podpora modulů
Souběžně s vývojem nových modulů, bude práce pokračovat v aktualizaci, opravách a vylepšování stávajících letadel a map. Některé z těchto činností zahrnují mimo jiné:
Vylepšení radaru. V roce 2023 vydali ED 1. i 2. fázi vylepšení radarů pro letouny F-16C a F/A-18C. Úsilí ve fázi 3 bude pokračovat se zaměřením na lepší simulaci sledování jednoho cíle (STT), generování falešných cílů a realističtější efekty pohledu dolů.
Karta pro přenos dat (DTC). Pro každý letoun se DTC skládá z různých oblastí, které jsou nejprve modelovány, jako je datový kanál, navigace, rádio, zbraně, senzory a další. Jakmile jsou tyto prvky dokončeny, uspořádají se do jednotného rozhraní DTC.
Nastavení zapalovače. Všechna moderní letadla budou využívat nové a pokročilejší možnosti zapalovače, které byly poprvé představeny pro moduly z druhé světové války. To zahrnuje nové rozhraní užitečného zatížení v editoru mise a okně Rearm/Refuel Window, které umožní autentické nastavení příďových a ocasních zapalovačů a nové 3D vykreslení výběru zapalovačů.
DCS: F-16C Viper. Prioritní práce pro rok 2024 zahrnují pokročilý zaměřovací podstavec pro odstřelovače (ATP), model pilota z 1. perspektivy a další vylepšení, jako je nová symbolika HUD a tóny RWR Handoff.
DCS: F/A-18C. Největším úkolem pro rok 2024 je přepracování letového modelu a systému řízení letu, fyziky podvozku a vylepšení vnějších světel. Jakmile bude dokončen nový systém vnějšího osvětlení pro F/A-18C, bude tato technologie použita i pro další moduly letadel.
DCS: AH-64D. Po přidání základních funkcí radaru řízení palby (FCR) budou další kroky v roce 2024 zahrnovat přidání funkcí a režimů, jako jsou režimy LINK a zbývající režimy radaru, nové příkazy George a Flight a kampaň.
Supercarrier (letadlová loď). V roce 2024 budou pokračovat práce na nových operacích ředitele letadel, který přesune letadla z přistávací plochy na parkovací místo. To je doplněk k práci na palubě Air Boss a Ready Room.
Mosquito FB VI. V tomto roce pokračuje práce na funkcích ze seznamu Early access. Včetně členů posádky s umělou inteligencí a záznamníku driftů.
Buďte si jisti, že i další moduly a mapy se dočkají vylepšení a zdokonalení.