Eagle Dynamics oznámili začátkem roku 2024 vývoj detailního modelu letounu 4. generace MiG-29A Fulcrum nyní máme další detailnější informace o jeho stavu a datumu vydání. Modul by měl předběžně vyjít ve 2. polovině roku 2025. Ale o tom níže v článku.
MiG-29A Fulcrum
Hlavní úsilí při vývoji MiGu-29A je zaměřeno na konstrukci vnějšího modelu, kokpitu, avioniky a obecných systémů letounu.
DCS: MiG-29A je první letoun od ED založený na fotogrammetrii. Referenční kokpit letounu se nachází v Leteckém muzeu v Košicích. Textury a geometrie nového kokpitu byly vytvořeny od základu s využitím nových technologií, které zahrnují modely s vysokým počtem polygonů pro zapékání normálových map. Tato technika přinesla mnohá zlepšení kvality a zároveň představovala spoustu výzev.
Vytvořeno bylo obrovské množství fotografií a videí letadla a kompletně byl přepracován vnější model. Na základě těchto referenčních dat a továrních schémat bylo možno zahrnout výjimečnou úroveň detailů u položek, jako jsou materiály a úprava povrchu, nýty, šrouby a spoje panelů. Nová normálová mapa odráží strukturu potahu letounu s vysokou mírou přesnosti a rozlišení textur se zvýšilo o 400 %.
Na avionice a systémech, včetně optického laserového systému (OLS), který je důležitou součástí zaměřovacího kompletu MiGu-29, bylo provedeno mnoho prací. Jeho hlavními prvky jsou infračervený vyhledávací a sledovací systém (IRST) a laserový dálkoměr. Většina režimů zaměřování vzduch-vzduch postupuje dobře a blíží se dokončení.
Vývoj střeleckého zaměřovače nebyl triviálním úkolem, přičemž se jednalo o komplexní simulaci jak režimu sledování cíle, tak i nesledovaného, „trychtýřového“ režimu. Zaměřovače kanonu byly výrazně přepracovány pro velmi přesnou reprezentaci skutečné jednotky. Byl přidán nový režim, který byl navržen tak, aby s kanónem bylo možné zasahovat neviditelné vzdušné cíle v mracích, mlze nebo v noci.
Režimy zbraní pro zasahování pozemních cílů raketami a kanóny na pevné a pohyblivé cíle za přítomnosti větru jsou v aktivním vývoji. V nejbližší době je plánován vývoj základních režimů bombardování.
Zcela byla obnovena architektura radaru řízení palby (FCR) a hlavní režimy.
Po dokončení primární práce na OLS a FCR se bude modelovat interakce mezi OLS a FCR.
Výstražný radarový přijímač SPO-15LM, známý také jako výrobek L006LM, byl zcela přepracován. Nový SPO-15 využívá stejný fyzikální přístup jako SPO-10, ale větší pozornost je věnována jeho druhé iteraci směrových vzorů pro vysílací a přijímací antény. Ta má pro sovětské konstrukce RWR obzvlášť velký význam vzhledem k nezávislému zpracování výstupu z každé azimutální sektorové antény. Kromě toho byla rozšířena databáze, přičemž každý radar má jedinečnou signaturu z hlediska vlastností signálu a samotné vlastnosti zahrnují další podrobnosti.
Díky těmto vylepšením lze nový SPO-15 modelovat tak, aby věrně napodoboval algoritmy používané v reálném systému, a simuluje mnoho jeho skutečných zvláštností a omezení. Piloti budou muset dávat pozor na tato omezení, aby mohli plně využít jeho potenciál. Patří mezi ně mimo jiné nelineární indikace dosahu, které správně zobrazí sílu signálu, oslepení radary s vysokým výkonem a mnoho případů nesprávného určení typu hrozby v důsledku omezeného rozlišení, s nímž jsou parametry signálu měřeny. Díky této hloubce a přesnosti simulací bude nová implementace SPO-15 v DCS nejrealističtější a nejpodrobnější simulací tohoto systému ze všech počítačových simulátorů.
Pro navigační systém se vyvíjí panel pro programování dat Mission Editor. Ten umožní naprogramovat let před začátkem mise a tento program použít za letu. Přístup k panelu a úprava dat bude možná během simulace, když bude letadlo na zemi.
Vyvíjí se INS letounu MiG-29A a jeho interakci s navigačním systémem. Zvláštní pozornost je věnována režimům seřízení pozemního INS a jeho přesnosti a driftu za letu. To bude ovlivněno režimem vyrovnání a přítomností či nepřítomností rádiové korekce z naprogramovaného majáku.
Nadále se pracuje na systému Identify Friend or Foe (IFF), ale základní funkce IFF bude v předběžném přístupu a poté bude pokračovat práce na pokročilejších funkcích IFF.
Systémy pro letadla jsou přidávány a zdokonalovány na hluboké úrovni funkčnosti. To zahrnuje nový hydraulický a elektrický systém, postupy a fyziku spouštění a vypínání motorů, rozšíření a rekonfiguraci automatických řídicích systémů. Zavádí se také řada nových režimů a vylepšují se přechodové jevy.