Páteční informační zprávy z DCS World jsou plné aktualizací DCS World pro konkrétní moduly a je toho hodně, co je třeba projít, od Hornetu a Viperu po Apache a Super Carrier.

F/A-18C Hornet

Pokrok ve vývoji

Hero1.png.361ca8309de6127dd8d28e7e145f8fdc

Zdroj: Eagle Dynamics

Aktualizace letového modelu (FM) a systému řízení letu (FCS). Letový model i FCS urazily dlouhou cestu a bude pokračovat ve zlepšování letových vlastností a ovladatelnosti, což bude zahrnovat kompletní revizi FM v přízemním efektu. Plánuje se také přepracovat mechaniku podvozku, aby byla zvýšena realističnost přistání a také chování při přistání.

Aktualizace radaru. Souběžně s refaktorizací letového modelu a FCS probíhá refaktorizace radaru Hornetu. Klíčovými prvky, kterými je třeba se zabývat, je vylepšení pohledu dolů, PRF, azimutu skenování a dalších prvků s cílem nabídnout lepší simulaci detekce a sledování cílů.

GPS Weapon Lofting. Důležitou možností dodávky zbraní JDAM a JSOW je možnost loftování pro prodloužení dosahu. V letošním roce je v plánu provést několik změn v HUD a HSI, aby bylo umožněno použít tento vylepšený profil vypuštění.

Nový model pilota. Zatímco Hornet již obsahuje model pilota s pohledem z kokpitu, vytváří se mnohem lepší a realističtější model s opravenými prvky a má mít realističtější animace.

Nové zapalovače. V současné době mají pumy Horneta pouze kontaktní detonační zapalovače jako M904 a M905. V roce 2023 se bude pracovat na nových, jako je například zapalovač pro vzdušný výbuch DSU-33 a FMU-152 Joint Programmable Fuze (JPF). Na rozdíl od jiných zapalovačů, které se musí programovat, když je letadlo na zemi, JPF umožňuje programování za letu.

Kromě funkcí kokpitu pro podporu těchto zapalovačů bude nutné provést také změny v editoru misí, vizuálních efektech a efektech poškození zbraní, aby je bylo možné zahrnout. To není jednoduchý úkol.

Kazeta pro přenos dat (DTC) a stránka MUMI. Po dokončení DTC pro F-16C se začneme pracovat na DTC pro Hornet a stránce MUMI, která uživatelům umožní předkonfigurovat prvky mise, jako jsou body cesty a jejich sekvence, datové spojení, protiopatření, zbraně, senzory a další. To je plánováno jak pro editor misí, tak pro plánovač misí.

Aktualizace ALR-67. Do radarového výstražného přijímače ALR-67 Hornet budou přidány nové symboly a vylepšení. Některé z nich zahrnují rušení zářičů, přiřazení FLIR, přiřazení HARM a různé typy radarů.

Vyrovnání INS nosiče. Kromě zarovnání na pozemní start je v plánu přidat zarovnání na palubu letadlové lodi, které umožní letadlu zarovnat se na základě letadlové lodi fungující jako referenční zdroj pro zarovnání.

Výše uvedené položky jsou hlavním zaměřením pro Hornety v roce 2023, ale v žádném případě nejsou výlučné. Podle potřeby bude pokračovat práce na opravách chyb a dolaďování položek.. Mezi další prvky, na kterých se plánuje pracovat po výše uvedených, patří funkce HSI Slew a další možnosti integrace více zdrojů (MSI).

F-16C Viper

Pokrok ve vývoji

Hero2.png.3fc0e86ed69bc53983c071657b5409ed

Zdroj: Eagle Dynamics

Pravděpodobně více než kterýkoli jiný letoun s pevným křídlem společnosti Eagle Dynamics zaznamenal Viper v roce 2022 největší množství vylepšení. Na základě toho je cílem dokončit všechny slibované funkce v roce 2023.

V lednové aktualizaci uvidíte zařazení ocasního háku a alternativní rukojeti podvozku. Mezi položky plánované na pozdější období roku patří např:

Vylepšený radarový výstražný přijímač. ALR-56M se letos dočká významného vylepšení, které bude lépe odpovídat jeho reálnému protějšku, pokud jde o symboly, tóny a chování. Poslední fází bude zahrnutí funkce Handoff se schopností slyšet jedinečné tóny opakovací frekvence radarových pulzů.

Model pilota s pohledem z kokpitu. Po dokončení nového modelu pilota Hornetu se bude konat totéž pro Vipera. Bude se jednat o vysoce detailní model pilota USAF/ANG F-16 kolem roku 2007 se správnou výstrojí a realistickými animacemi.

Aktualizace radaru. Stejná práce, která byla odvedena na aktualizaci radaru Hornetu, se bude týkat i radaru Viperu. Výsledkem budou ještě realističtější schopnosti detekce a sledování radaru.

Stránka s kartou pro přenos dat (DTC) a zařízením pro přenos dat (DTE). Prvním úkolem v oblasti funkčnosti DTC pro letouny s pevným křídlem bude F-16C. Začíná to položkami DTE MPD (řídicí body, značkovací body, georeferenční čáry, cílové body a body ohrožení). Poté se přidají další prvky DTC/DTE, jako jsou komunikace, zásoby, profily zbraní atd.

Přiřazení datové linky vzduch-vzduch. Pomocí vylepšeného modemu datového spojení (IDM) budou hráči moci přidělovat wingmanům 2, 3 a 4 cíle vzduch-vzduch pomocí radaru. To přijde až po dokončení funkcí DTC/DTE, což se může posunout až za rok 2023.

V návaznosti na tyto prioritní položky budou v roce 2023 a později páce probíhat také na radarovém režimu rychlostního vyhledávání, digitální manévrovací nápovědě (DMC), indikaci loftů JDAM/JSOW, zaměřovacím modulu Sniper ATP a vlečené návnadě ALE-50. Stejně jako u Hornetu bude oprava chyb a ladění funkcí probíhat průběžně a souběžně s přidáváním nových funkcí.

AH-64D

Pokrok ve vývoji

Hero3.png.9540ca94cd1da82e8395a922ac06d4bd

Zdroj: Eagle Dynamics

AH-64D je mimořádně složitý vrtulník, na kterém je třeba ještě hodně pracovat. Největšími úkoly, na kterých se pracuje, je zavedení radarem naváděné střely AGM-114L Hellfire a implementace vylepšeného datového modelu (IDM), který umožní členům letu vyměňovat si informace o své poloze a cílech. Souběžně s těmito dvěma důležitými úkoly se bude pracovat v roce 2023 také na následujících:

Vylepšený letový model a Stability and Control Augmentation System (SCAS). V porovnání s letouny s pevnými křídly může být řízení letounu s rotujícími nosnými plochami, jako je AH-64D, náročné a letový model vrtulníku je velmi složitá simulace, kterou je třeba správně implementovat a “vyladit”. Počítač řízení letu vrtulníku AH-64D používá k řízení systému SCAS značnou řadu logických postupů, jejichž implementace může být téměř stejně složitá jako samotný letový model. Pokračuje se ve zdokonalování systému SCAS, aby se létání s tímto vrtulníkem trochu usnadnilo úpravou chování kanálu kolektivu, vyladěním posunu výchylky, odstraněním náklonu při ručním ovládání kolektivu a úpravou režimů vyčkávání.

Radar řízení palby (FCR). FCR je jednou z funkcí, která oproti staršímu modelu A významně zvyšuje bojové schopnosti. FCR bude schopen vyhledávat, detekovat, klasifikovat a navádět zbraně pro letecké i pozemní jednotky. To bude jeden z větších úkolů pro rok 2023.

Laserový bodový sledovač. Kromě vlastního laserového označení bude AH-64D také detekovat a sledovat laser z mimopalubního zdroje označení, jako je jiný letoun nebo JTAC.

Laserový výstražný přijímač. AH-64D již dokáže detekovat radarové vyzařování i odpaly raket, ale bude také schopen detekovat a varovat před laserovým sledováním. Laserové označení je dobrou známkou toho, že se k vám může blížit tanková střela nebo laserem naváděná raketa.

Interferometr radarové frekvence (RFI) a rušička radarů. RFI je součástí FCR a může poskytnout informace o poloze radarových vysílačů v dosahu a azimutu a o rušičce radaru a snížit její účinnost. Plánuje se na nich pracovat po výše uvedených položkách, ale mohou to být vývojové úkoly pro rok 2024.

A-10C II Tank Killer

Pokrok ve vývoji

Hero4.png.8c731caa492df8aaca7c04cded5a9ead

Zdroj: Eagle Dynamics

Zbývajícím prvkem tohoto modulu je vysílačka ARC-210. Její vydání se blíží a bude obsahovat funkce UHF a VHF s příslušnými aktualizacemi stránek Upfront Controller (UFC), STAT a COMM. Tím se přidá jedna vysílačka ARC-210 a odstraní se jedna ze dvou vysílaček VHF.

Po jejím vydání pak se přidá satelitní komunikace do světa DCS pro všechna letadla, kde je k dispozici.

Stejně jako u Hornetu a Viperu je v plánu přidat funkce DTC a Link 16 také do A-10C II, ale toto úsilí nezačne dříve než po roce 2023 vzhledem k množství práce na DTC, která musí nejprve proběhnout u Hornetu a Viperu.

Supercarrier

Pokrok ve vývoji

In Dev 13.01.2023.1

Zdroj: Eagle Dynamics

Na Supercarrieru se v zákulisí hodně pracuje. Tu lze rozdělit na následující funkce:

Ready Room a PRIFLY (paluba airboss). Oba pohledy poskytnou nové funkce, které dosud nebyly v produktu DCS k vidění. Aby se mohli dokončit, musí se nejprve do DCS uvolnit rozhraní Vulkan API.

Obě místnosti budou představovat 3D prostředí podporující VR a hlasový chat, který vám umožní:

Ready Room

  • Projděte si briefing mise a nastavte si letadlo.
  • Prohlížet si různé kamery v okolí paluby.
  • Chatovat s ostatními hráči.
  • Prohlížet si mapu mise.
  • Živé zvuky z “paluby”.

PRIFLY

  • Prohlédněte si palubu pod vámi.
  • Řiďte kurz a rychlost letadlové lodi pomocí indikace větru (ovládání s povolením je k dispozici pro síťovou hru).
  • Ovládejte osvětlení paluby.
  • Prohlížejte si PLATOVOU KAMERU.
  • Zobrazte si plánovací mapu.

 

Zdroj :