Přes vánoční svátky a do nového roku jsme se dočkali několika zajímavých novinek z chystaného obsahu pro simulátor DCS World. Magnitude 3 nám nabídli slušnou porci nových snímků jejich Corsairu a nedlouho poté se přidali Flying Iron Simulations s jejich Corsairem II. Dnes odpoledne by jsme se zároveň měli dočkat nového videa “DCS World 2023 and beyond”.

DCS World

Dynamická kampaň

Pokrok ve vývoji

Hero3.png.48b18e0141ded9957a03a04c05a4616a

Součástí jádra DCS bude engine EDDCE pro dynamické kampaně, který umožní vytvářet speciální kampaně, v nichž letecké, námořní a pozemní jednotky nemají předem vytvořené úkoly, ale jsou řízeny strategickou umělou inteligencí. Každá strana zahájí kampaň na základě počátečních podmínek konfliktu, to zahrnuje útočné nebo obranné postavení, seznam zdrojů aktiv (včetně velitelství, továren, skladů atd.) a specifické cíle, které jsou od počátku vytvářeny pro každý individuální návrh kampaně. Po zahájení kampaně zahájí strategická UI proces zadávání úkolů (rozkazy pro zadávání úkolů ATO (Air Task Operation) ve vzduchu, pozemní úkoly a námořní úkoly atd.) pro každou jednotku v seznamu prostředků a pořadí bitvy dané strany. Tento proces zadávání úkolů a rozhodování probíhá po celou dobu trvání kampaně a je funkcí zbývajících prostředků a cyklů posilování a doplňování zásob. Je důležité si uvědomit, že hráč může převzít kontrolu nad jakoukoli jednotkou AI a podílet se na plnění jejího úkolu a/nebo převzít nepřímou kontrolu nad strategickými rozhodnutími AI, kromě přímé kontroly nad konkrétními příkazy k plnění úkolů.

Poté, co byla v roce 2021 dokončena globální struktura Dynamic Campaign Engine, došlo v roce 2022 k podstatnému doladění jednotlivých součástí systému. Například obecné schéma ATO bylo sestaveno počínaje obrannými bojovými vzdušnými hlídkovými operacemi podél hranic, přes všechny následné fáze, včetně potlačení nepřátelské protivzdušné obrany SEAD, vzdušné převahy, blízké letecké podpory CAS, interdikce a hloubkového úderu. Velká pozornost byla věnována také pozemnímu vybavení a operacím. Kromě vlastního přesunu jednotek k plnění přidělených úkolů byl vytvořen mechanismus pro správné skupinové úkolování vozidel v závislosti na jejich taktické situaci: útok, obrana nebo tranzit.

Aby se zvýšil počet jednotek v kampani, aniž by se nadměrně zatěžoval procesor, počítají se plně pouze jednotky, které jsou pro hráče “viditelné” nebo které hráče “vidí” (na základě zraku a dosahu senzorů). Pro zbývající jednotky se používají lehčí algoritmy, které jsou založeny na předem vypočítaných sadách dat. Je dobré si uvědomit, že při přípravě těchto dat jsou v EDDCE použity samostatné mechanismy, které umožňují snadné zpracování veškerého připravovaného vybavení a zbraní, které budou do DCS přidány. Aby výpočty jednotek neměly negativní vliv na hratelnost, byly implementovány plynulé přechody mezi lehčími a plnohodnotnými výpočetními modely. Hráč tak uvidí všechny jednotky na správném místě a budou plnit své úkoly při pohybu po celé mapě. Při interakci s hráčem používají všechny jednotky běžné algoritmy DCS.

Dalším důležitým úkolem, kterému byla minulý rok věnována pozornost, je systém “frontové linie”. Byl implementován nový model více frontových linií, který umožňuje názornější zobrazení průlomových a obkličovacích manévrů. V průběhu roku 2022 byly vyladěny hlavní prvky enginu, které umožňují automatizovanější řízení kampaně na základě dynamických situací, které se v kampani vyvíjejí.

DCS: F4U-1D Corsair

322192422 2615173055328203 5434833145136614965 n

Po vánoční zprávě z minulého týdne společnost Magnitude 3 opět aktualizovala svou stránku na Facebooku a přichází s malým množstvím informací, ale zato s velkým množstvím screenshotů. Vidíme z F4U docela dost, letadlovou loď třídy Essex, japonské tanky a více

Nové snímky

Zpráva se šťastným novým rokem od společnosti Magnitude 3 přinesla spoustu nových screenshotů, které všechny představují jejich modul DCS: F4U Corsair, který je ve vývoji už poměrně dlouho. Screenshoty obsahují několik skvělých obrázků USS Essex a také japonské tanky.

DCS: A-7 Corsair II

Další vývojář letového simulátoru, společnost Flying Iron Simulations, zveřejnil svou zprávu na konci roku. Tato zpráva je docela šťavnatá a obsahuje spoustu podrobností o práci, kterou společnost vykonala v uplynulém roce, přičemž se zaměřuje na moduly Microsoft Flight Simulator a DCS World. Je tu i docela podstatná aktualizace týkající se DCS: A-7 Corsair II, která zajímá nás.

Aktualizace Corsairu II

Z předchozích aktualizací víme, že společnost Flying Iron Simulations provedla kompletní předělávku modelu A-7 Corsair II. Uvádějí, že přepracování modelu je dokončeno a že nová verze je výrazně detailnější než dříve. Dokonce obsahuje i prostory pro údržbu (podobně jako Ka-50 Black Shark III)

Nyní probíhá optimalizace modelů exteriéru i interiéru. Stejně tak UV wrapping (tak se softwaru říká, jak má být textura na 3D objekt nabalena), který předvádějí na jednom ze svých obrázků ve vývoji.

dcs flyingiron a 7 uv wrap

Zdroj: Flying Iron Simulations

V současné době probíhá také dokončování kokpitu a animace všeho, stejně jako vytváření klikacích oblastí v kokpitu. Bylo zveřejněno několik dalších obrázků kokpitu.

A také máme několik pěkných vizualizací 3D modelu exteriéru. Velmi pěkně propracované detaily!

Docela dost se také mluví o systémech a letovém modelování. Flying Iron spolupracují s leteckou společností Research in Flight na analýze CFD a sběru dat. To umožňuje týmu replikovat letové vlastnosti letounu na detailní úrovni podobně, jako jsme slyšeli o tom, že společnost Eagle Dynamics provedla podobnou analýzu u posledních verzí letounu.

Tato práce také úzce souvisí se systémy, přičemž systém rozšíření řízení (CAS) a systémy automatického řízení letu (AFCS) letounu A-7 jsou úzce spjaty s charakterem draku. Společnost Flying Iron Simulations se vyjádřila takto, když hovořila o tom, jak spolu tyto systémy a výzva létání na A-7 souvisejí.

Letoun A7 Corsair není jednoduchý na řízení; má rozsáhlé zvláštnosti, které je třeba pochopit a zvládnout, aby se s ním dalo efektivně létat. Systém AFCS je jeho podstatnou součástí; jeho pochopení a zvládnutí bude klíčovou součástí dobrého létání s A7.

Zpráva také hovoří o zvukovém designu a obsahuje skvělé video, kde předvádí sběr zvuků pro letoun.

Nakonec je zde poměrně dlouhá sekce, kde se hovoří o zbraňových systémech a senzorech. Flying Iron provádějí podrobné simulace navigačního systému INS letounu, radaru, promítaného mapového displeje, a dokonce i modelování poruch, jak problémy s jednou oblastí letounu mohou způsobit systematické problémy s jinými systémy.

Tým uvádí, že se blíží ke konci třetí fáze vývoje a přechází do čtvrté – poslední fáze. Zdá se, že v ní budou letový model, systémy a letadlo integrovány dohromady. Tato fáze má začít v roce 2023 (letos!), ale nezavazují se k datu vydání ani k ničemu podobnému, takže bych nutně neočekával brzký přístup v tomto roce.