Novinek pro DCS World v pravidelné páteční zprávě moc nebylo, tak si dnes shrneme i to, o čem jsme si mohl něco přečíst i jinde. Konkrétně se dnes podíváme na několik informací k blížícímu se předběžnému přístupu DCS: F-15E Strike Eagle, pro DCS: La-7 je dostupné video se startovací procedurou a pro DCS: F-16C Viper bude vydán nejprve Sniper a až později dojde na aktualizaci zaměřovacího podvěsu LANTIRN.
Zveřejnění nových podrobností o předběžném přístupu F-15E
Generální ředitel společnosti RAZBAM Ron Zambrano zveřejnil kompletní seznam funkcí DCS: F-15E Strike Eagle v předběžném přístupu.
Komplexní seznam
Už dlouho jsme se dohadovali, kdy DCS: F-15E Strike Eagle dorazí. Zdá se, že se blížíme, protože toto nejnovější oznámení obsahuje více podrobností, než jsme viděli dříve. Většina z nich je pokračujícím potvrzením informací, které již známe, ale je skvělé vidět je v jednom kompletním a autoritativním seznamu.
Očekávaný seznam zahrnuje následující výčet funkcí.
Navigace:
- Plně vymodelovaná sestava laserových gyroskopů s chybou driftu.
- Integrovaná sestava GPS s vlastním nezávislým gyroskopickým systémem.
- Inerciální navigace s volitelným gyroskopickým systémem pro udržování polohy.
- Navigace TACAN
- Navigace ILS
- Navigace podle traťových bodů, plně upravitelná pomocí funkcí ADD, EDIT a DELETE v kokpitu.
Sada senzorů:
- Taktické situační zobrazení: V současné době funguje pouze jako pohyblivá mapa. Bude neustále aktualizován, aby se stal plně funkčním systémem schopným vybírat cíle.
- Radar AN/APG-70:
- A/A: RWS, STT, TWS a HOJ.
- A/G: radarová mapa, mapa s vysokým rozlišením, pozemní pohyblivý cíl.
- Radar je plně integrován s načteným TGP (LANTIRN, LITENING nebo SNIPER).
- Radar je synchronizován pro kokpit s vícečlennou posádkou.
- Navigační pody (NVP):
- AN/AAQ-13: Navigační pod:
- FLIR je k dispozici.
- Zaměřovací pod:
- AN/AAQ-14 LANTIRN:
- K dispozici je FLIR + laserové označení. Po EA bude k dispozici plně funkční novější pod Litening i v rámci programu aktualizace CTU, který v budoucnu zahrne také odstřelovací pod
Správa zbraní
Letoun má křivku učení, pokud jde o správu zbraní. Posádka musí provést určité postupy, než může nabité zbraně použít.
- Programovatelná sada pro řízení výzbroje (PACS):
- A/A displej (A/A): Monitoruje a konfiguruje všechny A/A zbraně v letadle. V současné době je v základní podobě.
- Displej A/G (A/G): Monitoruje a konfiguruje všechny zbraně A/G. V této volbě se zadává uvolňovací program (až čtyři). A/G zbraně nelze uvolnit bez zadání programu.
- A/A LOAD (VLOŽENÍ A/A): Slouží ke konfiguraci A/A výzbroje letadla. Neznamená to, že je vybraná zbraň fyzicky naložena. Používá se pouze pro výcvik A/A, protože všechny A/A střely se identifikují samy. Není v provozu.
- A/G LOAD: Slouží ke konfiguraci A/G výzbroje letadla. Neznamená, že je vybraná zbraň fyzicky naložena. Je to požadovaný krok, protože letoun nemůže identifikovat munici naloženou v konkrétním pylonu. Může pouze určit, zda je něco nabito, nebo ne. Plně funkční.
- CBT JETT: Slouží k předprogramování odhozu zbraní pro rychlé uvolnění v bojových podmínkách. Lze zadat dva programy pro odhození. Plně funkční.
- A/G Delivery: Konfiguruje parametry vypuštění pro každý program vypuštění zbraní.
- Selektivní vyhození: Slouží k výběru vyjmutí nákladu letounu. Na rozdíl od CBT JETT je pilot povinen vybrat pylony před jejich odhozením.
Zbraňová sada
Níže jsou uvedeny zbraně, které budou k dispozici při vydání EA:
- Vzduch-vzduch
- AIM-9: L/M/P/P5
- AIM-7: M/MH
- AIM-120: B/C
- Vzduch-země
- Mk-82: LD a HD (Snake eyes a AIR).
- Mk-84: LD a HD (AIR)
- CBU: -87, -97
- GBU (laserem naváděné zbraně): -10, -12, -24, -27, -28
- Cvičné verze Mk-82, Mk-84, GBU-12.
- Kanón
- M61-A 20mm Vulcan s 500 náboji PGU-28/B SAPHEI nebo M56HEI.
- Ostatní
- Vnější palivové nádrže.
- MXU-648 Travel Pod
Kokpit
Přední i zadní kokpit je plně klikací, včetně některých prvků, jako jsou zrcátka, která lze otáčet.
Digitální displeje (MPD a MPCD) jsou funkční, ale ne všechny možnosti menu jsou dostupné.
HUD
HUD je plně implementován, včetně opakovačů HUD v obou kokpitech. Hlavní HUD v předním kokpitu může také zobrazovat video FLIR, pokud je načten NAV POD.
Všechny hlavní režimy letadla jsou povoleny: A/A (výchozí), A/G, NAV a INST (speciální režim NAV s pevně zakódovanými displeji).
- A/A: Jsou povoleny všechny zbraně typu vzduch-vzduch: Střely středního doletu (MRM), střely krátkého doletu (SRM) a kanón (GUN). Pro SRM a kanon lze použít s radarovým naváděním nebo bez něj.
- A/G: Pro obě zbraně jsou k dispozici režimy uvolnění CDIP (CCIP) a AUTO (CCRP). Přímé (hot pickle) uvolnění není povoleno, protože se jedná o režim inteligentních zbraní.
Synchronizace pro více hráčů
V aktualizaci se také podrobně hovoří o tom, že na úsilí o synchronizaci mezi předním a zadním kokpitem bude třeba v průběhu projektu neustále pracovat. Na rozdíl od F-15E, který mnozí v tuto chvíli znají, je ovládání předního a zadního sedadla víceméně podobné, přičemž obě pozice mají podobné funkce.
Vzhledem k tomu, že F-15E Strike Eagle je ze své podstaty úderný stíhací letoun se dvěma piloty zahrnující koordinované vstupy pilota a WSO, ale zároveň je schopen být ovládán jedním uživatelem v simulovaném prostředí, bylo rozhodnuto zaměřit se na použití pro jednoho hráče, ALE zároveň byla pro Early Access do určité míry zahrnuta kapacita vícečlenné posádky, další funkce MC budou k dispozici s každou novou aktualizací letounu v průběžné bázi
Sniper přichází před změnami pro zaměřovacího modulu LANTIRN pro DCS: F-16C
Většina z nás, pilotů DCS World, ví, že během předběžného přístupu se může leccos změnit a někdy je těžké sehnat zdroje, které jsou otevřené a nejsou tajné. Poslední výzvou pro modul DCS World je DCS: F-16C, který se po určitých problémech s jeho zaměřovacím podem zřejmě dává dohromady s novým plánem.
Nejprve Sniper, pak změny
V současné době má DCS: F-16C Viper jako jediný zaměřovací modul Litening. Po mnoha komunitních diskuzích a poměrně dlouhém jednání mezi společností Eagle Dynamics, jejími odborníky na danou problematiku a samotnou komunitou se zdá, že došlo k chybám a tým provádí některé změny.
Co se stalo? Nemáme už náhodou Litening? Ano … a ne. Několik modulů v DCS World již má zaměřovací modul Litening. Například DCS: A-10C! Každé letadlo má vlastní implementaci systémů podů a implementace F-16C zřejmě není v odtajněném světě k dispozici. Co tedy máme k dispozici právě teď? Zřejmě jakýsi hybrid mezi Liteningem a symbolikou podů LANTIRN, dřívějšího podu, pro F-16C.
To vše je jen dohánění úkolů. Nyní máme informace od společnosti Eagle Dynamics o tom, co konkrétně plánují. Konkrétně o pořadí vydání, kterým se hodlají řídit.
Vážení,
Bylo rozhodnuto, že před vytvořením přesného LANTIRN pod, který nahradí stávající Litening TGP, vydáme Sniper TGP. To znamená, že Litening TGP zůstane ve své současné podobě až do dodání Sniper TGP. Věříme, že tento přístup bude pro naše zákazníky oblíbenější, protože před vydáním Sniper TGP nedojde ke ztrátě žádné schopnosti.
Jak již bylo zmíněno, v současné době nejsme schopni zahrnout přesný Litening TGP vzhledem k nedostatku nekontrolovaných, veřejně dostupných referenčních údajů. Pokud se tato situace v budoucnu změní, určitě zvážíme zpětné přidání Liteningu.
Děkujeme za vaši trpělivost a pochopení a těšíme se, že vám budeme i nadále přinášet co nejpřesnější F-16C.
Nineline na fóru DCS
Celkově se zdá, že jde o dobrou zprávu. Stále se objevíme se dvěma zaměřovacími moduly a tyto dva moduly budou mít mezi sebou větší diferenciaci, přičemž starší LANTIRN a Sniper nám poskytnou širší škálu dat. LANTIRN je také systém dvou modulů, takže doufejme, že se dočkáme jak zaměřovací, tak navigační stránky tohoto systému.
Takže Sniper modul přichází, LANTIRN přijde po něm a F-16 bude i nadále strojem na přesné zbraně.
La-7
Tým OctopusG pracoval na nejkomplexnější simulaci, jaká kdy byla pro tuto ikonickou stíhačku z druhé světové války vytvořena, a pečlivě studoval rozsáhlé referenční materiály. Dokončili nastavení trajektorie pohybu, které zahrnuje hmotnostní setrvačnost, aerodynamické charakteristiky, vrtuli a motor. V současné době vyvíjejí systém stlačeného vzduchu, řídicí systémy, které zahrnují trimry kanálů vychýlení a náklonu, palivové, hydraulické a další systémy.
Tým také pracuje na 3D modelu, včetně modelu poškození a široké škály liverek. Liverie budou zahrnovat slavná esa a několik národních, a to jak historických, tak alternativních historických.
Mezi položky, které ještě zbývá dokončit, patří příručka QuickStart, 2D grafika a mise Instant Action. Pro náhled se podívejte na videonávod pro start DCS: La-7.