Laminar Research nám představili nové snímky a informace z připravovaného leteckého simulátoru X-Plane 12. Na nových záběrech je možné vidět defaultní letoun s detaily, který dorazí se simulátorem. Dále zde máme detaily nových letišť z X-Plane Scenery Gateway.
Nové detaily
První novinkou, kterou jsme viděli v minulém týdnu, je renovovaná verze letounu Beechcraft King Air C90B společnosti Laminar Research. Tento letoun je v současné době k dispozici v X-Plane 11 a Laminar zjevně aktualizuje jeho vzhled pro X-Plane 12. Za zmínku stojí zejména to, že Laminar chtěl, abychom se zaměřili na odrazy na čelním skle, které jsou vskutku působivé. Zbytek modelu letadla a textury se také zjevně dočkaly výrazné aktualizace.
Dále nás Laminar potrápil dalším letadlem, které nám před odhalením celého letounu ukázalo pouze konec křídla. Jedná se o Piper Super Cub se zvětšenými pneumatikami pro nezpevněné plochy, což je velmi pěkný doplněk, protože létání s těmito letadly do náročných podmínek se v poslední době stalo mezi leteckými simulátory opravdu populární.
Letiště na Scenery Gateway
Co bude dál? Vylepšení letišť! Zdá se, že X-Plane 12 se snaží odpovědět na otázku scenérií s několika velmi dobrými autogeny a předpřipravenými detaily letišť, které lze použít na letiště v jejich Scenery Gateway. To je úložiště scenérií letišť, které často dodává komunita, a využívá balíček objektů scenérií, které byly pro X-Plane 12 výrazně aktualizovány.
Letiště nemají kvalitu scenérie, kterou můžete získat z některých placených doplňků, ale i tak se jedná o velký pokrok vpřed. Součástí aktualizace jsou také pojížděcí dráhy, vzletové a přistávací dráhy a další letištní prvky v mnohem vyšším rozlišení, stejně jako nové a vylepšené budovy, objekty, vozidla atd. Na okraje asfaltu jsou také procedurálně aplikovány praskliny. Procedurálně je také aplikována textura posekané trávy, která vypadá přesvědčivě a kterou lze zřejmě generovat nebo ručně namalovat v v editoru.
Na těchto obrázcích není aktualizována samotná scenérie, která podle vlákna zveřejňujícího tyto obrázky stále používá balík scenérií X-Plane 11. Takže zatím neodsuzujte silnice, textury pozadí ani přechody vody.
Podívejte se na některá z těchto letišť včetně Aspenu…
Seattle…
Bella Coola….
Portland…
Innsbruck.
Když pomineme dění v pozadí, samotná letiště jsou na tom dobře a mají mnohem hezčí detaily, než jsme viděli v předchozích verzích X-Plane.
Rozhodující bude, jak dobrý je v X-Plane 12 model osvětlení a jak dobře s těmito detaily spolupracuje. Textury s vysokým rozlišením jsou pěkné, ale téměř každý jiný letecký simulátor používá různé shadery a další triky, aby tyto detaily skutečně ožily, a tak to bude muset udělat i X-Plane, aby skutečně držel krok s vizuálními efekty.
Sekaná tráva a popraskané okraje dráhy aplikované procedurálně nám dávají potenciální pohled na to, jak by mohl být nakonec aplikován systém scenérií X-Plane 12. Ačkoli se streamované ortografické scenérie zdají nepravděpodobné, digitální síť s mnohem vyšším rozlišením, lepší textury scenérií a procedurální systém, který zabrání opakujícím se a dlaždicovým texturám scenérií, by mohly do značné míry umožnit X-Plane 12 dohnat MSFS v oddělení scenérií, i když nepoužívá satelitní snímky.
Mezitím sledujte toto vlákno, kde najdete další aktualizovaná letiště.2