Opět se podíváme na novinky, které se pro DCS World objevili během minulého týdne. V newsletteru DCS World byl oznámen letoun MiG-17, aktualizace radaru a nová kampaň pro UH-1. U toho však nezůstaneme a podíváme se i na seznam změn, které se chystají pro Gazelle a nové snímky letounu F4U.
Jako první si projdeme pravidelné týdenní informace, které nám Eagle Dynamics poskytují každý pátek.
MiG-17, aktualizace radaru a UH-1 kampaň
V pátek jsme se dočkali oznámení nejnovějšího přírůstku do rodiny DCS – legendární MiG-17F od Red Star Simulations!
Dostali jsme také informace o vylepšeních, která se brzy objeví v radarech F-16C a F/A-18C, zejména o realistické detekci a sledování cílů v různých provozních režimech. Fáze 1 této aktualizace zahrnuje podrobnější a realističtější modelování průběhu radaru, které lépe zohledňuje rozumné poměry detekčních vzdáleností mezi režimy HPRF a MPRF. Model má také nastavitelnou možnost volby šířky filtru zářezu hlavního svazku, což pomáhá odmítat nebo zobrazovat nežádoucí cíle. Upozorňujeme, že toto je počáteční verze nového modelu radaru a vývoj bude pokračovat v dalších fázích.
Společnost SorelRo spouští svou nejnovější kampaň DCS: UH-1H The Last Show, která slibuje dobrodružný příběh vrtulníku.
MiG-17F
MiG-17 je podzvukový stíhací letoun vyvinutý Sovětským svazem s cílem zlepšit problémy, se kterými se potýkal MiG-15 při vysokých rychlostech. Stal se prvním sovětským stíhacím letounem vybaveným přídavným spalováním, které výrazně zlepšilo jeho výkony. Výsledkem byl jeden z nejúspěšnějších podzvukových stíhacích letounů, jaký byl kdy vyvinut. Nakonec MiG-17 létal ve více než 30 zemích po dobu tří desetiletí; licenčně byl vyráběn i mimo SSSR v Polsku a Číně.
MiG-17 se nejvíce proslavil svou rolí ve vietnamské válce, kde byl nasazen do bojů proti americkým stíhacím letounům 3. generace. Jeho taktika přepadení a soubojů v těsných formacích byla natolik úspěšná, že USA, Sovětský svaz a evropské země byly nuceny přehodnotit vlastní taktiku vzdušného boje a přehodnotit budoucí vývoj letadel.
V 70. letech 20. století byla založena Škola stíhacích letounů amerického námořnictva (Top Gun) a Škola zbraní amerického letectva, které na základě získaných zkušeností učily piloty nové taktiky vzdušného boje. F-16 Viper byl přímým výsledkem zkušeností získaných ve Vietnamu při boji s obratnými MiGy-17; není náhodou, že F-16 byl také prvním stíhacím letounem, který dokázal MiG-17 překonat.
V čele Red Star Simulations stáli dva piloti, kteří se od počátku soustředili především na přesnou dynamiku letu. S využitím dat ze sovětských aerodynamických tunelů, výkonnostních manuálů, výsledků amerických testů ukořistěného MiGu-17F a za pomoci několika současných pilotů MiGu-17 byl vyvinut modul MiG-17F Lim5 pro DCS s nejrealističtější simulací letové dynamiky, jaká kdy byla na letounu MiG-17 vytvořena.
Klíčové vlastnosti letové dynamiky
– Výkon v zatáčkách a stoupání od 0 do více než 40 000 stop
– Dynamický výkon při přetažení a klapkách
– Přetahování při nízkých rychlostech/vysoké AOA
– Odpor vzduchu při vysokém přetížení
– Dynamický výkon motoru (rychlost/výška/tah)
Klíčové vlastnosti letadla
– zaměřovač ASP-4N s radarem SRD-1M
– SPO-2 Sirena RWR
– SRO-2 Khrom IFF
– ARK-5 ADF rádio a navigace
– Standardní a egyptská modernizovaná výzbroj
Radar
Fáze 1 nového modelu radaru pro letouny F-16C a F/A-18C poskytuje realističtější detekci a sledování cílů radarem v různých režimech provozu. Zahrnuje mnoho nových funkcí, jako jsou výpočty poměru signálu k šumu, které určují dosah detekce cíle, poměr signálu k rušení a výpočty dynamického dosahu přijímače. Ten může omezit detekci malých cílů v přítomnosti silného pozemního rušení. Nové modelování také lépe zohledňuje jedinečné aspekty různých tvarů vln.
Například: Velocity Search (VS) a Range While Search (RWS) zahrnují vlnové formy s vysokou frekvencí opakování pulzů (HPRF); RWS však poskytuje měření dosahu, protože používá frekvenční modulaci (FM), která také vede ke ztrátě citlivosti. Model s těmito ztrátami počítá a dosah detekce závisí na typu vlnového průběhu FM. Režimy HPRF mohou také detekovat pouze uzavírající se cíle; detekce cílů s nízkým aspektem je obecně omezena silným bočním rušením. Režim MPRF (Medium Pulse Repetition Frequency) má osm různých průběhů. Ačkoli použití tolika průběhů způsobuje úměrné snížení poměru signálu k šumu (a tím i snížení dosahu detekce ve srovnání s HPRF), umožňuje detekci všech aspektů cíle, kromě vyzařovaných cílů, které mohou být zakryty rušením hlavního laloku. Fáze 1 Nového modelu tyto efekty zohledňuje a věrně modeluje poměr detekčního dosahu mezi režimy HPRF a MPRF.
Další novinkou je možnost nastavitelné rychlosti brány. Ta poskytuje možnost volby šířky filtru hlavního paprsku, který upravuje práh minimální radiální rychlosti, kterou lze detekovat. To může pomoci při filtrování nežádoucích, pomalých cílů.
Po uvolnění a vyladění fáze 1 budou vývojáři zavádět fázi 2, která bude zahrnovat vliv nastavení azimutu a pruhu radaru na dosah detekce a zahrnutí přesnějšího výkonu radaru Look Down.
UH-1H
Last Show Campaign
The Huey Last Show je fiktivní příběhová kampaň, která prověří vaše schopnosti pilota vrtulníku a v 15 misích budete čelit různým výzvám a různým úkolům při konfrontaci se silami Sovětského svazu. Kampaň obsahuje 15 příběhových misí, více než 2000 hlasů a jednotky z konce 70. let. V průběhu kampaně bude probíhat plnohodnotný konflikt a vy budete muset plnit různé mise: SAR, RESCAP, Gunship, Transport, SOC Ops. Součástí jsou také podrobné briefingy, kneeboardové soubory a podpůrná dokumentace ke každé misi.
Podrobnosti o aktualizaci Gazelle – významné aktualizace, seznam změn
Velké změny se chystají ve vrtulníku DCS: SA342 Gazelle a vývojáři ze společnosti Polychop na své stránce na Facebooku zveřejnili dlouhý příspěvek. Jedná se o jejich první velký příspěvek po dlouhé době a obrovský seznam změn pro Gazelle bude pravděpodobně přivítán široko daleko napříč komunitou.
Přepracované varianty, nové funkce a další
Jednou ze společných linií historie Gazelle v DCS World jsou četné diskuse a připomínky k letovému modelu vrtulníku. Zatímco někteří jej považovali za vyhovující, jiní poukazovali na nedostatky a téměř všichni hledali způsoby, jak z vrtulníku udělat zábavný a letuschopný zážitek.
Velkou změnou, zmíněnou ve vydaném seznamu, je to, že letový model byl přepracován, a pokud čteme mezi řádky, byl pravděpodobně sražen do základů a napsán celý znovu. Doufejme, že nový zážitek změní pověst modulů.
Nový model údajně zahrnuje kromě celkového přepracování motoru a letového modelu také přízemní efekt, zpětné klapky/foukání a nárazy motoru s rychlým pohybem kolektivu.
Mezi další přidané funkce patří použití materiálů PBR, přepracované osvětlení kokpitu nový volitelný tablet pro navigaci, nové možnosti silového trimování, implementovaný panel IFF a dešťové kapky na čelním skle. Další velkou novinkou je, že u typu došlo ke snížení počtu variant ve prospěch větší flexibility v rámci jedné varianty.
Oficiální vysvětlení :
Tímto oznámením bychom také chtěli oslovit všechny tvůrce misí a zdůraznit skutečnost, že se snažíme snížit počet variant Gazelle dostupných v DCS World v podstatě tím, že tyto verze spojíme. V nadcházejícím patchi se SA-342 Mistral stal nadbytečným a je nyní k dispozici pouze jako letoun AI, aby byla zajištěna kompatibilita misí. SA-342 Gazelle byla v podstatě pohlcena SA-342L, která je nyní ve své mnohem modulárnější podobě schopna být vybavena systémem Mistral ATAM. Žádáme tvůrce misí, aby si byli této změny vědomi a své (multiplayerové) mise odpovídajícím způsobem aktualizovali. Za nepříjemnosti se omlouváme.
Tým P
Staré verze zůstávají v DCS World, aby zůstaly kompatibilní se staršími misemi, zatímco jejich místo zaujaly nové varianty.
Celkově to slibuje, že se jedná o významnou změnu modulu a v podstatě o verzi 2 v rozsahu.
Seznam změn
Zde je záznam změn zveřejněný na stránce Polychop na Facebooku. Nezapomeňte je sledovat, abyste se v budoucnu dozvěděli o novinkách týkajících se Gazelle a dlouho očekávaného OH-58 Kiowa Warrior.
Záznam o změnách:
SA342 – Společný pro všechny
- Aktualizace vnějších textur na standard PBR
- Přidány dešťové kapky na kokpitu
- Aktualizováno vnitřní osvětlení a odrazy
- Letový model
- Kompletně přepsaný FM
- Přepracované chování motoru a rotoru
- Aktualizovány parametry hmotnosti a hmotnosti užitečného zatížení
- Přidáno nebo přepracováno mnoho nových chování (přízemní efekt, zpětné klapky, pád s ustupujícími listy, hustá výška, ETL…).
- Přidán efekt rázu motoru při rychlém pohybu kolektivu
- Přidána podpora FF
- Odstraněna speciální volba “Jednodušší ovládání”.
- Odstraněna speciální volba “Rudder Trimmer” (nahrazena novými možnostmi trimování).
- Nové možnosti trimování pro cyklické a pedálové chování při použití ‘Force Trim Interrupt’ (Přerušení trimování silou)
- Žádný – nemá žádný účinek
- Okamžitý – poloha trimování se okamžitě nastaví na aktuální polohu cykliky/pedálu.
- Fade In/Fade Out – poloha trimru se v krátkém časovém úseku (<1 s) přesune do aktuální polohy cykliky/pedálu (platí také pro “Reset trimru”).
- Applied upon Recentering – poloha trimování se okamžitě použije pouze tehdy, když je poloha cykliky/pedálu znovu nastavena.
- Aktualizovaný indikátor ovládacích prvků
- Červená značka ukazuje polohu ovládání
- Šedá značka ukazuje polohu trimování
- Značky autopilota odstraněny z důvodu dalšího zvážení
- Aktualizované/doplněné síťové animace
- Implementován panel IFF (omezená funkčnost)
- Aktualizovaný systém autopilota
- Režim udržování rychlosti/výšky odstraněn pro další zvážení
- “Automatický sběr” odstraněn pro další zvažování
- Přidány světelné indikátory pro režimy autopilota automatického převýšení (CSV) a vyrovnání kurzu (ALV)
- Hlavní vypínač autopilota se nezapne/vypne, pokud je SAS pro náklon, klopení nebo vychýlení zakázán.
- Přidán systém zobrazení kouře
- Na obrazovce přezbrojení/ doplnění paliva lze vybavit kouřomety
- Vypouštěče kouře mají nový vstup pro zapnutí/vypnutí
- Kolektiv lze skrýt kliknutím na základnu kolektivu
- Přidána navigační pomůcka pro tablet
- Tablet lze v editoru misí vypnout
- Tablet poskytuje informace GPS o mapě, kurzu, vzdušné a pozemní rychlosti.
- Tablet je vypnut/neviditelný v misích, ve kterých je nastaveno datum duben 1994 nebo starší.
- Výstražná kontrolka paliva nyní bliká, pokud je objem paliva nižší než 80 litrů.
SA342L
- Přidány nové zbraně:
- Přidány nové zbraně: 2x/4x Mistral
- 2x/4x HOT3
- HMP400 (100, 200, 400)
- Volitelný GIAT M621 20mm
- Nahrazena obrazovka Viviane periskopovým zaměřovačem
- Nahrazen ovládací panel Viviane ovládací deskou periskopu
- Periskop poskytuje dvě úrovně přiblížení
- Přepínatelná gyroskopická stabilizace
- Volitelná síťka pro odhad vzdálenosti
- Připojen k režimu “VIS” na Artificial Horizon stejně jako Viviane
- Zaměřovač pilota lze skrýt kliknutím na montáž zaměřovače pilota
- Letadla řízená umělou inteligencí nyní mohou střílet střely HOT3
- Přidána možnost pozemní posádky odstranit dveře
- Přidána možnost střílet na více pylonů, pokud je zbraň stejného typu
SA342M
- Přepracován kód kamery -Viviane
- Vylepšena synchronizace vícečlenné posádky Vivianů
- Letadla řízená AI nyní mohou střílet střely HOT3
SA342 Mistral
- Odstraněna hratelná verze (nyní nahrazena verzí SA342L)
- Odstraněny možnosti vlastního kokpitu
SA342 Minigun
- Přidána speciální možnost oddělit minigun od pohledu z hlavy/kamery
- Přidány vstupy pro ovládání minigunu klávesnicí/joystickem
- Přidány vstupy pro ovládání minigunu myší
- Přidány klikací prvky a vstupy pro bezpečnost minigunu, výkon/jasnost zaměřovače a infračervený laser
Nové screenshoty z DCS: F4U
Ti, kteří se nemohou dočkat nových informací a screenshotů ze hry DCS: F4U Corsair od společnosti Magnitude-3, mají k dispozici několik nových obrázků.
Není mnoho novinek, o které bychom se mohli podělit, ale společnost Magnitude-3 zveřejnila tyto nové obrázky na své stránce na Facebooku. Čtyři v příspěvku a pátý pak jako novou titulní fotografii. Ten pátý, s pohledy na zaměřovač, je asi nejunikátnější, který jsme v poslední době viděli.