Společnost Eagle Dynamics vydala aktualizovanou roadmapu pro DCS: F-16C, která toho obsahuje poměrně dost. Plán zahrnuje práce, které mají být provedeny do konce letošního roku, a také samostatný seznam na příští rok. Pojďme se na ni podívat!
Funkce Viperu pro letošní rok
Zatímco na začátku roku se zdálo, že se toho s F-16C moc neděje, v poslední době se tento pocit změnil, protože F-16C získal několik nových typů výzbroje (včetně JSOW) a zdá se, že další jsou na cestě.
Společnost Eagle Dynamics před několika měsíci provedla průzkum, aby zjistila, které funkce jsou nejžádanější, a na základě výsledků tohoto průzkumu sestavila akční plán.
Na seznamu aktualizací jsou na prvním místě požadavky na vyladění letového modelu, přičemž mnozí členové komunity zpochybňují vše od přistání a vzletu až po stabilní zatáčky s vysokým G. Je to v mnoha kruzích dobře známý letoun a panuje zde velká touha zajistit, aby “létal správně”. Myslím, že to Eagle Dynamics splní a je to první položka na seznamu.
Poté seznam uvádí některé z nejžádanějších funkcí. “HARM Targeting System (HTS) pod a HARM Attack Display (HAD)” je na seznamu přání mnoha lidí na prvním místě. Stejně tak vylepšení režimů radaru vzduch-vzduch. Na seznamu jsou uvedeny i režimy vzduch-země. Poté tu máme další požadavky na avioniku, jako je zařazení Markpointů, elektronických protiopatření, automatického a poloautomatického dávkování protiopatření a výběru souřadnic Lat/Long a MGRS.
Zde je kompletní seznam 2021:
- Vyladění letového modelu a FLCS. To se zaměřuje na úhel náběhu a G a věříme, že to povede k přesnějšímu výkonu v dlouhých zatáčkách, okamžitému výkonu v zatáčkách a zrychlení.
- Pod HARM Targeting System (HTS) a HARM Attack Display (HAD).
- Vylepšení radaru vzduch-vzduch: Režim DTT SAM, bullseye a záchytný řídicí signál.
- Vyladění řízení při přistání a vzletu.
- Podpora JHMCS pro radarový výstražný přijímač, Link 16 a režim vzduch-země.
- Elektronická protiopatření: ALQ-131 / ALQ-184 ECM pods a indikace rušení FCR.
- Radar vzduch-země: Pozemní mapa, Expand, režimy DBS, režimy Fixed Target Track, Ground Moving Target, Snowplow, Sea a AGR.
- Poloautomatické a automatické programy protiopatření.
- Mark Points (Značkové body).
- Výběr řídicích bodů HOTAS.
- Výběr souřadnic Lat / Long a MGRS.
- CBU-103 a CBU-105 WCMD.
- Kurzor horizontálního situačního zobrazení (HSD).
Pokud se jim to všechno podaří dokončit do konce tohoto roku, myslím, že z vylepšení funkcí bude mít radost velké množství lidí.
Ještě více plánů na rok 2022
Existují také velké plány, jak budou vypadat priority vývoje v roce 2022. Pokud jsou F/A-18 a další složité proudové letouny nějakým ukazatelem, trvá zpravidla 3+ let, než se naplní kompletní sada funkcí, a F-16 je stejně složitý jako některé další varianty.
Seznam pro rok 2022 zahrnuje některé pozoruhodné prvky, jako je zaměřovací modul Sniper XR, vlečená klamná nástraha ALE-50 a GBU-24 Paveway III. V plánu je také spousta aktualizací a vylepšení souvisejících se systémy.
Zde je jejich aktuálně zveřejněný seznam.
- Kompletní zaměřovací pod Lightening. Jedná se především o správnou logiku ofsetu a zlepšení přehlednosti displeje.
- Zaměřovací zařízení Sniper XR.
- Kazeta pro přenos data (DTC) a plánovač misí.
- Režimy ICP: Stránky CRUS, TIME, FIX, ACAL, DEST a BULL DED. Z nich bude mít nejvyšší prioritu CRUS.
- RWR Handoff PRF Tones.
- HUD Toss Anticipation Cue.
- Požadovaná HUD Airspeed Caret pro režim CRUS.
- GBU-24 Paveway III.
- Zbývající režimy bombardování: DTOS, MAN a LADD. DTOS má nejvyšší prioritu.
- Mk-84AIR.
- Oprava odhozu přídavných palivových nádrží na křídle.
- Vlečený cíl ALE-50.
- Animace FCS BIT.
- BDU-50 cvičná puma.
- Animace dveří startéru jet fuel (JFS).
- Alternativní rukojeť přistávacího podvozku.
- Model pilota z pohledu z kokpitu.
- Animovaný brzdící hák.
- Dýmovnice pro letecké přehlídky.
- Režim ACM Slew Mode.
- Režim Radar Velocity Search Mode (Vyhledávání rychlosti pomocí radaru).
Stojí za zmínku, že na konci seznamu Matt Wagner a tým nezapomněli zdůraznit, že seznam se může změnit a že některé položky, ačkoli jsou na seznamu vysoko, přijdou na řadu až po jiných položkách kvůli složitosti a času potřebnému na vývoj. Stojí také za zmínku, že se jednalo o položky, které se objevily v anketě, a nejedná se o kompletní seznam funkcí.