Společnost ToLiss vydala dlouho očekávaný model A330-900neo pro X-Plane 11 a X-Plane 12. Toto širokotrupé letadlo Airbus je díky výkonným motorům Rolls-Royce Trent 7000 a přepracované konstrukci křídla jedním z nejúspornějších na světě. Společnost ToLiss tuto verzi popisuje jako „nejpřesnější systémovou funkcionalitu pro jakékoliv letadlo A330 ve světě leteckých simulací“.

22 1

Zdroj: ToLiss

Podíváme-li se na seznam funkcí, zjistíme, že v této nové verzi od společnosti ToLiss toho zažijete opravdu hodně. Pokud jste uživateli X-Plane 12, budete moci využít Head Up displej (HUD) v kokpitu spolu s využitím nové technologie ROW/ROPS, která vám zajistí ochranu, pokud byste přeletěli dráhu. A nejen to, k dispozici je také systém ATSAW (Airbourne Traffic Situation Awareness), který vám poskytne podrobné informace o okolním provozu přímo na ND.

Palubní systém EFB vám poskytne všechny potřebné informace o výkonu, zatímco vyskakovací okna pro každý displej vám umožní nastavit si vše podle svých představ. K dispozici je také nabídka ToLiss, která vám umožní měnit různé možnosti, včetně typu rádiového zásobníku, který chcete pro své letadlo použít.
ToLiss implementoval plné možnosti VNAV, které zajišťují dodržování všech omezení, spolu s plnou podporou SID/STAR a volby vzdušných cest. Plně jsou podporovány všechny typy přiblížení a implementován je také výpočet rovnoramenného bodu a stránka nejbližších letišť.

05

Zdroj: ToLiss

Společnost ToLiss také přiložila kompletní 3D model letadla s vnitřní kabinou, křídly (která si můžete dokonce nastavit podle svých představ), kompletní sadou zvuků a různými startovacími konfiguracemi. Liveries si můžete stáhnout samostatně z různých zdrojů, protože ToLiss je standardně neobsahuje.

Společnost ToLiss uvedla, že se již plánují a provádějí aktualizace, ale chtěla zajistit, aby ti, kteří chtějí využít letadlo během letošního Cross the Pond, tak mohli učinit.

25 1

Zdroj: ToLiss

Funkce

Specifické funkce A330-900:

  • HUD – Head up displej na straně pilota i druhého pilota, který poskytuje všechny důležité letové informace v zorném poli pilota během všech fází letu.
  • DRAIMS – Digital Radio and Audio Integrating Management System poskytující snadnější správu rádiových frekvencí, nastavení odpovídače a také záložní rádiovou navigaci.
  • ATSAW – Airborne Traffic Situation Awareness zobrazující podrobné informace o okolním provozu na navigačním displeji (ND).
  • ROW/ROPS – Runway Overrun Warning & Runway Overrun Prevention System upozorňující posádku, pokud se dostupná délka dráhy stane nedostatečnou pro bezpečné přistání.
  • TOS – dohled nad vzletem upozorňující posádku, pokud se pokusí vzlétnout z jiné pojezdové dráhy nebo dráhy, než jaká byla zvolena v systému FMS.
  • ISCS je nyní k dispozici také v EFB, ale lze jej používat i v samostatném okně

Podrobné FMGS:

  • 3 nezávislé jednotky MCDU, které poskytují možnost programování FMGS v reálném prostředí.
  • 2 nezávislí autopiloti
  • Podpora SID/STAR a vzdušných cest v plně přizpůsobené páteři FMGS podporující všechny typy úseků A424 (oblouk, kurz nebo kurz k zachycení, poloměr k fixu, držení atd.).
  • Podpora všech typů přiblížení, které se vyskytují v reálných letounech A330-900, včetně GLS, ILS, SLS, FLS, LOC backcourse atd.
  • Plné navádění VNAV s TOC, TOD, bodem zpomalení, rychlostními limity, předpovědí paliva atd.
  • Omezení výšky a rychlosti, jak je řeší skutečné letadlo.
  • Podpora obletů a odklonů
  • Automatické ladění navigačních pomůcek
  • Databáze pilotních položek, jako jsou pilotní fixy, pilotní navigační pomůcky atd.
  • Ukládání letového plánu prostřednictvím stránky Pilotní trasy
  • Výpočet rovnoměrného bodu a stránka nejbližších letišť
28 1

Zdroj: ToLiss

Přesné systémy:

  • Systém Fly-by-wire s reverzací mezi normálním zákonem a alternativním zákonem 1, alternativním zákonem 2 a přímým zákonem podle skutečné logiky.
  • Hydraulický model aktuátorů pro řízení letu, který počítá hydraulický průtok přes aktuátory, kloubový moment řídicí plochy, maximální možnou výchylku atd. Tím se získají realistické úhly plovoucí plochy v případě, že dojde ke ztrátě řídicí plochy v důsledku kombinace hydraulických a počítačových poruch.
  • Kvantitativní hydraulický model zohledňující maximální hydraulické průtoky různých čerpadel v závislosti na otáčkách motoru. To je nejvíce patrné při létání na RAT nebo s větrnými frézovacími motory.
  • Kvantitativní model odvzdušnění zohledňující hmotnostní průtok odvzdušnění pro start motoru, klimatizační balíčky proti námraze na křídlech atd.
  • Vysoce věrný palivový systém včetně řízení CG za letu pomocí čerpání paliva do a z ocasní nádrže, odhozu paliva, ručního a automatického přečerpávání mezi jednotlivými nádržemi.
  • Detailní model každé jednotky ADIRU včetně seřízení, malých rozdílů tlakových čidel mezi jednotkami, přepínání zdrojů pro PFD a vstupy autopilota.
  • Systém vstřikování poruch umožňující vyvolat více než 250 systémových poruch buď v určitém bodě letu, nebo náhodně během letové fáze
  • Systém zobrazení v kokpitu simulující závislost displejů na počítačích pro řízení zobrazení, což vede k omezením zobrazení v reálném provozu
  • Systém ECAM s více než 30 výstražnými a více než 200 varovnými hlášeními včetně souvisejících akcí ECAM.
  • Záložní stupnice rychlosti (BUSS), která poskytuje odhadovanou rychlost na základě údajů o úhlu náběhu a odhadovanou výšku na základě údajů GPS.

3D modelování

  • Detailní 3d kokpit s animovanými přepínači
  • Systém gest myši pro interakci s knoflíky push-pull emulující pohyb na knoflíku pomocí myši
  • Detailní osvětlení kokpitu se světly na čtení, světlem na konzole, světly na odkládacím stolku atd.
  • Kabina pro cestující 2 třídy
  • Vlastní částicové efekty pro tepelnou stopu motoru, odhoz paliva atd.
  • Vlastní model podvozku pro přistání s vozíkem.
  • Animované stolky, HUD, okna kokpitu, sedadla v kokpitu, stínítka předních oken.

Funkce použitelnosti

  • Načítání a ukládání situací. Let je možné kdykoli uložit a pokračovat v něm další den. Toho lze také využít např. k uložení polohy těsně před přiblížením a mnohokrát si procvičit právě toto přiblížení
  • Automatické ukládání umožňuje obnovit práci tam, kde jste skončili, pokud by relace X-Plane neočekávaně skončila
  • Přeskakování z bodu na bod ve fázi letu: Zkrácení letu, abyste se mohli soustředit na zajímavější části, jak se vám líbí.
  • 4 různé startovací konfigurace od studené a tmavé po motory běžící a připravené k letu
  • Možnost nastavit každou ze startovacích konfigurací kliknutím na tlačítko, aniž byste museli letadlo znovu načítat.
  • Zobrazení vyskakovacích oken na obrazovce nebo použití oken x-plane pro vyskakovací okna.
  • Nastavitelný Wingflex pomocí posuvníku v ISCS
  • Nastavitelné zvuky pomocí posuvníku v ISCS
  • Možnost zapnout a vypnout odrazy na obrazovce
  • Automatický updater od Skunkcraftu součástí balení
07

Zdroj: ToLiss

Zdroj :