Simulátor X-Plane 12 se včera dočkal nové aktualizace s označením BETA 8 a kromě opravy a vylepšení mnoha mechanismů nám přináší i od začátku slibované nové jedinečné eVTOL letadlo ALIA-250.

ALIA 250 2022 10 19 19.52.27

Zdroj: Simulators Czech

ALIA-250

ALIA-250 je výsledkem tříletého precizního návrhu a vývoje. ALIA se inspiruje rybákem polárním. Rybáci migrují dál než kterýkoli jiný pták, navštěvují všechny oceány a okolí všech kontinentů na Zemi. ALIA začala jako jednoduchý náčrtek, navržený na základě základních technických principů tak, aby létala co nejefektivněji. Její charakteristickou vlastností je schopnost vzlétnout a přistát vertikálně a poté přejít do dálkového letu tzv. VTOL letadlo. Navíc se jedná o jedno z prvních letadel tohoto typu s plně elektrickým pohonem, proto zkratka eVTOL.

ALIA 250 2022 10 19 19.00.38

Zdroj: Simulators Czech

Letadlo vzniká jak v nákladní variantě, tak pro přepravu cestujících. Dolet je uváděn až 250 nm a doba nabíjení 50 minut.

Pokud si chcete letadlo vyzkoušet, stačí aktualizovat X-Plane na Beta 8 a usednout do kokpitu. Jelikož je ovládání odlišné od klasických letounů a helikoptér (je vybaven 4 rotory pro vertikální let a jednou tlačnou vrtulí pro horizontální), je doporučeno shlédnout video, kde je letadlo ALIA-250 popsáno, vysvětleny funkce a principy letu a nechybí ani názorná ukázka, jak si nastavit ovládání v simulátoru X-Plane 12.

ALIA 250 2022 10 19 19.01.42

Zdroj: Simulators Czech

Beta 8 seznam změn:

ALIA 250 2022 10 19 19.48.32

Zdroj: Simulators Czech

  • XPD-13113 – Stále se objevuje “Approach has gone backwards” a zmeškaná přiblížení VFR.
  • XPD-13020 – Starší datový soubor CG Z mapuje nesprávnou jednotku.
  • XPD-12077 – Hlášení chyby: dataref light_attenuation vždy 1.0.
  • XPD-13228 – čl: Piloti pro A330 a 737.
  • XPD-13223 – Aktualizace Scenery Gateway: Chybí URL adresa automatického reportéru dráhy.
  • XPD-13218 – Handle contact point selhává dev assert při kontrole kolizí.
  • XPD-13170 – sim/graphics/animation/carrier_catapult_station_rat nefunguje pro XCAR3 a XCAR4.
  • XPD-13152 – Skrytí okna pozemních operací ve VR skryje také okno ATC.
  • XPD-13149 – XPLMSaveDataFile / XPLMLoadDataFile – ukládání/načítání inkorekčních dat.
  • XPD-13125 – Chybné hodnoty dataref v sim/world/boat/{x,z}_mtr[0,1].
  • XPD-13102 – Možný pád po odletu.
  • XPD-13093 – Zprávy Hold-short mohou odkazovat na špatný konec aktivních drah pro přelet.
  • XPD-13092 – Chybějící sim/world/boat/carrier_catshot_status?
  • XPD-13091 – nastavení rádiové navigační frekvence podle datarefu nefunguje správně.
  • XPD-13089 – nefunguje příkaz sim/ice/anti_ice_toggle.
  • XPD-13077 – křídla neklesají při zatížení palivem.
  • XPD-13071 – CTD při použití CDU815 ve vlastním A/C v PM.
  • XPD-12831 – Datové soubory se při slučování přepisují.
  • XPD-12797 – Požadavek na povolení přistání VFR po průletu zónou.
  • XPD-11427 – Hlášení chyby: XPLMCanWriteDataRef vždy vrací true pro DataRefs.txt.
  • XPD-11400 – Naklánění horizontu při panoramatickém pohledu z věže.
  • XPD-13214 – Z hlášení chyby: Rozhraní tvůrce panelů pro 3D panel je posunuté a nečitelné.
  • XPD-13172 – Citation X má brzdy stále nastavené na hydraulický systém B, mělo by být A.
  • XPD-13154 – Průjezd zónou by měl používat skutečnou hranici vzdušného prostoru, pokud není směšně velká.
  • XPD-13153 – IFR povolení by mělo obsahovat squawk kód i pro reléové povolení.
  • XPD-13138 – Nelze změnit základní informace o letadle, pokud je vyplněna ICAO odletu.
  • XPD-13114 – LSO volá “drop your hook” pro letadla bez ocasního háku.
  • XPD-13095 – Názvy pojezdových drah s mezerami nebyly načteny správně.
  • XPD-12087 – Požadavek na dataref, který zobrazuje stav zvoleného měřítka uživatelského rozhraní.
  • XPD-13217 – Vyslovujte správně název etiopského letiště Bole (HAAB).
  • XPD-13141 – Rukojeť vypínání paliva pravého a levého motoru letounu F14 F-14 Tomcat INOP.
  • XPD-13132 – Pozemní poloha v nástroji Plane Maker se chová šíleně.
  • XPD-13122 – Při pomalém taxování MD82 se letadlo nadměrně převrací.