Dnes byla uvolněna další aktualizace pro otevřenou betu DCS World s číslem 2.7.14.23966. Seznam změn je rozsáhlý a je zde i několik delší dobu očekávaných vylepšení, Především vylepšené chování AI při vzdušných soubojích.

Nové AI chování

Chování AI letounů byla vždy Achillova pata simulátoru DCS World. Už několikrát jsme se dozvěděli, že se na vylepšení pracuje a skokově se s dalšími aktualizacemi zlepší. Jak jistě všichni piloti DCS World vědí, AI je stále poměrně mizerná, občas žasneme nad její tupostí a někdy zase nemůžeme rozdýchat její podvádění.

Tato aktualizace by ale přece jen měla nabídnout uvěřitelnější chování virtuálních pilotů.

Pokud vám to uniklo, novou AI rozebírá v obsáhlém videu Growling Sidewinder.

Lepší BFM

Growling Sidewinder předvádí několik zajímavých scénářů, které začínají soubojem 1v1 F-15C proti F-15C. Stejně jako u mnoha jeho videí, i toto nejprve ukazuje akci a až poté rozebírá manévry a taktiku. Díky tomu si můžeme vyzkoušet a zároveň vidět, jakou práci Eagle Dynamics odvádí na posílení umělé inteligence.

A co víc, zdá se, že jde o jednu z mnoha snah, protože komentář na souvisejícím vlákně r/Hoggit od komunitního manažera Eagle Dynamics NineLine prozrazuje, že se pracuje i na AI wingmanů.

Oficiální seznam novinek a oprav:

DCS World

    • Odstraněno: PPI pro HQ7 LN
    • JTAC nemůže pracovat s AV-8B AGM-65L (E2/L) – opraveno.
    • Opraveno několik pádů.
      • Pád, pokud AV-8B vzlétne z 071
      • Pád, pokud hráč vstoupí do zobrazení PPI HQ7 STR.
    • Kampaně. Opraveno Uvíznutí na misi se spouštěčem LoadMission, když nelze stisknout tlačítko End Mission (Ukončit misi).
    • Umělá inteligence letadel. Wingmani AI nepoužívají střely BVR – opraveno.
    • Zbraně. Opraveny dostřely střel Kh-31P ARM a protilodních střel Kh-31A.
    • Zbraně. AIM-120. Opraveny problémy se sledováním kvůli špatné volbě brány referenčního dosahu při uzamčení cíle.
    • Vylepšení bojové umělé inteligence mimo vizuální dosah (BVR):
      • Dostupná taktika BVR a dovednost jejího provedení silně závisí na nastavení úrovně dovedností AI.
      • Přidán časovač pro úhybné manévry střel při navádění. To lépe umožňuje AI překonat radar pracující v režimu paměti (MEM).
      • AI bude optimalizovat kinematiku odpálení střely pomocí rychlosti letu a výšky v závislosti na úrovni dovedností. Bude se snažit letět rychle a vysoko.
      • AI bude maximalizovat vzdálenost mezi letadlem a cílem v okamžiku zásahu střely na základě Úrovně dovednosti pomocí offsetů (klik) a snížené vzdušné rychlosti.
      • Na základě Úrovně dovednosti bude AI vhodně používat geometrii zásahu s předstihem, čistou geometrii a geometrii zásahu se zpožděním.
      • AI bude používat nízký náklon při manévru offset/crank, aby donutila přilétající střelu dostat se do hustšího vzduchu, poskytla AI větší manévrovací schopnosti a donutila nepřátelský radar k hladat níže.
      • Na základě úrovně dovedností bude AI používat různé obranné manévry, jako je například look down clutter notch a reversal/extenze.
      • AI bude náhodně používat směr posunů (klik) a výsečí.
      • Použije chaff, když je střela 60 stupňů od nosu. To umožní AI efektivněji používat chaff, když se nachází v blízkosti ohrožujícího radaru.
      • Letadla bez radarem naváděných střel nebudou stoupat a zrychlovat, aby zachytila nepřítele.

Poznámka: Vylepšení základního stíhacího manévru (BFM) pro stíhačky je plánováno na červen 2022.

  • Letouny s umělou inteligencí. Snížena pravděpodobnost nárazu do země při obtížném manévrování.
  • Su-34. Obnoveny stojánky KMGU-2.
  • Grafické zobrazení. MSAA x4 rozbíjí sekundární stíny – opraveno.
  • Opraven pád při požadavku, pokud bude JTAC zničen.

DCS: F/A-18C Hornet od Eagle Dynamics

  • Opraveny pády/zamrznutí v avionice.
  • Přidána nápověda ACLS Missing 10 SEC.
  • Přidány další  údaje o letadlové lodi do kneeboardu – frekvence ATC, TACAN a kanál ILCS.
  • Přidáno ACL T/C dostupné letadlovkou.
  • Opraveno: CMD CNT se nezobrazuje po spojení.
  • Opraveno: Ukládá chování diamantu s BRU-55 s 2 * GBU-38.
  • Opraveno: JDAM TOO / PP chování při použití QTY.

DCS: F-16C Viper od Eagle Dynamics

  • Vylepšení: Rozsah oken HUD.
  • Opraveno: Ghost targets na Datalinku.
  • Opraveny pády/zamrzání v avionice.
  • Opraveno: Dynamický start pro zónu Maverick se již nezobrazuje v HUD.
  • Opraveno: Časovač Time To Go na TGP se nezobrazoval po uvolnění zbraně.
  • Opraveno: Nesprávné informace na HUD s HTS.
  • Opraveno: Nebyla opravena funkce HUD: Odstranění zámku PDLT neodstraní TTL na HUD.
    Poznámka: Ačkoli byly dokončeny další položky Viperu, jako je stránka Cruise DED a funkce Expand pro stránky HSD a HAD, nebyl čas je řádně otestovat. Jejich aktualizace je plánována na červen 2022.

DCS: AH-64D od Eagle Dynamics

  • Přidání TSD Threat Rings. Kruhy ohrožení jsou založeny na nepřátelských jednotkách protivzdušné obrany umístěných v editoru misí, které nejsou “Skryté na MFD”. Chcete-li je zobrazit, zvolte TSD SHOW na T3, COORD SHOW na T6 a poté PLANNED TGTS/THREATS na L5. Žluté příčky označují odhadovaný dosah detekce a červené kroužky označují odhadovaný dosah zásahu.
  • Pokud je tato funkce povolena, budou hrozby uvedeny také na stránce COORD, seznam COORD.
  • Přidání vazby na klávesu KYBD pro kolektivní uzamčení/odemčení zadního kola.
  • Vylepšený režim Velocity Attitude ude Hold (mezi 6 a 40 kts).
  • Počáteční práce na režimu udržování polohy (Hover) Attitude Hold (mezi 0 a 5 kts).
  • Opraveny pády/zamrznutí v avionice.
  • Opraveno: Nesprávný překlad “Track Air Targets” v RU.
  • Opraveno: Jas EUFD nastavený před zapnutím baterie neztlumí EUFD.
  • Opraveno: Desynchronizace po opuštění CPG a opětovném připojení ke slotu.
  • Opraveno: Desynchronizace hlášení o vzdálenosti pole HAD.
  • Opraveno: Desynchronizace pole Zprávy o stavu zákazu zbraně HAD.
  • Opraveno: Synchronizace typu mapy TSD CPG a rozsahu zobrazení.
  • Opraveno: Synchronizace typu mapy TSD CPG.
  • Opraveno: Synchronizace volby inventáře RKT CPG.
    Poznámka: Přestože byl Hellfire Ripple (RIPL) dokončen, nebyl čas jej řádně otestovat. Ty jsou plánovány na aktualizaci v červnu 2022. Mezi další položky ve vývoji po červnu 2022 patří modely pilotů z 1. osoby, odhad stavu cíle (TSE), udržování výšky a automatické sledování obrazu (IAT). V návaznosti na ně plánují nabídnout DCS: AH-64D v rámci bezplatného zkušebního programu.

Známé problémy: Kanón vrtulníku před nastartováním se protíná se zemí.

DCS: Mi-24P Hind od Eagle Dynamics

  • Přidáno: Možnosti trimování pedálů proti kroutícímu momentu Lze si vybrat mezi:
    • Okamžitý trim (po stisknutí tlačítka trimu se po dobu 0,5 sekundy nezobrazí vstupní údaje).
    • Režim středového polohového trimu (nečte vstup, dokud se fyzická osa pedálů nevrátí do středu).
  • Přidáno: Možnosti automatického mikrospínače proti kroutícímu momentu pedálů. Lze volit mezi:
    • Vypnout nastavením osy pedálů do neutrální polohy (tato logika byla v modulu zabudována již dříve, sepne mikrospínač, jakmile se osa vychýlí z neutrální polohy).
    • Povolit/vypnout přítomností/nepřítomností pohybu pedálu (tato logika je přidána a aktivuje mikrospínač pouze po dobu pohybu osy pedálu, deaktivuje jej, jakmile se osa přestane pohybovat).
    • Automatické vypnutí mikrospínače (deaktivuje jakoukoli automatickou logiku mikrospínače pedálů, ovládání je pouze manuální)
  • Přidáno: vazba na tlačítko mikrospínače pedálů proti kroutícímu momentu (tato vazba umožňuje ruční ovládání mikrospínače pedálů, který po dobu jeho stisknutí nastaví kanál autopilota směru do pohotovostního režimu/režimu nastavení).
  • Přidáno: Možnosti tlačítka trimování pedálů proti kroutícímu momentu (Na rozdíl od Mi-8 skutečné pedály Mi-24P netrimují pomocí tlačítka cyklického trimování. V DCS je trimování pedálů provedeno pro větší pohodlí):
    • Tlačítka cyklického trimu (T) (Stisknutím tlačítka cyklického trimu se provede také trimování osy virtuálních pedálů, ve výchozím nastavení klávesnice “T”).
    • Tlačítko mikrospínače pedálů (Y) (Stisknutím tlačítka mikrospínače pedálů se provede také trimování virtuální osy pedálů, výchozí klávesnice “Y”)
    • Do not trim (Nebude trimovat osu virtuálních pedálů, toto je určeno pro pedály bez pružin atd. ty, které jsou, zůstanou tam, kde jste je nechali)
  • Opraveno: Přepínač osvětlení mapy je při spuštění mise v noci ve špatné poloze.
  • Opraveno: PU-38. Knoflík zeměpisné šířky nemění hodnotu při pomalém nastavení
  • Opraveno: Tlačítko pilota-operátora pro test výstražných světel nefunguje.
  • Opraveno: zaměřovač HUD, zkreslení textur na okrajích
  • Opraveno: Nefunguje červené zvýraznění SPO-10 pro výstrahu “NO SOUND”.
  • Opraveno: Plná záď cykliky omezuje autoritu levého kormidla https://forum.dcs.world/topic/300741-rear-cyclic-limits-left-pedal/)

DCS: Supercarrier od Eagle Dynamics

  • Označení paluby není v editoru viditelné.
    Známé problémy: Opravy chyb pro ACL ve hře více hráčů jsou naplánovány na červen 2022.

DCS: JF-17 od Deka Ironwork Simulations

  • Opraveno: abnormální chování LD10
  • Opraveno: indikátor BRM-1 CCIP
  • Opraveno: upozornění na BRM-1 v dosahu
  • Opraveno: chyby v logice SPI
  • Opraveno: poškození a oprava podvozku
  • Opraveno: detekce rátu způsobeného střelou
  • ATT hold
  • Přidáno: únik paliva při poškození trupu nebo křídel
  • Aktualizováno: WMD7 ruční laserová funkce pouze OSB R4 (více informací viz vlákno na fóru)
  • Odstraněno: Vazba na vstup “laserový značkovač zapnut/vypnut”.

DCS: SA-342 Gazelle od Polychop Simulations

  • Přidáno: První iterace přepsaného kódu pro vícečlennou posádku. (práce probíhá)
  • Přidáno: Raketomet na SA-342L je nyní volitelný/odnímatelný.
  • Přidáno: Nové typy raket pro odpalovací zařízení Telson 8:
    • Telson 8 – 8 x 68 mm SNEB Typ 250 F1B TP-SM
    • Telson 8 – 8 x 68 mm SNEB typ 251 H1 HE
    • Telson 8 – 8 x 68 mm SNEB Typ 252 H1 TP
    • Telson 8 – 8 x 68 mm SNEB typ 253 H1 HEAT
    • Telson 8 – 8 x 68 mm SNEB typ 254 H1 SM zelený
    • Telson 8 – 8 x 68 mm SNEB typ 256 H1 SM žlutý
    • Telson 8 – 8 x 68 mm SNEB typ 257 H1 HE/Frag lg whd
    • Telson 8 – 8 x 68 mm SNEB typ 259E H1 IL

Známé problémy: Vícečlenná posádka je podporována pouze tehdy, když hráči začnou mačkat tlačítka po obsazení obou slotů pro hráče. Synchronizace připojení za letu (tj. připojení uprostřed letu) přijde později. Verze pro 3 hráče v minigunu zatím nefunguje.

DCS: AV-8B N/A od RAZBAM Simulations

  • Přidáno: Speciální volba: Export MPCD při startu mise
  • Aktualizováno: AGM-65F. Pokud je vybráno více střel (ACP QTY > 1), po odpálení střely se automaticky odjistí další střela ve vybrané skupině a zaměří se na stejný cíl.
  • Opraveno: Při zadávání souřadnic se automaticky aktualizuje nadmořská výška bodu řízení.
  • Opraveno: Přepínač MPCD Den/Noc byl převrácený a nefungoval.
  • Opraveno: Světla formace zůstávají zapnutá v režimu NORM nebo NVG

DCS: M-2000C od RAZBAM Simulations

  • Přidáno : Absolutní zadávání souřadnic BAD ve formátu DTC
  • Přidáno : Radar FPS-117 EWR do zdrojů TAF
  • Aktualizováno: kouř pomáhá najít IP v rychlé misi CCRP-IP
  • Opraveno : Podněcování PCM zůstává po vypnutí SABRE.

DCS: F-14 Tomcat od Heatblur Simulations

  • Kompletní přepracování ACLS:
    • ACLS se nyní zapojí správně v rámci parametrů a letí stabilní přiblížení.
    • Bezpečné zapojení by mělo být považováno v rámci 2,5° klouzavé dráhy a 1° klouzavé dráhy (+/-300 stop) ve vzdálenosti 3nm za letadlovou lodí nebo kolem ní.
    • Klouzavost byla upravena z 3° na 3,5°.
    • Pevná výstražná světla VDI pro ACLS.
  • Vylepšený Authothrottle.
  • Opraveno nevypínání Authothrottle se zátěží na kolech.
  • Synchronizováno vypínání při držení GT+ALT.
  • Opravena malá chyba v tlumení náklonu.
  • Opraveno nevypínání DLC při výkonu MIL se zátěží na kolech.
  • Přidáno nové DCS ACLS a Datalink pro Forrestal (pro F-18, ne pro Tomcat).
  • Opraven výchozí bod ICLS pro Forrestal.
  • Upraven azimut dráhy pro Forrestal.
  • Forrestal: opraveno poškození při přistání letadel na palubě.
  • Opraven BRSIT Sparrow: zapnutí antény až po startu a krátké LTE pro první střelu.
  • Opraveno špatné naladění rádiové frekvence letounu Jester při studeném startu nosiče.
  • Nový příkaz SetCommand pro Jester:
    • arg 10015 – naladí AN/ARC-182 na vybraný kanál s hodnotou 0.XX, kde XX je dvoumístné číslo kanálu.
    • arg 10016 – naladí kanál TACAN. Hodnota by měla být sestavena podle následujícího návodu: “0.XXXZ” – použijte záporné hodnoty (-0.XXXZ) pro A/A a kladné pro T/R. “XXX” je
    • trojmístné číslo kanálu (001, 010, 100 atd.). Z je 0 pro použití režimu X a 1 pro použití režimu Y.
      • Příklad: “0,0630” je kanál “63X, T/R” a “-0,0081” je kanál “8Y, A/A”.
  • Přidány externí argumenty kreslení LANTIRN pro tvůrce misí:
    • Následující argumenty lze použít k získání složek jednotkového vektoru zarovnaného se senzorem LANTIRN:
      • LANTIRN_HeadX = 1023,
      • LANTIRN_HeadY = 1024,
      • LANTIRN_HeadZ = 1025.
  • Oprava možnosti pilota odpojit vystřelovací sedadlo RIO.
  • AIM-54A má nyní bílou výchozí texturu a používá texturu oddělenou od AIM-54C.
  • Opraven šev textury vedoucí podél horní části AIM-54C.
  • Vylepšeno modelování modelu kamery TCS.
  • Přetexturovány vnitřní části modulu TCS.
  • Vylepšené sklo TCS pro přesnější vzhled s povrchovou úpravou.
  • Zvýšená odrazivost čočky HUD ve vnějším pohledu.
  • Přidána textura prodloužení dolního pylonu boční stanice (rameno).
  • Odpalovací zařízení dolní stanice sidewinder nyní správně reprezentuje LAU-7.
  • Přidány textury dolní stanice sidewinder LAU-7.
  • Přidána textura pro spodní stanici sidewinderu.
  • Opraveny předvolby tacanu pro mise IA Case 3 a přidán obrázek briefingu Case3.
  • Změněno použití mise IA Case 3 v Normandii na CV-59 Forrestal.
  • Opraveno blokování katapultů umělou inteligencí v misi Marianas IA Op. Clay Dagger.
  • Opraveny nefunkční vazby přepínačů režimu INS.
  • Opraveny vazby kláves VHF/UHF ARC-182 Volume Pilot Inc/Dec.
  • Přidáno “_(name)” pro default.lua v mods/inputs.
  • Přidány nové bindovatelné vstupy pro pilota:
    • Přepínač kyslíku pilota
    • Přepínač krytu rukojeti nouzového křídla
    • Nouzové zatažení za rukojeť křídla
    • Stisknutí rukojeti nouzového ovládání křídla
    • Rukojeť nouzového ovládání křídla vytažená jinak stisknutá
    • Emergency Wing Sweep Handle Pushed else Pulled
    • Emergency Wing Sweep Handle Pushed/ Pulled toggle (přepínač nouzového ovládání křídla)
    • Přepínač Eng/Probe Anti Ice
    • Asymetrický kryt omezovače tahu Přepínač
    • Přepínač asymetrického omezovače tahu
    • Přepínač hydraulického čerpadla
    • Kryt přepínače hydraulického čerpadla
    • Přepínač krytu přívodu paliva
    • Přepínač přívodu paliva
    • Knoflík jasu obrazovky VDI Inc
    • Knoflík jasu obrazovky VDI Dec
    • Kontrast obrazovky VDI Inc
    • VDI Screen Contrast Dec
    • VDI Trim Inc
    • VDI Trim Dec
    • HUD Brightness Knob Inc
    • HUD Brightness Knob Dec
    • HUD Trim Inc
    • HUD Trim Dec
    • Přepínač filtru HUD
    • HUD Filter pulled else pushed
    • HSD Brightness Knob Inc
    • HSD Brightness Knob Dec
    • Antiskid & Spoiler BK – přepínač
    • Rukojeť pro nouzový výkyv křídla posunout dopředu
    • Emergency Wing Sweep Handle move Aft
    • BINGO Hladina paliva Knoflík Inc
    • BINGO Hladina paliva Knoflík Dec
    • Knoflík ovládání radarového výškoměru +
    • Knoflík ovládání radarového výškoměru –
    • Test radarového výškoměru
    • Hlavní volič testu CW
    • Hlavní testovací volič CCW
    • Hlavní testovací volič: OFF
    • Hlavní testovací volič: LTS
    • Hlavní testovací volič: FIRE DET/EXT
    • Hlavní testovací volič: INST
    • Hlavní testovací volič: OBC
    • Hlavní testovací volič: EMERG GEN
    • Hlavní testovací selektor: WG SWP
    • Hlavní testovací selektor: FLTGR DW
    • Hlavní testovací volič: FLTGR UP
    • Hlavní testovací volič: D/L RAD
    • Hlavní testovací volič: STICK SW
    • Hlavní testovací volič PULLED jinak PUSHED
    • Přepínač Master Test Selector push/pull (stisknutí/vytažení)
    • HSD Testovací tlačítko
  • Přidány nové programovatelné osy pro pilota:
    • HSD Brightness
    • HSD Vybraný kurz
    • HSD Vybraný kurz
    • ICS Volume Pilot
    • Sidewinder Volume
    • Hlasitost ALR-67
    • VHF/UHF ARC-182 Hlasitost Pilot
    • Jas HUD
    • Trimování HUD
    • Jas obrazovky VDI
    • Kontrast obrazovky VDI
    • VDI Trim
    • TACAN Hlasitost
    • Manévrovací klapky (nereálné, ale někteří je chtějí)
    • Nouzový zdvih křídla
  • Přidány nové vázané vstupy pro RIO:
    • ATTK režim CW
    • Režim ATTK CCW
    • Elec Fuse CW
    • Elec Fuse CCW
    • Elec Fuse: Bezpečné
    • Elec Fuse: VT
    • Elektrická pojistka: VT INST
    • Elektrická pojistka: INST DLY1
    • Elektrická pojistka: DLY2
    • Rychlostní brána střely CW
    • Rychlostní brána střely CCW
    • Režim TID CW
    • Režim TID CCW
    • Rozsah TID +
    • Rozsah TID –
  • Přidány nové vázané osy pro RIO:
    • ICS Volume RIO
    • AN/ALR-67 Objem
    • VHF/UHF ARC-182 Volume RIO
    • TACAN Volume

DCS: AJS-37 Viggen od Heatblur Simulations

  • Opraveno rušení, které nefunguje správně ve hře více hráčů.
  • Opraveno CTD s >92 datovými kazetami ve složce DCS_AJS37.
  • Hlavní knoflík hlasitosti nyní mění hlasitost tónu sidewinderu.
  • Odstraněno přemístění mobilní pozemní posádky z kneeboardu.
  • Opraven výběr kneeboardu pravého cíle skupiny pozemní posádky RB04.
  • Zrcadla lze nyní přepínat kliknutím na ně.
  • Opraveny chybné polygony v ukazateli rychlosti.
  • Přidáno otáčení knoflíku výškoměru.
  • Do ukazatele ADI přidány značky 60° a 90°.
  • Opraveno nezobrazování Bx7 na správném místě, když je v ANF a vybráno Bx8.
  • Opraveno, že Bx6 se nemohl pohybovat.
  • Bx6 se nyní bude správně pohybovat podél čáry nakreslené od letadla k Bx7 a od Bx7 k Bx8, přičemž se také nesmí příliš přiblížit k letadlu, Bx7 nebo cíli.
  • Opraveno, že letoun RB-15F neklesal na waypointu Bx6.
  • Opraveno zobrazení Gransových linií (vstupních linií) ve výchozím nastavení.
  • Mírně zmenšena velikost skla radarové obrazovky, aby umělá linie horizontu neunikala za hranice obrazovky.
  • Opraveny jehly letového řízení na FLI37 skrývající se za “křídly letadla”.

DCS: Combined Arms od Eagle Dynamics

  • Upraveno poškození pěchoty a přidána šance na kritický zásah pěšáka.
  • Opravena střelba z MLRS s raketou S-8 při přiřazení cíle na mapě F10.

Kampaně

DCS: F-14A Zone 5 Kampaň od společnosti Reflected Simulations:

  • Opraven průběh kampaně s misí Událost 4.

DCS: MiG-21bis Bitva o Krasnodar Kampaň od SorelRo

  • Aktualizace spouštěcí zóny
  • Aktualizace úrovně dovedností AI
  • Podmínky vítězství

DCS: AV-8B Hormuz Freedom Kampaň od SorelRo

  • Aktualizace rychlosti tankeru
  • Aktualizace spouštěcích zón
  • Aktualizace briefingu

DCS: F-5E Black Sea Resolve ’79 Kampaň od SorelRo

  • Aktualizace spouštěcích zón
  • Aktivní vzletové a přistávací dráhy
  • Podmínky vítězství
  • Logika jednotek AI

DCS: A-10C Iron Flag Part I Campaign od Baltic Dragon

  • Opraven název pro skiny A-10C, takže skiny kampaní by nyní měly fungovat automaticky.

DCS: F/A-18C Raven One Kampaň od Baltic Dragon

  • přidán ACLS / Link 4 v misích 04, 08, 10, 11, 13
  • Mise 11:
    • opraven problém s nesprávnou aktivací nepřátelského SAM
    • opraven problém s odhozením munice wingmana během souboje.
    • opraven problém s nepokračováním mise po střetu s banditou.

DCS: A-10C II The Enemy Within 3.0 Kampaň od Baltic Dragon

  • Mise 1: aktualizováno vybavení pro hráčova wingmana

DCS: F/A-18C Rise of the Persian Lion Kampaň od Badger 633

  • Mise 10: Útočné helikoptéry upraveny tak, aby je 420 zabil včas

 

Zdroj :