Společnost Deka Ironworks, která se stala známou díky své práci na letounu JF-17, nyní pracuje na stíhačce J-8II pro DCS World. Před pár dny jsme si prohlédli nové snímky z Normandy 2 a dnes se podíváme na mapu v jiném ročním období.

Letoun Finback

Společnost Deka Ironworks končí práci na letounu JF-17, a tím si nechala otevřené dveře pro nový projekt. Již dlouho víme, že se tým chystá na přídavek po vřelém přijetí, které si JF-17 vysloužil, a několikrát se objevily náznaky, že by mohli dělat cokoli od Q-5 po Su-30MKK.

DCS 011

Zdroj: Eagle Dynamics

Na Západě nebude Shenyang J-8 nikde na vrcholu seznamu, pokud jde o nejznámější stíhačky, ale to nebyl ani JF-17.

Abychom pochopili, co to vlastně bylo ohlášeno, musíme se podívat zpět… k MiGu-21. Vřelé vztahy mezi Čínou a Sovětským svazem v padesátých a na počátku šedesátých let umožnily volný tok transferu technologií pro letouny, jako byl MiG-19, který se v Číně vyráběl jako Shenyang J-6. Podobná ujednání byla uzavřena i pro MiG-21, i když rostoucí napětí mezi oběma zeměmi vedlo ke zpoždění tohoto procesu. Nicméně Čína nakonec vyráběla letoun J-7, přičemž výrobce letounů Chengdu vytvořil variantu MiGu-21 s několika domácími modifikacemi.

V polovině šedesátých let se ukázalo, že je zapotřebí schopnosti zachycení ve velkých výškách, na což J-7 nestačil. Bylo připraveno několik prototypů záchytných letounů nové generace a vybrána byla nízkoriziková konstrukce J-8, která sama vycházela z J-7 a MiGu-21F.

Vývoj zpomalila kulturní revoluce v Číně a teprve v roce 1979 byl projekt dokončen. I ten však neměl dlouhého trvání, protože došlo k dalšímu přepracování a přidáním bočních vstupních otvorů a modernějšího radaru pro řízení palby a avioniky vznikl J-8II (nebo někdy J-8B). Hlásný název NATO “Finback”.

Verze pro DCS World

Verze, kterou oznámila společnost Deka Ironworks, je založena na replice J-8II, i když musela zvolit velmi specifickou verzi, která vyvolala v komunitě diskusi. Modernizovaný J-8II neboli J-8PP vychází z projektu “Peace Pearl”, který vznikl v době tání vztahů s USA. Společnost Grumman byla oslovena, aby pomohla letoun doplnit o západní avioniku, a byly připraveny dva prototypy. Vztahy se zhoršily po protestech a masakru na náměstí Nebeského klidu a následné verze letounu se vrátily k používání čínské avioniky.

Zde jsou vlastnosti uvedené v aktualizaci DCS World Weekend News:

  • AN/APG-66V-PRC-F8 s režimy NAM, STT, ACM, GM a AGR.
  • AWG-27
  • počítač pro řízení palby od společnosti Westinghouse
  • LN-39 INS
  • HUD od společnosti GEC
  • Head Down Display od společnosti Honeywell
  • Počítač leteckých dat (CPU-140/A) od společnosti GEC
  • Výstražný radarový přijímač SPJ/IFF
  • 2 x proudové motory WP-13B
  • Střely vzduch-vzduch: Aspide/PL-11, PL-8 a PL-5
  • Neřízené zbraně: 250kg pumy GP a 57mm/90mm rakety

 

DCS: J-8II bude obsahovat letoun J-8PP a letoun J-8F s umělou inteligencí.
V komunitě DCS World se již o tomto oznámení vedla rozsáhlá diskuse.

Velká část polemik se týká balíčku avioniky. Jak můžeme vidět na základě výše uvedených vlastností, jedná se o letoun, který bude mít převážně západní komponenty, jako je AN/APG-66V, což je v podstatě stejný radar, kterým jsou vybaveny letouny řady F-16A. Dále je zde počítač řízení palby od společnosti Westinghouse a head down displej od společnosti Honeywell.

Ačkoli to není nikde v aktualizaci uvedeno, není třeba příliš velké představivosti, aby člověk přišel na to, že mnoho čínských komponentů je pravděpodobně více zahaleno tajemstvím (dokonce i v Číně) a že jedinou cestou vpřed k provedení tohoto letounu byla tato jedinečná kombinace.

Snímky Normandy 2, na kterých je vidět sezónní změna

Společnost Ugra Media se opět činila ve své sekci na fóru DCS World a tentokrát se pochlubila sezónními variacemi své rozpracované mapy DCS: Normandie 2. Kromě letního kabátu má mapa také jarní a podzimní roční období, a to předvádějí s velkým efektem pomocí nových screenshotů a několika videí.

Roční období

Společnost Ugra Media se v této nejnovější aktualizaci na svém vývojovém vlákně na fóru DCS World pochlubila spoustou dalších screenshotů. Vlákno ukazuje sezónní variace na obou stranách kanálu a aktualizace ochotně poukazuje na to, že Francie i Anglie byly otexturovány zvlášť, což znamená, že jaro, léto a podzim budou mít na obou stranách kanálu unikátní vizuální podobu.

Zde je jen několik screenshotů, které zveřejnili a které ukazují podzim i jaro.

K dispozici je také několik nových videí, která byste si měli prohlédnout a která ukazují tyto sezónní scény v pohybu.

 

Zdá se, že Normandie 2 se stává ultimátní mapou pro piloty DCS WWII. Její plný dopad na tuto scénu teprve přijde, ale vypadá působivě.