Dnes se podíváme na novinky, které nás čekají pro povedené komunitní letouny do DCS World. Nejprve si představíme, na čem se pracuje u letounu Jas-39 Gripen a poté si představíme chystaný letoun Su-35S Flanker-E.

Nové rendery kokpitu pro Jas-39 Gripen a začátek prací na exteriéru

Jas 39 001

Zdroj: JAS 39 Gripen Community Mod

O letounu Jas-39 Gripen pro DCS World jsem již psaly v několika předchozích článcích. Poslední článek se věnoval nové aktualizaci a především posily pro vývojářský tým a tím se dostáváme k dnešním snímkům z vývoje nového modelu kokpitu a draku letounu. Především na snímcích kokpitu je vidět zručnost grafického týmu.

Vylepšení se v budoucnu nedočká pouze grafická část módu, ale práce stále probíhají na EFM, FCS a mnoha dalších systémech. Po dokončení nových systémů by jsme se měli dočkat  vydání videa, které nám vše přehledně představí. Nezbývá než doufat, že se vše dotáhne do zdárného konce. O dalších zprávách vás budeme zajisté informovat.

Mód je dostupný v odkazu ve zdroji článku na Discordu vývojářů.

Su-30

Ještě než se podíváme na chystaný letou Su-35S Flanker-E, zabrousíme do oblíbeného komunitního letounu Su-30 Flanker-C, o kterém jsem psali zde. Aktualizace bude obsahovat mnoho oprav a drobných doplňků, ale zde jsou 2 velké části, na které se můžete těšit:

– Plně ruský kokpit pro SM (ale může být použit i na jiných variantách), včetně panelů, HUD a MFD, vše přeloženo a implementováno podobně jako ve skutečném letadle. K dispozici bude také varianta MKM Grey cockpit s kompletním anglickým popisem.

– Kompletní přepracování označení všech přístrojů. To bylo možné zcela díky obrovské práci, kterou odvedl @Crow . Textury vytvořil na zakázku od základu pomocí vektorové grafiky a je to to nejbližší, co se týče věrnosti ve srovnání se skutečností.

Rádi bychom také zmínili, že tým @EFM Aero nadále pracuje na vývoji frameworku pro EFM. Došlo k poměrně velkému pokroku, pokud jde o CFD, a také nedávno zaznamenali významný pokrok v oblasti C++ na základě souvisejících implementací jiných vývojových týmů. Jakmile se přiblíží k vydání další aktualizace, zveřejní podrobný seznam změn a my budeme u toho!

Letou je možné stáhnou z odkazu ve zdroji článku.

 

SU-35S Flanker-E

Su 35 001

Zdroj: Codemane FLANKER community

A nyní se dostáváme k poslední novince a tou je odhalení prací na novém komunitním letounu Su-35S Flanker-E, za kterým stojí stejná komunita vývojářů, jako u výše zmíněného letounu Su-30 Flanker-C.

Proč píšeme o komunitních letounech Suchoj? Především proto, že se jedná o velmi propracovaný zdarma dostupný modul pro DCS World a i proto, že v DCS postrádáme moderní ruské letouny a tyto vyrovnávají rozložení sil na bojišti. To je i důvod toho, že tyto letouny najdeme i na online serverech, kde jsou komunitní letouny spíše výjimkou.

V rámci  cíle přinést do DCS co nejlepší zážitek z Flankeru nedávno začali práce na Su-35S a nyní je dokončeno modelování a sestavení celého kokpitu.

Su-30 byl významným krokem vývojářů, pokud jde o postupy 3D vývoje. Nezapomněli ani na zpětnou vazbu a věnovali zvláštní péči optimalizaci modelu s ohledem na lepší výkon. Jen pro představu, ve srovnání s modelem Su-30 je dosaženo vyšší věrnosti modelování při pětkrát nižším počtu trianglů v 3D modelu.

Jedná se o důkladnou aktualizaci stávajícího modelu Su-35 pro DCS. Veškeré zásluhy za původní verzi modifikace patří Dev týmu ISVA za to, že poskytli všechny prostředky své modifikace a dali svolení iterovat jejich již tak úžasnou práci. Původní mód již bohužel není dostupný pro stažení.

3D model byl vytvořen v Blenderu 2.92 a textury byly vytvořeny v Substance Painter 2021. Screenshoty pro tuto ukázku byly pořízeny ve hře v reálném čase.
Dále se můžeme podívat na ukázku texturovací práce provedené pro kokpit Su-35S. Zde nejsou rendery a místo toho vidíme, jak textury skutečně vypadají ve hře, protože to nejlépe představuje to, co můžete očekávat…
mějte na paměti, že na téměř všem kromě 3D kokpitu se stále pracuje (včetně exteriéru, který je vidět na některých z těchto záběrů).