Po měsících práce na vývoji platformy od verze 12.05 shrnul Ben Supnik v příspěvku na vývojářském blogu na webových stránkách X-Plane nejnovější změny a některé plány do budoucna pro aktuální verzi 12.06 a další.

Nejnovější změny zahrnují vylepšení výkonu, změny v oblasti oblačnosti a počasí, vývoj osvětlení a změny v systémech ATC a AI Pilot. Co se týče výkonu, tým upustil od používání ručně kódované vykreslovací pipeline a přešel na vykreslovací grafický uzel, který se častěji používá s API generace Vulkan kvůli možnosti zdvojnásobit rezervaci VRAM, což umožňuje X-Plane vykreslovat efekty rychleji a efektivněji využívat VRAM na grafické kartě, což znamená, že uživatelé by měli mít efektivnější zážitek.

Pokud jde o změny mraků a počasí, tým také dlouho dolaďoval přesnost výkonu a celkovou kvalitu mraků, aby vypadaly méně pixelovitě a ošklivě. Pozornosti se konkrétně dostalo mrakům Cirrus, aby se zajistilo, že budou více odpovídat skutečnému typu mraků než jen mnohem vyšším a tenčím stratusovým mrakům. Počasí v reálném světě šlo v této aktualizaci stranou, protože tým se chtěl zaměřit na zlepšení výsledků vizualizace, takže dodatečná práce na vylepšení počasí v reálném světě je přínosnější, když se zlepší.

Ačkoli systém osvětlení se nedočkal konkrétní aktualizace, vylepšení přicházejí v podobě některých oprav pro barvy oblohy. Ben upřesnil, že namísto častého vydávání malých aktualizací systému osvětlení chce tým vydávat vylepšení osvětlení přístupem “dvakrát měř, jednou řež”, aby pomohl i vývojářům třetích stran, když jde o něco takového, jako je vylepšení tmavých kokpitů, protože vývojáři budou muset vydat pouze jednu malou aktualizaci svého produktu, a ne mnoho menších aktualizací, které bychom všichni využili.

Nakonec Ben podrobně popsal některé hlavní změny v systémech AI a ATC v rámci aktualizace, ale slíbil podrobnější blog vysvětlující změny v ATC s aktualizací od Jima Keira. Ben nicméně hovořil o tom, jak Austin “vycvičil” systém AI pilotů, aby zlepšil způsob jejich létání a zajistil, že nebudou havarovat při přiblížení, čímž se zastaví provoz letiště, nebo že nenarazí do úbočí hory, čímž se celý simulátor zastaví a spadne na plochu. Změny provedené v AI pilotovi by také měly umožnit hladší chod systému ATC.

Při vývoji X-Plane 12 se máme ještě na co těšit, včetně verze 12.07, která by měla obsahovat některé změny letového modelu od Austinu, vylepšení grafiky a další. Změny mraků a počasí by měly omezit “minecraftovskou” vizualizaci mraků, vylepšení implementace reálného počasí, zlepšení využití procesoru pro ty, kteří jsou omezeni jeho vytížením, a některé opravy ATC a podpora SID/STAR, to vše v nejbližší době přijde.

Pro aktualizaci jednoduše spusťte instalační program X-Plane a ujistěte se, že je zaškrtnuto políčko “check for Beta updates”, čímž nainstalujete X-Plane 12.06b2.

A na závěr, X-Plane 12.00 beta 6 obsahuje interní změny pro podporu formátu textur .ktx2. Pracuje se na nástrojích a dokumentaci k těmto změnám v enginu a po dokončení specifikací a nástrojů by mělo dojít ke zveřejnění podrobné informace o tom, jak .ktx2 používat.

 

 

Zdroj :