Společnost Laminar Research se na svém blogu rozhodla poskytnout trochu více informací o tom, jak pokračuje vývoj X-Plane 12. Letecký simulátor nové generace pěkně postupuje a vydání v režimu “Early Access” se blíží.
Během fáze předběžného přístupu si bude moci X-Plane 12 zakoupit každý, kdo bude mít zájem. Bude se jednat o digitální klíč, a jak již bylo potvrzeno, ti, kteří si v tomto období zakoupí X-Plane 12, získají přístup také k X-Plane 11. Společnost Laminar Research rovněž potvrdila, že X-Plane 12 bude stát 59,99 USD a že verze pro předběžný přístup bude k dispozici také na Steamu. Zájemci o verzi na DVD si budou muset počkat, až X-Plane 12 tuto fázi ukončí.
Pokud jde o to, jak pokračuje vývoj, společnost Laminar Research poskytla pohled na to, na čem se pracuje a co zbývá udělat, než bude mít veřejnost přístup k X-Plane 12.
Letový model
Letový model je v současné době v závěrečné fázi testování. Austin v současné době pracuje na příspěvku, který bude obsahovat přehled změn, které byly v X-Plane 12 provedeny.
Globální scenérie
V současné době jsou dokončeny shadery deště i sněhu pro letiště a globální scenérie. Na výkonu pro 3D stromy se pracuje, stejně jako na kompatibilitě s ortofotem. Pokud jde o to, co zbývá dodělat, tým pracuje na implementaci barev vody s ohledem na zeměpisnou polohu.
Letiště
Letiště a jejich funkce v X-Plane 12 se zdají být poměrně dokončené. Hotové jsou animované nástupní můstky, nová pozemní vozidla, zvuky FMOD a mnoho nových statických letadel. Elektrické autobusy jsou ve vývoji.
Letadla
Pro X-Plane 12 jsou připravena různá nová letadla: SR22, R22, Citation X, RV-12 a PA-18. U F-14 je třeba dokončit několik livrejí a dokončit chování autopilota. Nakonec se objevila zpráva, že A330 je dokončen, ale Laminar Research pracuje na vlastním FMS pro Airbus.
Systém počasí
Fungování počasí je “z velké části dokončeno”. Je do něj zahrnuto reálné počasí spolu s novou akumulací deště/sněhu. Připraveny jsou také nové 3D objemové mraky. Přesto je třeba vyřešit několik chyb s mraky a také vytvořit API pro třetí strany. Probíhá také ladění výkonu.
ATC
Uživatelské rozhraní ATC je dokončeno a uživatele VR jistě potěší, že je plně podporováno. Provoz VFR je v současné době ve fázi testování, ale je již dokončen.
Grafika
Poslední prvek zmíněný v blogu se týká grafického enginu. V tuto chvíli je dokončen anti-aliasing a deformace projekce. Stále však zbývá dokončit globální vylepšení výkonu.