Vývojáři z Magnitude 3 nám po přibližně sedmi měsících přináší novinky o jejich připravovaných projektech pro DCS World, které se zaměřují na projekty z období 2. světové války neboli DCS WWII. Představují nám postup v práci na F4U-1D Corsair, doprovodné letadlové lodi třídy USS Essex a letounu F8 Crusader. Tak se na to pojďme podívat!

Magnitude 3 nebo Leatherneck Simulations?

Jednou z prvních věcí, kterou jsme se v této aktualizaci dozvěděli, je název, pod kterým budou moduly vyvíjeny a prezentovány. Již delší dobu máme trochu zmatek v tom, jestli je společnost Magnitude 3 nebo Leatherneck Simulations. Jejich Facebook, webové stránky a další materiály nám to neulehčovali, jak jim máme říkat? – naštěstí se zdá, že se tým sjednotil na novém názvu Magnitude 3!

Chance-Vought F4U-1D Corsair

Magnitude 3 002

Zdroj: Magnitude 3

Od dubna roku 2021 až d konce roku, v Magnitude 3 pilně pracovali na kokpitu letounu Corsair. Cílem bylo uvést jej na úroveň, kterou si uživatelé DCS od společnosti Eagle Dynamics a dalších partnerů třetích stran oblíbili a berou jako standard kvality.

Celý kokpit byl předělán tak, aby byl co nejpřesnější. Textury byly přepracovány pro technologii Physically Based Rendering a byly vylepšeny animace. V tomto novém roce, v současném stavu, ve kterém se nachází, si můžeme prohlédnout kokpit, který zabral téměř 10 měsíců času, a měl by být brzy připraven pro předběžný přístup.

  • Kokpit obsahuje zcela nové ukazatele, které jsou částečně číslovány v souladu s variantami Dash 1 D, s barevnými profily v modrozeleném odstínu Munsell.
  • Všechny čelní štítky a jmenovky pomocného vybavení byly detailně vypracovány, což usnadňuje jejich čtení.
  • Výstražná světla byla rovněž dobově přizpůsobena pozdně válečným Corsairům.
  • Hydraulické a palivové potrubí bylo pečlivě umístěno na místech reálného letounu.

Ačkoli je kokpit připraven pro předběžný přístup, bude ještě potřeba zapracovat na několika položkách, které však nebudou bránit létání v simulátoru. Patří mezi ně následující:

  • Nastavitelný zaměřovač pro Mk.8
  • Držák mapy
  • Neprůstřelné sklo
  • Dešťová ochrana zadní přepážky
  • Kryt osvětlení mapy
  • Rozmrazovací systém
  • Systém kabelových kladek
  • Náhodné elektrické kabely
  • Řídicí jednotka pumy Mark 1 Mod 2 AN/ASG-10
  • C-45 AN/ARC-1

Mezitím programátoři s pomocí společnosti Eagle Dynamics usilovně pracují na vytvoření kódové infrastruktury pro nový typ zbraně v prostředí DCS.

Jedná se o S.W.O.D. 9 Mark 0 Bat Bomb – první “chytrou bombu” na světě! Prapradědeček JSOW. Byla vyvinuta v roce 1944 a poprvé se dostala do služby v dubnu 1945, kdy byla odpálena z bombardovacího letounu PB4Y-2B. Později byly pro její nesení upraveny i další letouny, například Corsair.

Principy fungování zbraňových systémů byly na dnešní poměry jednoduché, ale ve své době představovaly technický milník. Bat byl vybaven radarovým naváděcím systémem S.W.O.D. Mk. 2 v pásmu S, vyvinutým Bell Telephone Laboratory a vyráběným společností Western Electric, který měl vlastní vysílač a přijímač. Ten měl automaticky sledovat předem vybraný cíl a poskytovat směrové řídicí signály gyroskopickému autopilotu Bendix Aviation, který pak letěl s pumou k cíli pouze pomocí výškových kormidel na křídlech. Bat v sobě nesl také značnou výbušnou nálož, protože byl postaven kolem 1000librové pumy. Byla tedy schopna prorazit trup většího plavidla, jako je křižník nebo letadlová loď, navzdory jejich pancéřování.

Bat nebyl pouhým prototypem, ale plně funkčním zbraňovým systémem, který si svou bojovou premiéru odbyl 23. dubna 1945, kdy z Palawanu na Filipínách vzlétly PB4Y-2B Privateers z VPB-109. Přestože první operační použití bylo neúspěšné, o pět dní později VPB-109 potopily v přístavu Balikpapa (Borneo) pomocí pumy Bat dvě malé japonské nákladní lodě.

Současný vývoj se točí kolem zavedení radarového displeje – osciloskopu typu A “Bat Scope”, jehož snímky se zřejmě do dnešních dnů nedochovaly. Vzhledem k určité podobnosti s jinými leteckými radarovými systémy, jako jsou radary AN/APS-4 nebo AN/APS-6, je však možné indikátorovou jednotku simulovat.

Kromě jiných programátorských potřeb tým dolaďoval letový model Corsairu, aby odpovídal letovým charakteristikám, které jsou vidět v pilotní příručce, a také model podrobil fluidním dynamickým testům.

Letadlová loď třídy Essex

Magnitude 3 021

Zdroj: Magnitude 3

Také letadlová loď třídy Essex urazila za necelý rok dlouhou cestu. Představovaná letadlová loď byla vytvořena podle knihy “Aircraft Carrier “Intrepid” (Anatomy of the ship)” od Johna Robertse. Mezi následující prvky patří:

  • Třída letadlové lodi s krátkým trupem
  • 2 x hydraulické katapulty typu H Mk.4B
  • 2 x radary řízení palby Mk.12/22
  • 4 x 127mm AA Mk.24 Mod.11 s jednou montáží
  • 4 x 127mm Mk.32 Mod.4 Double Mount AA
  • 17 x 40mm kanónů Bofors
  • 50 x 20mm kanónů Oerlikon s jednou montáží
  • 20 x 20mm kanóny Oerlikon s dvojitou montáží
  • YE AN/URN-3 naváděcí maják
  • SG-1 Radar pro povrchový průzkum
  • Výškový vyhledávací radar SK-2
  • SC-2 Radar pro dálkové vyhledávání ve vzduchu
  • SK-1 Radar pro dálkové vyhledávání ve vzduchu
  • Measure 33 Design 3A schéma
  • Measure 22 schéma

Paluba a ostrov(velitelská věž, navigační můstek, řízení letového provozu …) byly prioritou číslo jedna, pokud jde o model a textury. Při vydání bude přítomen model poškození a funkční dveře hangáru a výtahy. K dispozici bude také hangárová hala, ze které bude možné startovat nebo v ní zaparkovat po dlouhé misi.

Chance-Vought F-8J Crusader

F 8J Scan Cockpit 003

Zdroj: Magnitude 3

Zatímco úsilí se přesunulo k dokončení Corsairu, Crusader trpělivě čeká na laserové skeny. Díky Muzeu letectví a kosmonautiky v San Diegu vývojáři mohli najmout laserovou skenovací službu, která se vydala naskenovat BuNo 150297. Nechali naskenovat kokpit a podvozek ve vysokém rozlišení a také sadu naskenovanou v nízkém rozlišení, která poslouží jako šablony při modelování dílů.

Na již vydané projekty se nezapomnělo

Ačkoli byli v Magnitude 3 značně zaneprázdněni, přesto si našli čas na čtení hlášení o chybách na  MiG-21bis a Christen Eagle II.

Uživatelé si jistě všimnou, že některé změny na MiG-21 proběhly v podvozku a hydraulickém systému s ovládáním klapek.

Brzy snad budeme mít roadmapu s podrobným popisem toho, na čem budou pracovat a co budou opravovat/aktualizovat.

 

 

Zdroj :