Po měsících očekávání a téměř třech letech vývoje včera Felis veřejně vydal své ztvárnění legendárního Boeingu 747 Classic (747-200) pro X-Plane 11. Jedná se o první paywarový addon, který Felis vydal od vydání svého úspěšného Tu-154 v roce 2017.

Vývoj letounu se v rané fázi vývoje netěšil velké pozornosti, pouze “pár” členů komunity sledovalo Felise a jeho plány s Boeingem 747-200. Jakmile však letoun vstoupil do uzavřené beta verze, pomalu se kolem vydání letounu objevil humbuk. 

Felis b747 xpl 5

Zdroj: XPlane.org

Addon má nabídnout nepřeberné množství funkcí, včetně přesných systémů propracovaných do vysokých detailů. Přítomny jsou vlastní funkce autopilota a automatického přistání spolu se systémy detekce požáru se skutečnými výpočty tlaku a elektrickými systémy se všemi sběrnicemi a výpočty proudu. Vývojář dokonce uvedl, že každé tlačítko, přepínač a knoflík v kokpitu je funkční.

Felis b747 xpl 15

Zdroj: XPlane.org

Dále jsou v celém modelu textury PBR se spoustou přesných animací kolem letadla. Samozřejmě, jak se dalo očekávat od letadla na této úrovni, nebo vlastně jakéhokoli letadla, 3D kabinu pro cestující ztvárnil Felis také.

Felis b747 xpl 7

Zdroj: XPlane.org

Kromě toho, co již bylo zmíněno, je v kokpitu přítomen EFB, který uživateli nabízí správu nákladu a množství paliva na palubě, ovládání příkazů pro pozemní personál nebo používání různých kalkulaček dostupných prostřednictvím rozhraní.

Do budoucna chce Felis do letounu implementovat vlastní poruchový systém spolu s podporou VR, dalšími detaily a animacemi v kabině nebo navigačními systémy LTN-92.

 

Letadlo lze zakoupit prostřednictvím obchodu X-Plane.org za 70 dolarů (cca 59,50 eur).

SEZNAM FUNKCÍ

Přesné systémy:

  • elektrický systém se všemi sběrnicemi a výpočty proudu
  • palivový systém, který vyžaduje správné řízení paliva
  • systém detekce požáru se dvěma smyčkovými senzory
  • čtyřkanálový systém
  • pneumatický systém s výpočty aktuálního tlaku
  • vlastní tlakový a klimatizační systém
  • plně přizpůsobený autopilot s funkcí automatického přistání
  • systém automatického řízení oddělený od autopilota se systémem omezování EPR
  • radiostanice jsou napájeny zásuvnými moduly libradio a openWXR společnosti Totoriko, plně integrované do systémů letadla
  • zvuky FMOD (zvuky motorů od TSS)
  • hlasy posádky

Detailní model:

  • plně vymodelovaný exteriér s množstvím přesných animací
  • kabina pro cestující
  • vysoce detailní kokpit s funkčním každým tlačítkem, přepínačem a knoflíkem
  • historické livrky nejznámějších leteckých společností, které kdy používaly 747-200
  • textury PBR

Elektronická letová příručka:

  • kalkulačky paliva a nákladu
  • manažeři doplňování paliva a nákladu
  • ovládání pozemních služeb
  • pomocník INS pro vyrovnání a správu letových plánů
  • kalkulačka výkonu
  • automatické kontrolní seznamy

 

Plně přizpůsobený inerciální navigační systém Delco Carousel IV-A (CIVA INS).

  • 3 jednotky CDU pracují samostatně
  • režim trojího smíšení
  • Funkce REMOTE pro vyplňování trasových bodů a informací o DME
  • funkce aktualizace jednoho a dvou DME
  • plně integrovaný do systému letadla, nejsou nutné žádné samostatné zásuvné moduly

Nadcházející funkce:

  • Podpora VR
  • Sdílené profily Flight a SmartCopilot
  • Navigační systém LTN-92
  • vlastní poruchy
  • více detailů a animací v kabině

Zdroje:

XPlane.org

FSnews.eu