Nyní, když se X-Plane 12.07 dostupný pro všechny, chtěli by se v Laminar Research podělit o aktuální informace o X-Plane 12.0.8 a o tom, co na řadě příště. Pokud jste X-Plane 12 už dlouho nezkoušeli, můžete si kdykoli stáhnout bezplatnou demoverzi a vyzkoušet všechna vylepšení, která se posledních několik měsíců provedla.
X-Plane 12.07
Verze 12.07 nám přinesla lepší využití VRAM, vylepšené mraky a další novinky
Vydání 12.07 je dostupné ve finální verzi jak ve službě Steam, tak v instalačním programu X-Plane. Součástí jsou vylepšení vykreslovacího enginu za tři měsíce. Nová mračna Cirrus, nižší spotřeba VRAM, obecně lepší vykreslování mraků a integrace OpenXR, která usnadňuje přístup třetích stran k ekosystému X-Plane VR.
Nové schéma číslování jednotlivých verzí simulátoru
Staré schéma “jedné tečky” bylo zábavné a snadno pochopitelné, ale mělo jednu fatální chybu. Omezovalo množství oprav, které jsme mohli pro X-Plane dostat. Verze 12.xx nám dává tolik čísel, s kolika si chtějí vývojáři hrát. Počínaje příští aktualizací X-Plane přejde na “dvoutečkové” číslování verzí X-Plane. Z verze 12.08 se stane 12.0.8 a tak dále.
Jaký to má reálný důsledek? Měli by jsme se dočkat častějších drobných aktualizací. Nezměnit tuto metodiku, za chvíli by jsme byly na čísle 12.99 .. nebo by jsme na aktualizace čekali velmi dlouho a pouze na velké balíčky.
12.0.8 již brzy
Tým LR v současné době připravuje X-Plane 12.0.8 pro beta testování – očekává se, že něco připraví v příštím týdnu nebo dvou. Tato aktualizace se zaměřuje na vylepšení letového modelu X-Plane (matematický model, který se používá k určení toho, jak letadla v simulátoru skutečně létají), síť/více monitorů a nástroje pro používání X-Plane s projektory.
Deformace/prolnutí projektoru
Použití více projektorů k zobrazení okolního světa je zlatým standardem zobrazení v letecké simulaci. Má to však háček – když namíříte více projektorů na zakřivenou obrazovku, obraz z každého projektoru vypadá křivě a zkresleně. Řeší se to tak, že měníte uspořádání pixelů, které X-Plane posílá do samotného projektoru – výsledkem je vizuálně správný obraz. V zákulisí je to poháněno nejrůznějšími trigonometrickými výpočty, ale koncovému uživateli stačí zarovnat vzor mřížky na svém displeji a může začít! Tato funkce bude k dispozici s licencemi X-Plane Professional.
Vylepšení modelu motoru
Austin provedl řadu vylepšení způsobu, jakým X-Plane simuluje výkon motoru. Proudové, turbovrtulové a pístové motory nyní lépe odpovídají údajům z reálných testů. Použili data od společností Pratt & Whitney a Philipp Ringler, aby vše opravdu přesně fungovalo.
Fyzika přistávacího podvozku
Matematika, která určuje interakci podvozku se zemí, je nyní realističtější ve třech klíčových ohledech:
- Setrvačnost kol – což znamená hladší přistání, vítězství! Kola hlavního podvozku letadla nyní dosáhnou rychlosti letadla dříve po přistání, což má za následek menší náklon dopředu/náraz na příďový podvozek při odvalování.
- Modelování svárů – tento kód řídí přechod každého kola mezi odvalováním a neodvalováním. Zní to triviálně, ale když si uvědomíte, že to ovlivňuje každý přechod od zaparkovaného a nezaparkovaného letadla a pojíždění nízkou rychlostí, je důležité, aby to bylo správně
- Revize ABS – úpravy logiky, kterou protiblokovací systém v X-Plane používá ke zpomalení letadla po přistání bez přílišného zasekávání
Nový model teploty paliva
Věděli jste, že proudová letadla ve skutečnosti používají palivo k chlazení oleje? Proto nemají žádné viditelné chladiče oleje jako vaše stará Cessna 172! Olej ohřívá palivo a palivo odvádí své teplo přes potah křídla! Proudová letadla tedy v podstatě používají křídla jako chladiče. To je nyní plně simulováno v X-Plane 12. Podívejte se na podrobnosti na obrazovce teploty paliva ve výstupních datech a zjistěte, jak se to projevuje u vašeho oblíbeného proudového letadla.
Síťová a ex-Vizuální synchronizace
…byly obě opatřeny řadou oprav, které mají zlepšit zážitek z používání X-Plane v sestavách, které zahrnují více počítačů ovládajících více monitorů.
Opravy chyb kvality života grafiky
Verze 12.0.8 je pevně zaměřena na fyzikální stránku X-Plane, ale grafický tým zahrnul dvě rychlé opravy, které řeší naléhavé problémy:
- Byly vyřešeny nejčastější pády typu “úplně došla VRAM”.
- Uživatelé by se již neměli setkávat s dlouhou pauzou při vyskakování oken
Další novinky: X-Plane 12.1.0 (grafika!)
Verze 12.1.0 je vydání, do kterého se plánuje integrovat všechny zábavné věci, na kterých grafický tým pracoval v posledních několika měsících. Očekávejte, že uvidíte věci jako např:
- Vylepšení reálného počasí
- Už žádné čtvercové “minecraftovské” útvary mraků, když je zapnuto reálné počasí.
- Stíny mraků na vodě
- Lepší světelné efekty odrazů při pohledu do světla
- RCAS (Robustní kontrastní adaptivní doostření)
- Měkčí, méně zkreslené stíny na zemi
- Vylepšení MSAA
- Fotometricky správné rozlišení MSAA
- MSAA textur s alfa výřezem
- Vylepšený výkon procesoru
- Díky novému “modernímu kolektoru” – kódu, který simulace používá k nalezení všech scenérií potřebných ke kreslení. Mnoho uživatelů je nyní v X-Plane vázáno na procesor, a toto je první krok ke zlepšení jejich zkušeností se simulací.
Lepší překrytí vody
…protože skutečný svět je DOST více znečištěný, než bychom si chtěli připustit. 😷
V přípravě:
Letecké systémy
- Nové stránky G1000
- Syntetické vidění G1000
- Meteorologický radar ve stylu letadel
- avionika vytvořená pomocí zásuvných modulů
Grafika
- Efekty hloubky ostrosti (pro pěkné obrázky)
- Opravy CACAO (malá aktualizace SSAO)
- Nové částicové efekty
- Jiskry z motorů/trupů dotýkajících se země při rychlosti
- Stopy od kol/motorů na zem
- Brown-Outs/White-Outs vrtulníku
- Virtualizovaná paměť VRAM – díky využití možností virtuální paměti moderních grafických karet může se VRAM zabalit těsněji, méně plýtvat VRAM a nemusí věci přesouvat jako číselnou skládačku. Výsledkem by měly být ostřejší textury a menší pravděpodobnost pádů mimo paměť RAM.
- Model osvětlení
- Vyladění úrovně světla
- Rekalibrace expozice oblohy
- Mraky ovlivňují opar a oblohu
- Místní déšť a mlha ovlivňují viditelnost
- Mlhavá světla
- Oprava tmavých kokpitů
Síťové připojení
- Opravy chyb ve hře více hráčů
- Vylepšená synchronizace mezi externími vizuálními monitory – pozemní nákladní automobily atd.
Proč se mění cena…
V rámci příprav na posunutí X-Plane na další úroveň (vše výše uvedené plus projekty, o které se ještě nechtějí podělit) se LR rozhodli zvýšit základní cenu X-Plane 12 na 79,99 dolarů během několika následujících měsíců. To umožní pokračovat v rozšiřování týmu, aby mohli poskytovat co nejrealističtější zážitek z letecké simulace, jaký si lze představit. Pokud jste na X-Plane 12 ještě nepřešli, můžete si jej nyní po omezenou dobu zakoupit za původní cenu (59,99 USD).